Sunday, October 31, 2010

Kisah Benar!! Pengikut PAS mengugut 'Talak Tiga' kepada Isteri yang menyokong Umno

YB dato Hamidah sewaktu berceramah di kampung Kerinting
Gua Musang 30 Okt - Sewaktu saya mengikut rombongan dari kumpulan Skuad Sayang bersama Ketua Penerangan Wanita Umno Malaysia YB Dato Hamidah Osman di kawasan Kampung Kerinting, saya mendengar keluh-kesah dari kaum wanita di kawasan Kampung Kerinting iaitu, ada suami yang tidak membenarkan isterinya keluar rumah samada untuk keluar mengaji quran, membaca Yaasin dan berpersatuan. Difahamkan sisuami itu khuatir isterinya akan menyokong Umno jika dibiarkan bercampur dengan jiran terdekat lalu sisuami mengugut akan 'jatuhlah talak 3 jika keluar rumah'. Sedangkan Sisuami keluar bersama penyokong PAS berceramah hingga ke pagi baru balik kononnya pergi mencari kebenaran.
YB Dato Hamidah bersama Dato Ahmad Maskan dan Dato Rosni di Kg Kerinting
Apa yang dapat saya buat kesimpulan parti PAS sudah terdesak sejak hubungan mereka dengan DAP terlalu akrab diketahui umum, ramai pengundi Melayu malah penyokongnya sudah mula beralih mengundi Barisan Nasional. Untuk mengelak lebih ramai penyokongnya 'lari' menyokong BN lalu pemimpin tuanya membuat 'fatwa' mengundi PAS adalah jihad, jangan biarkan isteri anda menjadi penghalang kepada kerja-kerja jihad. Oleh sebab itulah penyokong tegar PAS sanggup menceraikan isteri meraka dengan talak 3 sekiranya menyokong UMNO.

3 comments:

Anonymous said...

Salam.Teruknya sampai sanggup jatuhkan talak semata mata kerana berbeza pendapat didalam politik? ish ish ish buruknya hati depa ni kan

Anonymous said...

bodo tahap bhagal... sok dah cerai dah gila talak lak nak toit dah tak leh... kepala bana la puak juak...

Anonymous said...

Astarfirullahalzim.....saudara2 biar jer org pas nga cara dia.....kan elok kite pun ambik iktibar benda2 mcm tak jangka saudara2....allah yang maha mengetahuai.....

Post a Comment

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.