Friday, March 15, 2013

Anwar Dalang Lahad Datu, wajar diheret ke muka pengadilan




“Anwar Ibrahim adalah dalang Lahad Datu !!!” begitulah ayat yang terpampang di kain rentang ketika demonstrasi sekumpulan NGO di Ibu Pejabat PKR, Merchant Square, Damansara, 11 Mac.

Kain rentang yang dibawa oleh NGO itu turut memaparkan foto pertemuan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan Ketua MNLF (Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro), Nur Misuari.

“Hari ini kita berhimpun untuk menyatakan bantahan kepada parti yang paling bacul, paling sial yang ada di dalam negara kita.

“Kita berhimpun hari ini untuk melahirkan simpati kepada rakyat Sabah, setuju atau tidak ?”, soal salah seorang peserta sambil disambut ‘setuju’ oleh para peserta lain..

5 comments:

  1. Apa pulak kena mengena Anuar-Misuari sebagai dalang Lahad Datu, Sultan Sulu sendiri menafikannya. Kalau nak buka buah cerita biarlah dengan fakta dan akal biar ada nilai berita. perisik filipino dakwa anwar sebagai dalang tapi penceroboh sendiri kata anwar tak ada kena mengena, serupa awak tuduh saya curi duit abang awak tapi abang awak menafikan sekeras-kerasnya (sampai bersumpah lahanat) bahawa saya bukan pencuri duitnya, nak buat kesimpulan macamana tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ntah hape2 la spin ngko ni..mcm haram
      Dah tentu la dia menafikan yg Anuar ngko tu terlibat sebab dia sendiri pun tk mengaku yg dia menceroboh negara org..
      Cuba lg yer, tp next try mesti la spin yg berkualiti & berfakta..bongok!!!

      Delete
  2. Umno kehabisan modal kemPen.hehehe

    ReplyDelete
  3. March 15, 2013 at 1:29 AM
    salah contoh ko tu.. ibarat abang ko curi duit.. ak suruh org siasat.. org siasat ckp ko pun trlibat curi duit.. tanye abg ko, abg ko ckp ko x curik.. amacam?? nk prcaye kat pnyiasat ke pencurik?? pencurik compom la cover pencuri.. nmpk sgt ko bangang.. bg contoh pun ubah karekter.. sultan sulu tu bukan mangse curi.. tp die yg pencuri.. n anwar geng pencuri die.. bodoh!!

    ReplyDelete
  4. Betol...pencuri mestilah cover seangkatannya...bila member pencuri tu terlepas bolehlah dia tolong sipencuri yg tertangkap tu...lagipun sapa nak percaya cakap sipencuri tu...dahlah mencuri pasti juga menipu ,samalah dgn yg cover sipencuri tu....paham

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.