Thursday, November 15, 2012

Ketua Pengarah KKM wajib letak jawatan bagi memulihkan Imej KKM yang telah tercalar


Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Seri Dr Hasan Abdul Rahman sewajarnya mengambil pendekatan terbaik meletakkan jawatan setelah didenda RM3,000 oleh Mahkamah Tinggi Syariah setelah mengaku bersalah atas tuduhan khalwat dengan jururawat yang juga isteri orang iaitu seorang pegawai kementerian sama, Wan Syarifah Nooraazmanita Wan Hassan, 36, di sebuah bilik Hotel Pullman Putrajaya, di sini kira-kira 2.18 pagi pada Rabu.


Sebagai penjawat awam yang mempunyai jawatan yang paling tinggi dalam Kementerian Kesihatan sewajarnya meletak jawatan sebelum orang lain memaksa beliau meletak jawatan.

Sekiranya masih ada seorang pegawai seperti ini imej kerajaan yang ditunjnaggi oleh Barisal Nasional akan rosak kerana ramai diluar sana akan menuduh kerajaan melindungi pegawai kerajaan yang melakukan maksiat.

Menurut pembaca setia blog ini bagaimana seorang Ketua Pengarah mahu berkempen "Amal Gaya Hidup Sihat tetapi diri sendiri pun mengamal gaya hidup yang tidak sihat".

Dr Hasan didakwa mengikut Seksyen 27(a) Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1997 manakala Wan Syarifah Nooraazmanita didakwa mengikut Seksyen 27 (b) akta yang sama yang membawa hukuman denda maksimum RM3,000 atau penjara tidak lebih dari dua tahun jika sabit kesalahan.

Yang agak biadap kenyataan Dr Hasan kepada Hakim Syarie Mohd Amran Mat Zain  kedua-dua mereka dan mereka telah mengaku insaf terhadap kesalahan tersebut serta mempunyai niat melangsungkan perkahwinan selepas ini.

Bagaimana untuk berkahwin sedangkan Wan Syarifah Nooraazmanita masih isteri orang. Adakah Hasan mahu memaksa suami Wan Syarifah Nooraazmanita menceraikannya?

Untuk mengelakkan imej Kementerian Kesihatan tercalar teruk Hasan wajib melepaskan jawatannya sebagai Ketua Pengarah Kementerian Kesihatan dengan segera.

Lepas ini kerajaan sepatutnya memberi kursus khas kepada semua pegawai tinggi agar menjaga tatasusila ketika menjawat jawatan tertinggi.

6 comments:

Ashraf said...

Kesian dia ni rugi kerna bukan ahli/penyokong PR....klu tak pasti perkara2 berikut ini akan terjadi:
1. Dosanya akan diampunkan
2. Pemimpin2 pembangkang akan tampil mempertahankannya dan menyalahkn UMNO
3. Akhbar dan blogger pembangkang akan menyiarkan bukti2 perangkap jahat UMNO
4. Siasatan dan dakwaan akan berjalan dgn sgt perlahan dan ragu2 kerna takut pada pembangkang
5. Hakim dan mahkamah akan menyebelahi dia kerna takut dikatakan tidak adil

Anonymous said...

Betul.
Dulu Chua SL. Tapi nasib dia baik, org Cina MCA tak kisah. Tetap jadi kepala MCA.
Dr H bukan org politik so kena tanggung sendiri.

Anonymous said...

Jangan kesian kan dia..dia ni memang perangai teruk + akhlak teruk. Saya berani bersumpah..maklumat yang saya dapat dari orang dalam (doktor) di HUKM & kawan2 doktor lain.

1. KP ni memang kaki perempuan. Dah kawin cerai kawin derai 2 @ 3 kali dah. Pantang tengok perempuan cantik..kawin cerai..dah dapat madu sepah dibuang. Kalau kawin kekal berpanjangan saya tak pertikai. Ikut hawa nafsu aje. Bergetar anu nya..tu sebab mangsa2nya jururawat..staf dll. Tapi bodoh la KP ni..duit banyak..kawin le 4. Tapi perangai dia ni buatkan si mangsa (isteri) tak tahan..minta cerai..tah la..mungkin cara main sex tahap hardcore kot.

2. KP ni jenis semuanya nak ambil tahu & campur tangan. Jiran saya yg bekerja bahagian perolehan farmasi bgtau..kalau ada kroni dia masuk..keutamaan kroni dulu. Dah tu semua nak di godeknya..sampai ke tahap perolehan ciput2 pun nak dilaporkan. Jenis DRACULA..hisap darah.

3. KP ni jenis menukar / transfer orang sesuka hati. Terbaru graduate MASTER & PhD jurusan pakar di HUKM ditukar / akan ditukar ke Sabah /Sarawak. Tak pikir ke ada antara mereka ni yang dh berkeluarga atau masih ada org tua yang perlu dijaga. Senang2 aje hantar doktor2 ke ceruk hulu Sabah / Sarawak. Doktor2 yang muda baru graduate buat rayuan...sori 'no way'. Langsung tak kesian orang. Nah sekarang kena batang hidung kamu wahai si KP..rasakan. Dalam paper KP ni kata 'saya dah insaf, beri lah peluang pada saya'..KHHAKK THHUUIII insaf konon. Peluang?..kamu lupa yang kamu langsung tak bagi peluang pada mereka yang merayu utk tidak di transfer?..USAH HARAP. Kalau dah lebih 44 yang di aniaya orang sumpah kamu..skrg tengok Allah makbulkan

4. KP ni jenis yang suka cantas orang. Habis orang2 seniour di langkahnya sebab dia memang kaki bodek & kaki cantas. Dia ni lama lagi nak pencen..lbh krg 4 -5 tahun lagi. Tapi syukur bila Allah tunjukkan & lega alhamdullilah org2 bawahannya. Patutnya buat kenduri pulut kuning.

5. KP ni ada sekali masa mesyuarat 2.30 pm - 5.30pm, ada orang nak keluar buat solat Asar, tapi dia tak benarkan. Tunggu habis meeting. Bayangkan....

Kepada KP Kesihatan :

- 'tahniah' kerana berkhalwat dengan isteri orang. Buruknya akhlak kamu.
- kamu rancang nak kawin?..dia masih isteri orang..ada laki laaaa bahlul.
- letak aje la jawatan cepat @ tunggu orang arah kamu letak jawatan.
- kalau dah jadi KP tu jangan le ingat dah besar sangat. Sesungguhnya semua itu anugerah tuhan.
- tiada kata2 gembira dari saya selain dari ungkapan ini 'PADAN MUKA!'
- inilah balasan dari kerja kamu yang mengusahkan orang, tak berhati perut, langsung tak peduli rayuan orang...rasakan.
- sesungguhnya INILAH BALASAN TUHAN..JADI TERIMALAH..SYABAS!! & BARU KAMU TAU.
- PADAN MUKA KAMU KP SIAL!! PADAN MUKA KAMU KP SIAL!!PADAN MUKA KAMU KP SIAL!!
- Mari kita raikan..buat kenduri kesyukuran..korban kambing / lembu makan ramai2 pun tak apa sebab si YAHUDI sial ni akan NYAH dari pentadbiran KKM.
- jangan disimpan KP busuk ini..kelak akan mengundang sial pada kita pula..dia ni dh jadi LIABILITI.
- bagi peluang??!!..boleh..tak ada masalah. Letak jawatan, balik rumah sembahayang taubat banyak2..pergi Mekah tu lagi baik..muhasabah diri depan Kaabah.

Sesunggunya saya antara yang amat berpuas hati kerana ianya terjadi pada KP yang tak guna ini (dirinya sendiri yang akhlak teruk, hati busuk & besar kepala). Ingajadi KP ni kamu dah HEBAT!!. AMBIKKK KAUUU..RASAKAN AKIBAT DARI PERBUATAN SENDIRI.

Memalukan Kementerian Kesihatan Malaysia aje..amalkan gaya hidup sihat konon..salah satu contoh main sex dengan isteri orang..sihat la tu. EEEeeeee...kalau boleh aku nak tunjukk isyarat ibu jari GGGOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOODD depan muka sial ni...kalau boleh nak calit sikit kat dahi dia, kahkahkah.

Dia ni nampak aje bagus, tapi belakang..tuhan aje yang tahu. TERBAIKKKKKKKKKK!

- SANG SUAMI ISTERI DOKTOR HUKM -

Anonymous said...

Saya setuju dgn ssudara. Perkara mungkar yang KP lakukan dah lama cuma inilah kemuncaknya. Dia menzalimi dirinya sendiri. Sekarang ni kroni2nya kecut perutlah. Kalau hidup bergantung kpd manusia inilah jadinya. Wallahhualam.

Anonymous said...

Nilai nilai mulia adalah hak milik Allah swt. Jika kita terus mungkar maka titik keseimbangan akan berlaku. Sebagai pemimpin tertinggi maka nilai moral yg begini tidak boleh diterima oleh masyarakat. Beliau perlu melepaskan jawatan tanpa dipaksa oleh mana2 pihak. Sendiri mau taulah. Jika beliau dikekalkan juga maka kerajaan juga bersekongkol dgn nya. Ini bukan perempuan pertama beliau berkhalwat. Malah banyak lagi. Semuanya di KKM. Akan ramai lagi akan tampil dan beri tekanan kpd kerajaan jika beliau dikekalkan. Bayangkanlah beliau melancarkan program amalan gaya hidup sihat tetapi yg jadi amalan hidup songsang. Wallahhualam

ahmad said...

Sya setuju spatutnya Datok Hasan kena letak jawatan dia mejawat jawatan tinggi
Maka imej KKM telah tercemar x sesuai dgan kampen cara hidup sihat fisikal maupon mental.

Post a Comment

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.