Monday, March 25, 2013

AMARAN PIHAK POLIS: Jangan Menderma Dalam Tabung Lahat Datu Di Sini


Sudah la PAS!!! Pasal derma ‘Wira Lahad Datu’ memang PAS nak kebas!!

Ramai rakyat Malaysia yang prihatin nak menderma sebenarnya dah tertipu dengan taktik jijik PAS yang menerusi kutipan derma untuk Wira Lahad Datu.

Kat sini teman nak ngabor, yang teman dah jumpa beberapa fakta penting mengenai kutipan derma yang dibuat oleh PAS yang bertujuan sebagai derma untuk ‘Wira Lahad Datu’. Teman ambik contoh lain 2 Tabung Derma tu:

Yang Pertama :
Tabung Wira Lahad Datu Media Prima, akaun Maybank 5142 7133 9000. Teman rase, TV3 antara yang paling awal promo tabung derma macam ni.


Yang Kedua :
Tabung Kebajikan PDRM, akaun Maybank 5641 0000 4646.
PDRM memang sudah sekian lama guna nombor akaun ni demi untuk kebajikan semua anggota dan warga PDRM. Dah nama pun ‘Tabung Kebajikan’ memang untuk kebajikan lah, derma kilat ke, atau lain-lain yang segera demi kebajikan warga PDRM.




Ini dia, Tabung Derma PAS :
Dinamakan "Tabung Perajurit Tragedi Lahad Datu" ,
akaun Maybank 5640 2540 0414.

Tabung yang Pas buat ni mula-mula di Harakahdaily cakap pada 1 Mac 2013, ‘akan dilancarkan’.. Waahh...prihatin sungguh nampaknya PAS dalam hal 'kutip derma untuk membantu', cepat bertindak. Sepantas kilauan kilat di langit!!!



Link : http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/17124-pemuda-pas-lancar-tabung-perajurit-tragedi-lahad-datu

Ok lah, selang beberapa hari, Mr. Eddy Awang pun lancarkan pada 7 Mac 2013.

Dah bukak tabung, mohon pulak RM1 bagi setiap ahli PAS. Kome kali lah sendiri kalau PAS betul-betul dapat kutip RM1 setiap ahli..'Kalau dapat' jer..



Link : http://pemuda.pas.org.my/index.php?option=com_content&view=article&id=1050

     
 Apa yang teman jumpa bila menyemak kesemua akaun tersebut menggunakan transaksi online maybank2u.com , amatlah memeranjatkan apabila mendapati Tabung Derma yang PAS buat tu adalah sebenarnya di daftarkan sebagai ‘Parti Islam Semalaysia’. Bukannya macam yang Media Prima Berhad dengan PDRM punya (Tabung yang asli)!!
.

Lebih memeranjatkan, nombor akaun yang di jaja PAS sebagai Tabung Perajurit Tragedi Lahad Datu, akaun Maybank 5640 2540 0414 ini telah lama digunapakai untuk kutip pelbagai derma. Macai PAS yang buat nak kutip derma adalah Dewan Pemuda PAS Malaysia. Abistu, tabung yang dilancarkan oleh Presiden PAS sendiri tu apekedia nyer???

      Bukti pertama:



Link : http://www.pemuda.pas.org.my/index.php/component/content/article?id=692

Bukti kedua :

Link : http://pemuda.pas.org.my/index.php/berita-semasa/696-misi-kebajikan-gotong-royong-amal-ke-hulu-langat

Persoalannya : Apakah hukum mintak derma, nak bagi pada orang yang memerlukan tetapi tukang kutip ambik dan salurkan kepada pihak lain?? Sah-sah la tukang kutip tu menipu, tak amanah dan makan rezeki HARAM!! macam ni lah perangai pucuk pimpinan PAS!!!

Entah ke mane sebenarnya duit-duit yang didermakan oleh penyokong PAS untuk Tabung Perajurit Tragedi Lahad Datu ?? (Buat dana repair treller PAS ke?)


PAS mempergunakan ‘isu Lahad Datu’ sebagai cara untuk menambahkan jumlah kutipan dana dalam akaun PAS, bukannya untuk disalurkan kepada Perwira Negara yang terkorban serta keluarga mangsa!!

PARTI PAS MEMANG PARTI PENIPU RAKYAT!!


Sumber

6 comments:

Raja Raga said...

islam apenya, duit derma, pun tak de pengkhususan- main taruk satu akaun, islam ke tu? itu penipu namenya, dan tak bertanggungjawab dengan org yg berniat utk derma

Anonymous said...

PAS kalo pasal duit dan bu*it mmg pantas , tangkas dan laju....mmg sesuai lah di tukar nama jadi parti DUBUR atau BUDU......BU*IT dan DUIT....

Anonymous said...

Ketika lebuhraya rakyat pas negeri kelantan canang, nik aziz meluluskan derma dari kerajaan negeri ke akaun tersebut sebanyak RM1.8juta kalau tak silap, dan banyak lagi derma2 dari ngo serta orang perseorangan, tapi mana lebuhraya yang dikatakan fasa pertama serta exco cadangan Husam pernah berkata mendapat pelabur dari timur tengah?

Anonymous said...

Pas dah mula menggunakan strategi mencari duit kegunaan membeli treler bagi menabur fitnah terhadap kerajaan sama macam cina DAP

Anonymous said...

Sifat kemaruk duit....pemalas..tak mau kerja.... pantang ada orang yg malang... pasti dia jelma dan jadi maling... cukup kurang ajar dan biadap melebihi hewan...

Anonymous said...

Pas bukan sahaja jahat dari segi menggunakan kesempatan mencari duit tapi sanggup merancang untuk membunuh Tun Mahathir. Muliakah mereka dengan perbuatan mereka ini.....

Post a Comment

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.