Sunday, June 12, 2011

Cerita Ustaz kazim bagaimana Pas sanggup mempergunakan agama demi DAP


Saya sempat bertanya bersama ustaz Kazim sambil  menjamah makanan ringan mengenai Pas yang mempergunakan agama Islam demi kepentingan politik semata-mata. Betapa jahatnya parti yang bermuka-muka kononnya mereka Islam tetapi semuanya kosong belaka. Begitulah yang berlaku kepada Pas yang mendabik dada kononnya merekalah yang lebih Islam daripada Islam tetapi menjadi hamba sebuah parti kafir laknatullah seperti DAP.

Ustaz Kazim mengupas bagaimana Pas sanggup mempergunakan orang Melayu yang beragama Islam agar berpecahbelah dan menjadi berpuak-puak supaya parti DAP menjadi sebagai sebuah parti majoriti. Semangat Ustaz Kazim terhadap Islam dan dan bangsa Melayu wajar dipuji kerana ia melebihi ulamak Pas yang bercakap hanya retorik politik semata-mata.

Kata Ustaz Kazim, manusia yang paling fasik adalah manusia yang mengelarkana diri orang lain dengan gelaran yang tidak baik termasuk mengelarkan diri orang lain dengan kafir.

Pas hanya memperjuangkan agama bukan dijalan Allah tetapi hanya dengan dendam kesumat terhadap orang Islam lain dan sanggup bersama kafir seperti DAP dan perjuangan ini bukan dikehendaki oleh Allah SWT.

Apabila suasana begini wujud maka usaha untuk mendidik masyarakat menjadi orang Islam beriman akan gagal kerana intisari dalam ceramah Pas lebih mirip kepada kutukan dan ejekan. Sikap mengutuk dan mempersendakan individu-individu dan golongan tertentu menjadi lumrah kepada kebanyakan penceramah agama di dunia Islam masa kini.

"Seseorang meminta Rasulullah SAW supaya baginda mendoakan orang musyrik mendapat bala bencana. Baginda menjawab, "Aku bukan diutus menjadi tukang laknat tetapi untuk menjadi rahmat." - Namun PAS lakukan sebaliknya

Sabda baginda ini sepatutnya dijadikan panduan kepada pendakwah Islam. Pendakwah sepatutnya memahami realiti kehidupan masyarakat di sekeliling mereka dan menggunakan akal yang rasional dalam merancang program dan pendekatan dakwah kepada masyarakat.

Jika masyarakat jahil tentang agama Islam pendakwah sepatutnya menumpukan perhatian kepada aspek yang boleh memperkukuhkan akidah Islam dan mengajar serta menggalakkan mereka mengamalkan perkara-perkara berkaitan dengan fardu ain terlebih dahulu daripada membicarakan perkara-perkara yang menyukarkan akal fikiran masyarakat dan menyebabkan mereka merasai betapa sukarnya menjadi umat Islam.-sebab itulah PAS gagal dalam kerja dakwahnya dan hanya berjaya mengejar kehendak duniawi saja.

Sikap gemar mengejek dan merendahkan keperibadian orang lain bukan merupakan ciri-ciri pendakwah yang berwibawa. -Ini hobi tetap Ostad PAS. Rasulullah SAW menyeru pendakwah Islam supaya memahami kecapaian akal fikiran manusia ketika berdakwah. Sikap radikal dan 'ujub (merasai diri terlalu warak dan beriman) bukan merupakan sifat pendakwah Islam. Kuliah subuh sepatutnya digunakan untuk menerapkan ilmu wahyu dalam hati nurani masyarakat bukan menghemburkan cacian dan cercaan kepada orang yang tidak bersefahaman dengan ideologi politik.

Pendakwah Islam sepatutnya menjadi orang yang paling sabar menghadapi kerenah masyarakat kerana peranan mereka ialah mendorong masyarakat ke arah syurga. - Adakah Ostd PAS seorang penyabar?Jika hati nurani pendakwah dilatih menjadi orang yang sabar dan mempunyai azam yang kuat untuk mendorong masyarakat ke arah kebahagiaan hakiki iaitu memasuki syurga, mereka tidak akan menghina dan mempersendakan orang yang jahil agama.

Sikap gemar mengejek dan merendahkan keperibadian orang lain bukan merupakan ciri-ciri pendakwah yang berwibawa. Realiti yang wujud masa kini ialah terdapat pendakwah Islam kurang perihatin terhadap akhlak Islam dalam penyampaian ilmu wahyu. Sentimen politik lebih mempengaruhi pemikiran mereka ketika menyampaikan ilmu wahyu. Sepatutnya penceramah memahami bahawa orang yang hadir dalam majlis ilmu wahyu ialah orang yang mengharapkan panduan dan didikan agama bukan kutukan dan cercaan. Sedangkan mencerca orang musyrik pun dilarang oleh Rasulullah SAW.

Perkara ini dijelaskan oleh Abu Hurairah r.a. dengan katanya, "Seseorang meminta Rasulullah SAW supaya baginda mendoakan orang musyrik mendapat bala bencana. Baginda menjawab, "Aku bukan diutus menjadi tukang laknat tetapi untuk menjadi rahmat." Sabda baginda ini sepatutnya dijadikan panduan kepada pendakwah Islam.

Fikirkanlah sendiri...Anda lebih bijak mengetahui, yang mana kaca dan yang mana permata. PAS hanya mempergunakan Islam demi politik duniawi tanpa sedar yang mereka sebenarnya tangan-tangan yang memburukkan Islam itu sendiri.

Segala baik dan buruk politik mereka diterjemah dalam Islam kononnya mereka benar maksum tanpa melakukan sebarang salah dan dosa. Demi politik dunia, mereka sanggup menggunakan Islam sebagai alat untuk memegang kuasa dunia dan harta benda rakyat.

103 comments:

Anonymous said...

mereka ustad politik,bkan ustad agama..ustad waham.

anselmo said...

PRU 12, Takiyudin beri pemuda UMNO antara rm 800 hingga rm 1000 supaya tidak kempen utk UMNO. Mat pit, dia belanja pit sampai overdose, kaki gam, dia bagi gam, kaki pompuan siam, dia bagi pompuan. Yang penting mereka ni tak berkerja utk BN. Memang Takiyudin tak beri direct tapi tu Hj Nordin tukang supply duit dan dadah dan pompuan. PAS ni binantang lebih dahsyat dari DAP, lebih tenat dari Komunis. Apa yg aku ckp ni pengalaman di Bunut Payung.

Aku anak MELAYU said...

Bawalah orang2 Melayu ke jalan Islam yang sebenarnya, berceramah dalam Masjid dan Surau jangan lah masuk ajenda politik hingga mengejek, mencaci dan merendah martabat orang lain, apakah ini ajaran ISLAM. Serban yang melilit kepala macam dia lah ulamak sebenar tetapi tidak. Dengan orang kafir berpelukan tapi dengan orang Islam dibuat musuh. Ingatlah setiap manusia akan mati, dan ingatlah seksaan kubur.

Anonymous said...

selepas membaca ulasan ustaz kazim ni, harap la semua blogger pro kerajaan tak menulis dengan perkataan yang kurang elok. tulis kritikan dengan berhemah. kita berbeza dengan rakyat yang pro pembangkang. kita rakyat yang berfikiran waras dan terbuka, bukannya jumud , sempit dan kotor fikirannya. lebih banyak nilai murni yang ada dalam diri yang pro bn berbanding sebaliknya. buat jahat biasa la, Allah maha mengetahui dan maha melihat dan sebagainya(20 sifat Allah) jangan sampai tak takut kepada Allah swt sudah la. sudah lupa namanya, mula la buat jahat lain. jahat dengan manusia bawa ke neraka sehingga manusia itu yang memaafkan. jahat dengan Allah swt, Allah itu maha pengampun, jangan la kita pula dilaknat Allah dan ditutup pintu hati. neraka selamanya.

Myfuad said...

ngok punya pas ustaz kazim tu bukan ada jawatan pun dalam pas..gapa tak buang ustaz syiah penyesat pembawa bidaah...

Ust Kama said...

Mana ucapan ustaz tu...ulasan blogger ni bukan boleh percaya.

Anonymous said...

ini hanyalah cakap blogger ni......nak pasti kena tanya Ustaz Kazim. Bedasar kepada video mengutuk cina dan india dan ketuanan melayu tu, aku rasa mungkin jgak kut.


Pada akulah, kenapa UMNO geng dgn MCA, MIC dan Gerakan tak jadi isu???? Adakah umno takut PAS sudah dapat bekerjasama dgn DAP dan PKR? Politik Malaysia kena kerjasama dgn kaum lain, itu hakikatnya. Itupun yg dibuat umno selama ini pun.

Anonymous said...

puas aku cari latarbelakang pendidikan ustaz kazim. tak jumpa. siapa tahu??????

Anonymous said...

nak cari pasal ustaz kazim .. cuba tgk sekolah al baraqah di ipoh ...bandingkan dia dgn ustaz2 pas yg tau ngutuk je ...sampah tol pencacai PAS ni

Anonymous said...

MEMANG KORANG SUKA USTAZ MUNAFIK DAN PEMBOHONG NI. DIA KATA MACAM MANA PAS BOLIH BUANGKAN DIA DARI PAS SEDANGKAN DIA BUKAN AHLI PAS. HAKIKAT SEBENARNYA DIA ADALAH AHLI PAS SEUMUR HIDUP. TAPI BILA DAPAT PELUANG DAPAT BERCERAMAH DALAM PROGRAM UMNO. DUIT PUN MASUK, ABANG DIA PULAK EXCO UGAMA , DIA PUN BERPALING TADAH. USTAZ NI HANYA PENTING DUIT. TAK LEBIH DARI ITU

Anonymous said...

apa pun sy sokong segala kenyataan ust kazim..mmg betul pas skg bukan perjuangkan islam..tp sanggup bersekongkol dgn puak kafir semata2 utk meraih undi..patut la parti ni tak menang2 smpai skg..ihfazillah yahfazka..

Anonymous said...

erk.. fanatik sungguh sampai CAPS LOCK HAAAA... huhu.. anyway... kita orang biasa, orang itu seorang USTAZ.. masyaallah.. jangan la smp berburuk sangka sesama islam.. kita hidup bukan berlandaskan POLITIK yang sempit kt MSIA ni.. kt idop berlandaskan AL-QURAN.. itu ISLAM sebenar.. syukur ade jugak USTAZ yang benar2 menolong kita menterjermahkan untuk kita yang kurang ilmu ni,.. klu nk wat pahaman sendiri, masyaallah~

Anonymous said...

hoi...'CAPS LOCK'....hang tau ka apa ustaz kazim buat...jangan main cakap jer..hang ada sekolah anak yatim ke?? kalau hang tak bela anak yatim..dok diam2...muhasabah lah diri tu...

Anonymous said...

Aku nak tanya sajer. Mana lebihnya Ilmu ISLAM antara pemimpin PAS dan Pemimpin UMNO. Kalu ada orang mati, hngpa nak minta PM jadi imam atau TGHA jadi IMam....

Anonymous said...

Masing2 ada pahaman sendiri.. tp dari pandangan saya. marah PAS ngan DAP tp UMNO dgn MCA dan MIC takpe plak... pasal politk nih xkan abis.. berbaliklah pada agama.. benda yang PAS cakap tu salah ke? keburukan kerajaan yang mendatangkan masalah atau akibat buruk kepada rakyat seperti judi dan arak.. x termasuk lagi corruption dikalangan pemimpin.. sampai kaya melebihi kemampuan... duit rakyat jugak kena kebas.. kalu xd orang bagitau.. sape lagi nak bgtau.. media semua kna control.. jadi pada yang bodoh lagi jahil bab dunia dan agama tu... insaflah...

Anonymous said...

Masalahnya di sini ialah apabila UMNO geng dengan MCA dan MIC, ada nisbahnya. Kita lihat sekarang ni, tidak ada nisbah pada apa yang DAP suruh PAS buat. Banyak tanah di Perak diberikan pada orang Cina, sedangkan bantuan untuk sekolah agama ciput. Gerai Melayu di PP dan Selangor di runtuhkan, sedangkan gerai Cina dibiarkan tegak. Kontraktor Melayu di PP tidak boleh bergerak, kononnya hendakkan ketelusan dan pembida tertinggi. Bacaan AlQuran guna pembesar suara dilarang. Orang DAP boleh tafsir Ayat AlQuran masa ceramah, lepas tu ada pulak orang perempuan DAP yang boleh bagi "tazkirah" dalam masjid, yang tidak diketahui suci atau tidak, lepas tu boleh exercise campur lelaki perempuan dalam kawasan masjid. Ini semua DAP kenakan PAS, tapi mereka hanya membisu sahaja.

Anonymous said...

ustaz kazim adik YB umno.

setaque said...

org tolak hukum hudud sebagaimana Allah nyatakan dalam quran adalah KAFIR.

Nabi pn buat perjanjian dengan org kabilah arab yg bukan beragama demi keamanan negara.

Anonymous said...

org islam ajak pg disko minum arak,,, org kafir ajak pg mamak minum teh tarik...yg mana 1 kita nk ikut...da tentu kita ikut kafir pg minum teh tarik...ilmu2 yg disampaikan oleh ustaz kazim byk bg manfaat kt aku,,tp kalu sentuh bab politik, sikit pn aku x setuju dgn ustaz kazim...

Anonymous said...

bila la pemimpin kita nk hidup mcm nik aziz....bru sdp mate memandang....sokonglah yg jelas2 nk memperjuangkan agama islam.....jgn sokong yg pandai ckp je...hukum agama tak tau...kate islam hadhari tudung tak pakai....buat la plihan yg btol...jgn jd buta sgt nk plih pemimpin....

Anonymous said...

ya, ini ulasan blogger ni saja. org umno memang suka gunakan ustaz kazim. aku tak pasti yg ustaz kazim pon suka dipergunakan????

MeSsOuL said...

Korang kat atas tu sama je dgn ustaz kazim..keluar fatwa ikut suka hati, smp kutuk sunnah. Percaya lah korg kat ustaz kazim yg suka menyanyi tu..,.semua lagu dia hafal...ustaz lagu...

Anonymous said...

cuba buat audit kutipan derma oleh Ustaz Kazim....jgn makan duit anak yatim sudahlah...ustaz2 jugak....

Anonymous said...

KITA HIDUP MESTI ADA PENDIRIAN, ADAKAH KAMU MAHU SOKONG PEMIMPIN YANG TAK MAHU HIDUP BERLANDASKAN HUKUM HAKAM ISLAM.CONTOHNYA ISTERI DAN ANAK DIBIAR TIDAK MENUTUP AURAT (BERTUDUNG.TIDAK MENDIRIKAN SOLAT DAN MENOLAK DARI MELAKSANAKAN HUKUM HUDUQ.

Anonymous said...

jangan ingat PAS tu tak de salah apapa, macam PAS tu maksum sangat. kesian la dengan orang PAS. muhasabah diri tu, kalau bersalah mintak ampun pada Allah dan mintak maaf pada manusia.

CikguKajaiSR said...

Kan kita semua hamba Allah,, Apa yang kita perselisihkan, kembalilah kepada AQ dan AS.. Tak usah kita membela puak2 kita je,, Bab ust Kazim ni, ulasan politiknya dah tak boleh pakai,sbbnya dia ulas ikut logiknya sendiri, nak hujjah,, hujjahla dgn isi2 bab tahalluf siyasi tulisan TGHA.. Bab2 ilmu agama yang lain, pakailah,,,kecualilah dia hentam keromo jugak.. Ya Allah,tunjukilah dan berikanlah kami hidayah.

Anonymous said...

mmg xpaham politik btl korang ni...UMNO kawan mic & mca tp UMNo adalah ketua & berkuasa & IMAM dalam grup...tp PAS kawan dap & pkr, sape ketua? DAP yg berkuasa kan, korang xnmpk lg?SEMUA KEPUTUSAN IKUT DAP!!!aku xboleh terima!!! sejahat2 UMNO pn smpai skg ni isu agama Islam hangat dipermainkan..kalau korang btl2 iIslam dalam jatidiri korang, boleh ke korang tgk ork KRISTIAn nk GUNA NAMA ALLAH?xrasa geram ke?kenapa PAS & PKR terima dan sokong?jahat2 UMNO pn xsokong semua ni...CMNILAH, ni semua balasan pada PAS sebab riak, takbur, sombong..DAH MOLEK2 SESAMA UMNO & PAS PERLU BERGABUNG, PAS TOLAK, PADAHAL SESAMA ISLAM..AKIBATNYA NI SEMUA BALA ALLAH TUNJUKKAN...DULU AKU RESPEK KT PAS SEBAB ULAMA TP BTL KE ADA CIRI2 TU SKG?BUKANKAH SEORANG ULAMA USTAZ,ALIM NI PERLU MENJADI ORG YG PALAING SABAR GN KARENAH MANUSIA?NAPE NK MEMAKI HAMUN?NI YG AKU XPAHAM,XSUKA...SKG ALLAH TELAH TERBALIKKAN KATA2 PAS NI, kata UMNO KAPIR, XPERJUANGKAN ISLAM...TP KORANG NMPK APE TERJADI SKG?PAS SAMA APE YG DIORG UCAPKAN...APE2PN NI SUME BERKAITAN HIDAYAH, ALLAH AKAN BERI PADA MEREKA YANG BERUNTUNG...NOTES DARI AKU:KALAU BTL2 PERJUANGKAN ISLAM, PAS BERGABUNGLAH NGAN UMNO, TEGURLAH UMNO DARI DALAM, JADILAH TELINGA & MATA SERTA CORAKKAN ISLAM BERSAMA UMNO...NI BARU BTL2 ISLAM, MULAKAN YG ASAS IAITU PERSAUDARAAN...ALLAH YG SURUH, KAN ISLAM ITU BERSAUDARA!!!

Anonymous said...

Ulasan blogger ni nampak tak berasas. Tlg sertakan video ucapan ust kazim tuu as a proved !! Bukan apa, nak pastikan kebenaran. Kot-kot ulasan berasaskan kepala hotak sendiri.....lain org cakap, lain yg ditafsir maka lain laaa ulasannya.

SUNGAI RAPAT ONLINE said...

Assalamualikum Tanpa Nama 8:15

Insyaallah saya akan usahakan itupun jika Ustaz Kazim setuju. Apa pun setiap apa yang saya tulis semuanya keluar dari mulut Ustaz Kazim sendiri bukan cerita yang direka oleh saya sendiri.

Wallahuallam

Anonymous said...

Ustz Kazim tinggi ilmunya, kuliahnya hebat. tapi dalam masalah politik saya tak sokong ust kazim. sbb dia bukan ahli politik... Insan

Anonymous said...

PAS takkan tak pernah bergabung dengan UMNO, last-last kena jadi alat dengan UMNO, cuba baca sejarah PAS bercerai dengan UMNO. Bila tersepit cakap pasal bergabung... apa celup...

resepi saya said...

sudah lah melayu, hentikan bergaduh, bertekak,
bersangka baiklah sesama kita,
sudahlah.....

hamidunmajid said...

biar dari sudut mana pun kita memandang atas,bawah,kiri kanan,depan dan belakang.manusia tetap sama makhluk allah.kesudahan hidup akan menemui allah jua.di hadapannya allah tidak akan tanya kamu pas atau umno.akan tetapi amal perbuatan kamu semasa di dunia.renung2 kan lah bila kita bertemu allah nanti siapa kita di sisi allah.apakah yang akan kita perolehi di sana nanti.baik atau buruk.rabbana aatina fiddunya hasanah,wafill aaaqiratihasanah.waqinaa azabannarrr.

Anonymous said...

PAS - PEMIKIRAN AMAT SEMPIT, PARTI AMAT SEDAP, PARTI ANGKUT SINGH, PENANTIAN ANGKATAN SYAITAN.
GENGSTER KAMPUNG, TAKSUB BODOH DSBNYA.
TIADA LAGI TITIL PERTEMUAN ANTARA MELAYU UMNO DAN MELAYU PAS
TIADA LAGI TITIL PERTEMUAN ANTARA MELAYU UMNO DAN MELAYU PAS
TIADA LAGI TITIL PERTEMUAN ANTARA MELAYU UMNO DAN MELAYU PAS
SATU KAKI RASUAH, SATU KAKI SAMSENG
TAPI DUA-DUA BAHALOL. ADA NEGERI DIGADAIKAN, ADA AGAMA DIPERMAINKAN.

Anonymous said...

sampai bila pun PAS tetap jadi BABI, tak kiralah babi DAPke , Babi, PKR ke atau babi UMNO, yang pasti PAS tak akan jadi manusia sebab PAS babi

anon 9:14

lu ada dengar cerita tak tentang 6 pelajar UM pro PAS di tangkap meletak kepala babi atas bendera PAS di surau UM?

setakat takiyuddin bagi duit tu ok lagi, ni sampai sanggup letak kepala babi kerana nak sabotaj pro aspirasi .. apa jenis manusia ni ?? sebab tu aku berani kata PAS memang BABI

Anonymous said...

Pemimpin PAS BABI, Pengikut PAS bangang macam babi juga

Anonymous said...

pada yg jahil,x payah lah dok memburuk-burukkan ustz kazim mahupun tok guru nik aziz..baik kamu belajar ilmu agama tinggi2 utk selamatkn diri sendiri di akhirat kelak..kalau kamu org yg kuat iman,hampir pada tuhan (wali Allah),tuhan akan tunjukkan pd kamu mana yg hak dan mana yg batil..tp nampaknya kat cni ramai yg hanya menduga-duga mengikut akal yg dirasakan cukup pandai..mungkin sudah ditipu nafsu dan syaitan tp tak menyedarinya..dan tahukah kamu kita hanya dapat mengetahui apakah seseorang itu baik atau sebaliknya dari cara kematian seseorang itu,apakah ia husnul khatimah atau su'ul khatimah..nauzubillah..mintalah petunjuk dari Allah utk memilih pemimpin yg sepatutnya..apakah UMNO atau PAS..buat istikharah dgn penuh ikhlas..jgn mind set org yg obvious bawa agama tu memang betul mereka ikhlas bawa agama..hanya Allah yg tahu apa niat di hati mereka..

Anonymous said...

Samada ustaz UMNO atau ustaz pas selagi tak ikhlas perjuang utk Islam, semua munafik..Tetapi sekiranya dilihat dari sudut parti..Dah confirm parti UMNO ditubuhkan bukan utk memperjuangkan agama berbanding parti PAS yg dasar parti adalah untuk Islam..So nak perjuangan utk islam ke atau perjuangan utk melayu saja..so gunakan akal yg dianugerahkan oleh Allah..IKHLAS ITU BUKAN HAK MANUSIA MENILAINYA..IA ADALAH HAK ALLAH. SO SAPA YG MENGATAKAN SESEORG TU TAK IKHLAS DIA SUDAH SYIRIK KPD ALLAH..

Anonymous said...

Secara ikhlas UMNO lebih bermaruah berbanding PAS yang mempergunakan Islam untuk kepentingan politik seperti kata Nizar di Dewan Undangan Negeri Perak PAS tidak pernah mencatat dalam mana-mana transrip untuk menubuhkan negara Islam. Fikir-fikirkan lah

Nok said...

Org2 islam pertengahan memang senang di manupulasi oleh Pas...Dgn memakai serban sebesar talam..dgn mengunakan sedikit ayat kuran dan hadis untuk menfitnah umno maka lopong lah org2 yg mendengarnya dan disudahi dgn takbirrrr...itu lah tektik pas untuk menfitnah rakyat dgn mengunakan agama....tapi tuhan tahu siapa benar...rakyat pun tahu siapa benar , perhitungan di PRU13 nanti...akan menentukan halatuju Pas sama ada masih ujud ataupun tinggal nyawa2 ikan......buat baik tuhan balas baik, buat jahat tuhan balas telor mcm PRU serawak....dapat telur....

Anonymous said...

Elleh PAS dulu kata UMNO kafir kerana kerjasama dgn Bukan Islam. sekarang? kalau dia buat banyak lah alasan diberinya kononnya untuk kemaslahatan ummah lah, Siyasi syariah lah... Kalau UMNO kafiir dia x pe.. kononnya pandai handle puak-puak bukan islam sambil berdakwah.
Kalau dibangkitkan penyokong PAS jawab ,UMNO tu Buat macam tu x pe pula.. Kalau dah PAS nak kerjasama dengan bukan ISlam ikut cara UMNO, x payahlah PAS nak susah-susah berjuang. Perjuangan wujud kerana kehendak dan cita-cita serta cara berbeza.. kalau dah serupa x payah lah berjuang.. buang masa je.
Lagi satu aku x puas hati dengan pAS nih sejak akhir-akhir ini jarang dah sebut sesuatu isu dalam konteks AlQuran kerap aku dengar perkataan BUKU JINGGA je jadi rujukan. kalau UMNO rujuk perlembagaan dia kata kafir kononnya rekaan manusia.. Habis Buku Jingga tu rekaan sapa.. Bila diturunkan?
Bekas peminat PAS
Peng. Chepa klate

Anonymous said...

RAMAI orang Melayu kita dah TAK SOLAT 5 WAKTU, Tutup AURAT pun tak betul, Pakai Tudung baju T-Shirt, Baju Labuh tak jaga Lengan dll. Parti UMNO buat la sesuatu, bila RAMAI orang ISLAM ni dah kembali ke arah ISLAM bolehlah Parti Islam memerintah pula.

Anonymous said...

baru kawan dgn DAP dah riuh rendah ,tapi ade satu parti dah tidur sebantal dengan MCA dan MIC 52 tahun beb...wow takdak pun masalah.....ustaz ustaz ramai cari makan je...skg termasuk ustaz k....

sham96 said...

As Salam. Pandangan tuan2 semua hebat2. Apa yg Uztaz cakap tu memang betul. Tapi kita kena faham, pandangan ustaz bukan mewakili siapa2. Bukan pas atau umno. Beliau pendakwah bebas, tidak mewakili siapa2 kecuali sebagai penyampai kebenaran yg sepatutnya dicontohi oleh lain2 pendakwah yg berlandaskan alquran dan hadis. Kita patut berterima kasih kpd.ustaz kazim berani menyangah pembangkang dan juga pemerintah utk tegakan kebenaran. Syabas USTAZ!

Anonymous said...

Salute! to UST KAZIM...pure indipendant

Anonymous said...

dulu pas menolak SEKULAR..sehingga menggelar org Islam yg lain kafir....
tapi lo ni dio pi bepakat dan membelai parti BAPAK SEKULAR (DAP&PKR)....knp buleh pulok????
bercakap tp x mgamalkn, hukumnya munafikkkk..

Anonymous said...

org2 UMNO yg membuat dosa tanpa merosakkan agama itu dia sendiri punya hal lah dirinya sendiri perlu tanggung diakhirat, janji agama dalam masyarakat tidak rosak..tetapi org2 PAS merosakkan agama bukannya didalam diri sendiri bahkan merosakkan seluruh syriah islam didlm masyarakat yg digunakan semata2 untuk pancing undi sebagai matlamat...so org2 yg beragama benar yg dikenali sebagai "golongan atas pagar" melihat situasi ini pasti akan marah terhadap glongan PAS..

so ncihat kpd org2 PAS kalo nak pancing undi janganlah jadikan agama sebagai umpan..ko ingat agama ni mak bapak korg yg punya ke??...

org2 UMNO menggunakan modal pembangunan dan kebajikan sebagai umpan utk pancing undi tanpa memutar belit fatwa agama atau hukum2 agama

sebaliknya........

org2 PAS menggunakan fatwa dan hukum agama yg dipusing2,diubah suai dan siap boleh setting ikot posisi mengikut kesesuaian mereka yakni ambik sepotong ayat dan tinggal sepotong ayat dan menyebabkan kerosakan agama dlm masyarakat demi pancing undi..

lihatlah kerosakann yg dibawa oleh PAS lebih besar daripada kerosakan yg dibawa oleh UMNO...

lagi satu sekiranya kita memberi sokongan kpd PAS maka DAP akan bertambah berkuasa sedangkan PAS tunduk kpd DAP..walaupon UMNO berkawan dgn MCA tetapi UMNO tidak tunduk kpd MCA or MIC...

org2 pas selalu memberi komen bahawa mahu pemimpin seorg ulamak sedangkan dalam syariah islam bukan syarat utk jadi pemimpin mesti jadi ulamak...

keburukkan antara PARTI UMNO dan PAS mmg ade..tetapi keburukkan yg lebih teruk lagi boleh menyebabkan kerosakkan perpecahan yg kronik merugikan melayu islam dan agama islam itu sendiri..jgn pulak negara tergadai krn angan2 yg tinggi krn kita xtahu ape perancangan kaum kafir kelak.

fikir2lah

Anonymous said...

saya dan seluruh ahli keluarga telah keluar dari PAS satelah kecewa dengan tuan guru kita yang suka cakap pedas-pedas seperti 1) UMNO kafir 2) tahi lembu sama dg tahi babi 3) UMNO celaka dan banyak lagi perkataan-perkataan yang tk sepatutnya terkeluar dari mulut seorang ulama berbanding dengan PM kita yang lebih berakhlak walau pun dilempar dg kata-kata nista terhadapnya. Allah tidak lihat pada serban! tapi pada hati kita dan akhlak.

Anonymous said...

Orang PAS suka tuduh orang UMNO berdosa. . tapi dok ceramah di masjid-masjid kutuk sana kutuk sini, fitnah sana-fitnah sini! tak pa tak berdosa?

Anonymous said...

kedua-dua parti memamg ada betul dan salah! cubalah cari jalan kedamaian. . agar kaum lain tidak ambil kesempatan atas perpecahan kita! banyak dah hak-hak kita terlepas. . sama-samalah kita muhasabah diri.

Anonymous said...

Cuba cari ceramah Ustaz Kazim bertajuk Ketuan Melayu, Politik. Amati apa yang dia kata.

Anonymous said...

Amenda la korang ni...
Yang BAik TU AMik.. Yang BUruk SImpan.. Bab Agama ape ustaz NI ckap AKu trima.. Sebab Ilmu.. Tp BAb Politik Ada yG KIte LEh PErtimbang Ikot Fakta dan PEmahanan KIte,. Tp BAb Nk suh Audit Hal Ape yNg ustaz Tu buat Dgn UMah Ank Yatim Bagai.. WOiii AUdit LA korang Punye DOsa PAhala Sndiri.,. TAk mALu KE?? Orang TU wat Ibadah APe Btol Ke X SOal dia Dgfn Tuhan.. Kite NI ade Ke????? Aku PAntang Org Ngata Org ALim Ulamak Ni...

Anonymous said...

satu perkara yg mesti kita buat sebelum menilai org lain ialah kita sendiri mendalami ilmu islam bukan dgr cermah, bkn dgr org cakap..berguru dulu bab2 tauhid dalami dan amal...lepas boleh la nilai tp utk diri sendiri bukan utk disampaikan atau dihebohkan tentng org itu begini-begitu pasal hingga hari xde sorg pun yg boleh ngaku DIA tu Ahli SYURGA kecuali ada beberapa ulamak yg boleh jamin masuk syurga tapi tk berani kata diri sendiri tu ahli syurga....justeru itu kawan2 dalami la 6 subjek besar/utama dlm bab ISLAM iaitu FEKAH-USUL-TASSAWUF-TARRIKAT-HAKIKAT-MAKRIFAT...dgn sedalam-dlamnya baru la boleh kita NILAI utk pedoman kita.

Anonymous said...

hamPAS babi...poknik najis dan pok adi rusila...mari jilat burit babi weh...sedap u..

Anonymous said...

Bawalah orang2 Melayu ke jalan Islam yang sebenarnya, berceramah dalam Masjid dan Surau jangan lah masuk ajenda politik hingga mengejek, mencaci dan merendah martabat orang lain, apakah ini ajaran ISLAM. Serban yang melilit kepala macam dia lah ulamak sebenar tetapi tidak. Dengan orang kafir berpelukan tapi dengan orang Islam dibuat musuh. Ingatlah setiap manusia akan mati, dan ingatlah seksaan kubur.

Anonymous said...

sudah lah melayu, hentikan bergaduh, bertekak,
bersangka baiklah sesama kita,
sudahlah.....

Anonymous said...

PAS mmg perosak agama,.cth : demi membela puak dia yg mencarut memaki tun(isu buku shitt),.dia bleh kata Allah pun mencarut,.masyaallah

UMNO pun byk melanggar ajaran Islam,.tpi kesalahan tu adalah individu spt membeli syrkt arak,jadi pengerusi Genting dll,.bukan kesalahan UMNO tpi kesalahan ahli UMNO, jadi tidak merosakan agama.Lagi pun UMNO mna bleh kawal individu berjuta ahlinya,..pendpt saya la,..hehehe

Anonymous said...

apa nak jadi org umno ni, sikit pun tak takut azab allah

halid said...

apa nak jadi org umno ni, sikit pun tak takut azab allah

aku sokong pas jika benar perjuangannya kerana ISLAM, tetapi kerap kali aku cuba mengatakan ianya benar, aku dihalang oleh perbuatan fitnah seperti ayat diatas.

Anonymous said...

bangsa cina dan india akan berusaha bersungguh sungguh agar bangsa melayu/islam tidak akan bersatu walaupun dengan apa cara sekali pun.renung2kanlah wahai pemimpin2 umno dan pas.

Anonymous said...

Salam.apalah bising-bising..ni nak beri fakta "Merokok Itu Hukumnya Haram"
Datuk Nik Aziz menyatakan perokok melalukan dosa besar, pengkhianat negara dan seperti lembu....Setiap Lepas Ceramah Pas Yang masih berketayap ramai yang merokok...kenapa pemimpin pas tak tegur??? Kalau orang UMNO merokok memang tak pelik..tapi orang PAS merokok nampak peliklah sikit...

kedahghost said...

lalalala.... seronok tengok orang melayu bergahuh dengan melayu.... cian anak cucu aku nanti..... orang melayu semakin mengecil.... dari atas sampi ^ gaduh tak habis-habis... baling batu sembunyi tangan "anonymous".

Ahmad said...

Inilah yg dimaksudkan fitnah yg berleluasa..
Sebelum mengiyakan apa2 kenyataan didalam internet, silalah rujuk rujukan asal.. Contohnya kenyataan penulis ini yang merujuk kata2 ustaz kazim. apa kata tanya ustaz kazim sendiri, betul ke dia pernah kata mcm nie.. tentang kenyataan TGHNA, sebelum percaya apa yg org tulis, cari dulu sumbernya. Begitu juga kata2 dari TUn atau Dato' Najib. semua tu perlu rujukan sebelum percaya.. Masalah org2 kita suka percaya terus pada apa yg mereka baca atau dengar tanpa merujuk dulu sumber atau salasilah cerita tersebut. Akhirnya kita sama2 terjebak menyebarkan cerita yg x benar. Untuk penulis kalau boleh lampirkan sekali bukti perbualan tersebut. Mungkin juga penulis mempunyai daya ingatan yg kuat. Tp kalau boleh tuliskan kat situ, yg mana betul2 kata2 dari ustaz kazim tersebut. Adakah kesemuanya, atau hanya sedikit sahaja ulasan Ustaz Kazim. Yg lain2 tu hanya ulasan atas pemahaman penulis sendiri.

Sayed said...

Memang apa yang ditulis oleh blogger pro-kerajaan semuanya salah tapi yang difitnah oleh blogger pakatan haram semuanya betul...baguslaaaa.....Ahmad Perkakas Anwar

Anonymous said...

DUNIA DAH NAK QIAMAT. Tanda 2 qiamat pun dah banyak. Bencana alam kerap dan teruk. TAUBAT LAH.JANGAN GADOH PASAL POLITIK. Fitnah,kutuk dan lain 2 bukan di ajar oleh NABI tersayang. Nak kata Melayu bodoh tak bodoh nak kata cerdik pun tak cerdik. Tapi harap 2 cerdik nak cari SYURGA.BUAT LAH APA ALLAH SUKA DAN SURUH DAN BUKAN APA YANG ALLAH BENCI

Myfuad said...

saya setuju dengan ustaz Kazim..pas sekarang dah banyak menyeleweng medahulukan DAP Daripada org islam sendiri...

muhammad said...

Salam, Ustaz kazim (UK) tu al hafiz, sapa2 yg menuduh UK makan duit or ustaz duit, adakah anda rasa anda lebih baik dari UK, adakah anda al hafiz, orang yang hafal Quran ni Allah swt jaga kerana hati mesti bersih, kalau tak bersih tak boleh nak hafal ayat2 suci Al Quran. Kita jgn ngutuk tok2 guru agama ni, tak kiralah nik aziz or hj hadi. Kalau kita tak setuju dgn dia, simpan dlm hati cukup. Kita kena ingat siapa diri kita berbanding dgn mereka

Anonymous said...

ustaz kama 10.59

ustaz lah salah sorang yang di maksudkan oleh artikel di atas. ustaz apa suka buruk sangka. ingat ustaz ilmu yang ada pada ustaz hanya pinjaman dari Allah.jangan terlalu bongkak kerana terpilih untuk memiliki ilmu Allah ini. uztaz kazim ni dah ramai orang munafik diislamkanya. anak yatim pun dibelanya. sama ke taraf uztaz kama dengan ustaz kazim ni?

Anonymous said...

askum saya teruja untuk memberi pendapat wlaupun saya bkn ahli mana2 parti.yg paling baik ialah suma org islam baik berbangsa melayu,cina,india patut bersatu menegakkn islam.org kafir jgn kita jadikn sekutu tapi hanya sebagai sahabat untuk membina sebuah negara islam sejati....contohi zaman rasullah...bkn makna berbaik dgn org kafir kitaa bodoh...tntang ustaz k....tak yah nk komen atau mengadili beliau...biar ALLAH yg bgi markah......dr puja artis baik puja ustaz...ada gak ilmu

Anonymous said...

artikel ni citer luar2 je. isi tak menepati tajuk. tkde apa2 pun yg berupa bukti. kalau periksa spm bahasa melayu kasi 50/100 markah kesian.

Anonymous said...

Kita ni kene ingat tujuan Allah datangkan kita kat dunia ni. Masing2 dengan ujian masing2 sebelum kita masuk syurga Allah..insyallah. Anggaplah semua makhluk Allah ada kelemahannya..Ustaz Kazim pernah menjadi Ahli PAS, ana pernah tanya Ustaz dari PAS.Ana bersangka baik terhadap Ustaz Kazim, mungkin dia nak memeperbetulkan ahli-ahli yg terlupa bab akhlak dalam Islam, itu biasa, mana2 parti pun ada kelemahannya... Jangan lah kita menghukum atau melabel sesama kita tak da manfaatnya...

Apa pun kita kembali pada Islam (Al Quran dan Sunnah). Check balik pegangan kita ahlul sunnah wal jamaah...sentiasa memperbaiki diri (termasuk diri ana)..

Berkenaan dengan Parti PAS, matlamat perjuangannya menepati apa yang disarankan dalam Alquran dan Hadis. Pada ana ini lah satu2nya jamaah yang sepatutnya kita raikan...mungkin masih ada kelemahan dalam perlaksanaan. Itu biasa, tugas kita ialah untuk sentiasa memperbaiki kelemahan dengan ilmu (dengan izin Allah).

Daripada Allah kita datang, kepada Dia lah kita kembali....
wallahualam

Anonymous said...

boleh ak cakap sesuatu...korg smua xubah mcm lembu kne tarik tali...apa UMNO ckp ikot...apa PAS ckp ikot...cari ilmu snderi lah...baru nilai...tgk parti mana yg elok...dduk dlm dua2 parti...baru taw...yg mraka sama je....cerita2 ni boleh di buat...jgn korg nak mhukum sseorg tu...sedgkan kita taw diri kita pn xperfect...insan mana yg perfect? hatoi...xubah perpecahan dlm kaum melayu...yg sorg kata dy islamic yg sorg kate bjiwa rakyat...cube dua2 gabung...den cari penyelesaian...apa rugi nya?
zaman Kalifah2 dlu pn ada org lain agama...ada khilaf antara mreka...tp xda smpe yg bpecah...perpecahan mbuat kejatuhan zaman khalifah ar-roshidin tu sndri...insan xpnah amek iktibar dari yg dahulu...smua ase diri mraka yg betul...

Ak ske dgr ada satu ustaz ni... dy kte Islam agama mdidik bkn agama memaksa...cuba korg perhatikan dulu gerak geri kedua2 parti...bkn sebagai ahli...tetapi sebagai pengundi yg ingin mengundi tok masa depan...didik lah diri tok bfikir untuk islam...mne yg islam nak mne yg xboleh dlm islam...wat malu kat brunei ye ah...dorg ley haramkn arak, mlaksanakn hudud...padahal bkn xda org bkn islam dsana...tp mufti dorg tkot akn laknat Allah smpe pd negara mraka...tkot Allah...bkn tkot rakyat...rakyat nak ni nak tu bg...tu yg makin yg ni yg tu mjd2 kat negara niyh...

mcm ni lah wahai kwn2 sekalian...korg mken lihat parti yg korg sokong skunk ni hebat...tp bg dunia luar...perbalahan antra islam ni sgt mgembirakn mereka...apa yg Allah nak kita wat...sembah Allah ye ke? xkan...jge silaturahim...jge hak2 Allah...jge UNDANG2 Allah...itu ptot pmimpin buat...everything is All about Allah...bkn kita...klu nak ikot sedap kita...hah...mati la dunia da hancur dah...da mcm2 kerosakn kita wat...sbb tuh ada undang2 Allah...sbb tu yg mdisiplin kita...kita pnye akal ni bkn funtion ats pmikiran otak semata tp dgn kolbu atau detik hati yg ada dlm diri...sbb tu kadang2 keputusan kita wat tu slah...kadang blandaskn logic, kadang lnadaskan nafsu... ak cuma harap satu je ah...ak tgk kat ats tuh korg bkn main kutuk siap lempar fitnah lg...xtkot ke bang? klu bnde tu betul pn...ada islam ajar kita ley bukak aib org...jgn sebab POLITIK kita hilang agama je...ak nmpak mcm2 dah...penyelesaian smua perpaduan balik...dan bermesyuarat dlm mcapai apa yg Blandaskn ISLAM... bkn perpecahan...bkn kutukan2 yg sia2 ni... Wallahualam...

Anonymous said...

apa pun sy sokong segala kenyataan ust kazim..mmg betul pas skg bukan perjuangkan islam..tp sanggup bersekongkol dgn puak kafir semata2 utk meraih undi..patut la parti ni tak menang2 smpai skg..ihfazillah yahfazka..

saya setuju sgt ulasan ini..pemimpin Pas terutama n.ajis memang manusia jenis pendendam, hasad dengki, hati busuk dan kotor dan segala lagi sifat tercela syaitan yang bersarang kukuh dalam hati mereka...gara2 dendam kesumat mereka dengan Umno kerana tak dapat kuasa, sanggup mereka berkerjasam dengan musuh yang nyata lagi terang iaitu DAPIgs hanya kerana bertuhankan nafsu biar putih tulang jgn putih mata...kalau aku tak dapat biar dia pun tak dapat...biarkan kampung tergadai janji hati aku puas... i nilah dia wajah sebenar pimimpin Pas...golongan munafiqun tahap dajal..ptuihh!

Anonymous said...

ANTARA HANG TUAH DAN HANG JEBAT ...SAYA NAMAKAN UMNO-(HANG TUAH) DAN PAS/PKR(HANG JEBAT)..DALAM SOAL NI ADAKAH ADA PERSAMAAN ANTARA 2 PARTI KOMPONEN INI YANG BERLAKU DI TANAH AIR KITA INI...SO SIAPAKAH YANG SALAH DALAM PANDANGAN TUAN HAMBA SEKELIAN???SESUNGGUHNYA SEJARAH TELAH MEMBUKTIKAN DAN MENGAJAR KITA SEMUA TENTANG KISAH ANTARA HANG TUAH DAN HANG JEBAT TAPI MALANGNYA TIADA SIAPA YANG MAHU MEMIKIRKANNYA.....so renung2 kanlah..

Anonymous said...

Agok2 lah..skarang ni..berapa ramai orang MELAYU kita di dalam PKR yang boleh rakyat bergantung harap padanya sekiranya PR memerintah nanti yer.???..so sama2lah kita renung2 kanlah

Anonymous said...

Demi masa ALLAH bersumpah "Sesungguhnya manusia itu benar-benar berada dalam keadaan kerugian kecuali mereka yang BERIMAN dan BERAMAL SOLEH, saling menasihati dalam KEBENARAN dan dan juga berpesan-pesan dengan KESABARAN...."surah wal asri..so renung2 kanlah....

Anonymous said...

Jika harta yang hilang dari diri seseorang,maka tiada apa pun yang hilang, jika kesihatan yang hilang dari diri seseorang, maka ada sesuatu yang hilang, Tetapi jika akhlak yang hilang dari diri seseorang, maka segala-galanya telah hilang dari diri seseorang.

RULZA said...

banyaknya pahala ustaz sebab umpat hampa ni..huhu..kesian gak sapa yang umpat tu dapat dosa..main komen ja..tauka benda sebenar..jaga2..esok allah timbang apa yang kita cakap..

BETUL NGUMPAT
SALAH FITNAH..

Sakeh said...

moga allah beri petunjuk.... ana dah pening mana yang betul dan salah...

Anonymous said...

Senang aja 'ana jangan pening'. 'ana' dh hidup berapa lama dah? Kalau umur 20 tahun lebih & keatas selama ini kita aman. Tapi kalau 'ana' baru hidup 3 tahun lepas..banyak porak peranda & menyusahkan..ambillah kehidupan dulu & ...jangan pikir apa lagi..nanti time undi..undilah UMNO/BN utk kehidupan yang aman. Kalau 'ana' pening lagi pi la telan panadol 3 botol..gerenti tak pening2..padam terus.

Anonymous said...

kadang kesian tengok orang fanatic pas ni..dia tak nampak apa yang orang luar nampak..duk dalam gua mana nak nampak salah sendiri..nampak salah orang je...harap2 satu hari nanti nampak lah cahaya untuk mereka yang fanatic tu..yang asas pun tak nampak..sepatutnya pas parti Islam..maka wajib dia mengepalai pakatan rakyat..tetapi sebaliknya..orang islam ikut imam liberal..pelek..itu pun dia tak nampak..saya yang tak de parti pun bleh nampak..sangat pelek..pakai spek hitam kot..

Anonymous said...

udah2 la ..pening kepala aku baca perbalahan ini.xyah la nk menunding jari sana sini.tambah dosa kering je. baik munasabah diri perbetulkan diri ,keluarga,jiran tetangga,masyarakat baru la ngr.ni cakap bagai nk rak anak bini kt umah aurat terjaga ke ngan sepupu,bapak saudara,ipar duai dLL..dh betul semua tu berani ke tegur aurat ank bini org..klu settle tu selamat semuanya..hal agama biar org yg hak pada tmptnya bercakap.setakat ikut2 nk komen2 awak je yg btul..org salah..jgn la balah2.jgn pertaruhkan sesuatu yg kita xpasti..melayu,islam seiring dh melayu tentunya islam sama2 perlu dipertahan,,.org kafir tepuk tgn n tunggu peluang menawan msia....sedarlah muslim muslimat

Anonymous said...

korang nasihat la pemimpin masing2, lagi elok.

Acong Cuci said...

Pas Pun ada silap... Umno Pun Ada silap.... tapi umno sehingga sekarang menjaga kepentingan orang orang melayu dan memastikan malaysia terus aman damai..... itulah faktanya...

Anonymous said...

Orang melayu mesti bersatu... ITULAH YANG PALING UTAMA..

Najmi Osman said...

betul ke apa yang kamu cakap ni. . .boleh kita dapat lebih detail lagi. . .seronok ni boleh buat isu. .

orang islam harus bersatu said...

Salam. Sokong UKE. InsyaAllah dah sampai masanya pemimpin kerajaan sekarang berubah dn boleh laksanakan hudud sy sokong 100%. Tp macamana nak buat klu kita tak bersatu? Tolonglah semua umat islam kita kan bersaudara kenapa tidak adkah lg sifat kasih syg antara kita? Bermaaf maafanlah buang yg keruh ambil yg jernih. Klu kita bersatu dn bekerjasama semua yg Allah perintahkn dpt dlaksanakn. Ya Allah bersihkn dn sucikn hati2 kami terangilah jgn kau gelapkan ya Allah tunjuki hambamu sekelian ke jln yg lurus satukn hati2 kami ya Allah... Ampunkn kami ya Allah...

Anonymous said...

Salam, buat apa kita kutuk mengutuk sesama islam, si kafir bersorak, bertepuk tangan, menunggu hancur nya umat Mohammad saw... Bangsat mcmana pun kita satu akidah jgnlah kita termakan umpan dari kafir bajingan yng cuba perdaya... kita panjat kn doa smoga PAS dn BN dpt bersatu amin allahumma amiin......hidup agama islam berjaya negara ku

Anonymous said...

Saudara sekalian hati kita gelap kerana dosa2 yg kita lakukan oleh itu kita tak dpt bezakan yg benar atau tidak. Walaupun dgn jelas pelaku sex dlm video adalah Anuar, dgn jelas Hj Hadi, Nik Aziz dan Anuar membenarkan kalimat Allah diguna pakai dlm Bible berbahasa melayu tapi kita masih menyalahkan media arus perdana yg memfitnah. Jujurlah pd diri sendiri, keluarga, masyarakat dan agama.

Anonymous said...

Salam 2 all,

jom layan kuliah ustaz kazim di www.kuliahtube.com

Anonymous said...

Habis nak layan apa video liwat Anwar? bodoh macam kafir

Anonymous said...

salam kepada yg islam..yg syiah aku tak anggap islam..ustaz kazim menentang orang syiah..sebab tu orang syiah akan memaki mengejek dan merendah-rendahkan ust.kazim...ingat..dalam PAS banyak yang dah jadi syiah..perangai syiah..ust.kazim terang mengatakan dia sunni...aku ada dengar ceramahnya..so..yg kata dia syiah tu sebab nak jatuhkan kredibliti ustaz..boleh faham semua...?? TOLAK PAS KERANA PAS=SYIAH

Anonymous said...

BAGI ORANG PUAK PUAKA PR..USAH SEBUT PASAL HUDUD KERANA HUDUD SUDAH TAKDE DALAM PAS..HANYA KEBAJIKAN..MASALAHNYA..KEBAJIKAN RAKYAT PUN TAK TERJAGA..HABIS TERGADAI DI KELANTAN DAN KEDAH SENDIRI..MACAM TU KE PARTI ISLE?? MAPUHH LAA..

anuari abdullah said...

DAP terang-terang cakap MCA takut UMNO jadi maknanya DAP memang tak takut PAS tp sebaliknya. saya nak tanya dgn PAS apa yg PAS boleh buat di Sabah, sarawak kalau PR menang???? siapa ketua Menteri?? siapa menteri-menterinya?? ketua-ketua jabatannya?? kalau nak tahu inilah yang puak-puak sini tuntut. Bagaimana dgn nasib islam. jgn pula untuk nak ambil hati Orang-orang tua dihantar umrah, tunai Haji tapi yang lain-lain mereka kebas. inikah cara PAS perjuangkan islam.bukan makin kuat tapi makin lemah. PAS ingat dengan bermuka-muka bolehlah buat itu ini lepas ada kuasa, ingat boleh buat begitu ka ingat senang ka,

anuari abdullah said...

PAS dengan UMNO ini spt menyaksikan perlawanan badminton antara Pasukan Cina dgn Indonesia.Ramai daripada kita menyokong pemain Cina daripada Pemain Indonesia.. sintemen sdh terlalu kronik

Anonymous said...

SYOK...SYOK...SYOKNYA TENGOK ORANG MELAYU BERGADUH DALAM BLOG NI... MELAYU BODO PIANG....

Anonymous said...

assalamualaikum semua.semoga semua orang diberi hidayah allah..caranya catat 10 perbezaan islam cara pas dan islam cara umno.seterusnya bagi markah 1-100 yang lebih markah wajib dimenangi dalam pru13 nanti.

Anonymous said...

mari fikir-fikirkan hadis ni..agak2nya dah terjadi x?
Daripada Ali bin Abi Thalib r.a. berkata: Telah bersabda Rasulullah saw.; "Sudah hampir sampai suatu masa di mana tidak tinggal lagi daripada Islam ini kecuali hanya namanya, dan tidak tinggal daripada Al-Quran itu kecuali hanya tulisannya. Masjid-masjid mereka tersergam indah, tetapi ia kosong daripada hidayah. Ulama mereka adalah sejahat-jahat makhluk yang ada di bawah kolong (naungan) langit. Dari mereka berpunca fitnah, dan kepada mereka fitnah ini akan kembali". (Riwayat Baihaqi)

Anonymous said...

Daripada Abu Hurairah ra. berkata: Rasulullah saw. bersabda; "Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat daripada kulit kambing (berpurapura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan
yang jahat). Allah swt. Berfirman kepada mereka, "Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim ( cendikiawan ) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)". (Riwayat Tirmizi)

contilover said...

Alhamdulillah.. terkini PRU 13, 5-5-2013..Gelombang Biru Allah bantu. Semoga syiar Islam terus mekar mengharum di bumi Allah ini.. Segala yg benar hanya dari Allah..

Anonymous said...

Saya nk nasihatkan para penyokong UMNO sekelian, bandingkn dlu perlembagaan parti Umno dn perlembagaan parti Pas, apa pemimpin kita kata cari dlu kebenarannya, apa saja lapuran media elektronik, media cetak juga cari dlu kebenarannya, jgn menuduh sebarangan kerana orang akan nampak kebodohan yang ada pada diri kita sendiri. Pertahankan nama Allah di Alor Setar dlu adakah betul caranya sbb awek-awek Umno Perkasa tudung kepala pun tk pakai, seluar fit nmpak seksi dan kt mesjid Seberang Jaya P.Pinang plak yang hadir tk solat jumaat, ALLAH suka tk semua ni. Klau nk bagi ALLAH suka kt kita carilah ilmu Islam dlu sbb jika ada ilmu ALLAH akan bantu kita yang mana benar dn yang mana salah.

Anonymous said...

Sayang serbu kali sayang dlm politik pun kita masih lagi kebingungngan yang mana betul dn yg mana salah macam manalah nk tahu tipu helah dajjal kelak. Yang minum arak boleh jadi Imam nmpak warak bila pakai jubah, parti Islam ditolak di Kedah sbb nampak madu dari susu. Fitnah sana sini, yang salah dilihat betul dan yang betul dilihat salah. Undi pembangkang cina perintah - negara kita ada perlembagaan bolehkah cina perintah, cina bertanding berapa kerusi, melayu bertanding berapa kerusi, fikirlah wahai peyokong UMNO.

QalamQabut said...

Dah melalut ni, biarlah aku tempek sikit.

BAGAIMANAKAH AGAKNYA KEPUTUSAN PILIHANRAYA JIKA HANYA NAJIB DAN ANWAR SAJA BERTANDING, KHAS UNTUK JAWATAN PERDANA MENTERI MALAYSIA?

Post a Comment

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.