Sunday, March 17, 2013

Haniza Talha Ketua Wanita PKR Selangor Sahkan gambar ini adalah Anwar Ibrahim



Ketua Wanita PKR Selangor, Haniza Mohamed Talha mendakwa, taktik mengeluarkan gambar menyerupai Anwar adalah taktik basi yang mereka sudah jangkakan.



“Tindakan mereka itu ibarat sudah musnahkan masa depan politik sendiri,” katanya ketika diminta mengulas berhubung satu blog yang memuatkan entri memaparkan 13 gambar perlakuan intim seorang lelaki mirip Anwar dengan seorang lagi lelaki lain.

Beliau dan semua wanita akan mengadakan sembahyang hajat di rumah Anwar Ibrahim bagi memohon kepada Allah supaya turunkan dosa kepada pihak yang bersalah.

Haniza yang juga Adun Taman Medan yakin PR tidak akan tergugat dengan 'serangan' ini memandangkan rakyat sudah muak dengan taktik tersebut.

Jika benar itu Anwar Ibrahim sila buktikan dan PKR akan buktikan kepada rakyat bahawa itu bukannya Anwar Ibrahim dan kami akan membawa siapa manusia yang mirip Anwar Ibrahim kepada rakyat sedikit masa lagi, kata Haniza Talha

94 comments:

  1. Sembang tak guna Kak oiii. Bawa je jantan yang serupa Anuar Ibrahim tu! Buat sembahyang hajat di rumah Anuar Ibrahim lagi le elok dan bagus semoga Allah s.w.t. tunjukkan kebenarannya. Dan jangan lupa suruh Anuar Ibrahim buat sumpah lakhnat sekali baru yaaaaaaaaaaa.

    ReplyDelete
  2. Jika tengok gambar tu, hanya orang buta aja kata bukan Anuar Ibrahim ha ha ha ha

    ReplyDelete
  3. Best gak ni...aku nak tengok sgt pompuan ni bwk org yg serupa anwar..jgn lepas ni senyap pulak sbb Xjumpa pelandok 2 serupa yg boleh dibyr...Lagipun lama dah org tngu bukti yg itu bukan anwar...buat la solat hajat byk2..pngil nik ajis@hadi jadi imam..mintak Allah tunjukkan kebenaran jika ini semua fitnah...baik2 jgn pulak doa mtl pecah perut..takut perut puak2 hang lak yg pecah terburao nanti....

    ReplyDelete
  4. Bodoh punya Haniza itu Anwar la oiii, tanggungla biawak hidup...mamposlah PKR dengan kote Anwar

    ReplyDelete
  5. Pemimpin wanita PKR membela Anwar yang gelagatnya sudah diketahui ramai. Bila kena batang hidung mereka kata fitnah UMNO. PM dan isteri difitnah begitu teruk dengan pelbagai tuduhan oleh pemimpin pembangkang namun Najib dan isteri begitu tenang sekali. Berbeza Anwar melenting dan menuding jari kepada pihak lain. Manusia pelbagai wajah yang gila nak jadi PM sanggup buat apa saja asal dapat kuasa. Tiada angin masakan pokok bergoyang...

    ReplyDelete
  6. betul 2 betul...2 mmg sah anwar ibrahim...manusia dajjal & keparat...syaitan bertopengkan manusia....moga2 dilaknat alllah s.w.t...

    ReplyDelete
  7. elok sangat buat sembahyang hajat kat rumah anwar..

    kalau boleh buat doa laknat kepada yg betul betul buat maksiat dlm video tu..

    kalau boleh anwar berdoa agar siapa yg yg bersalah akan ditimpa musibah (itupun kalau dia berani)

    ReplyDelete
  8. BABI dah tersepit akibat balasan terhadap perkara buruk yang dia telah sedang dan akan lakukan. BABI al-jub ini adalah manusia yang penuh kekotoron kejijikan Dan pengamal fitnah. Dan sekarang sedikit demi sedilit balasan yang menyakitkan akan terkena pada hewan bernama BABI ini. Umur dia cukup panjang untuk dia menerima setiap balasan tethadap apa yang dia telah lakukan. Isterinya wan jijik akan senantiasa menjadi isteri mithali yang jijik dan menhinakan.

    ReplyDelete
  9. kalau bukan anwar dalam video tu, kenapa nak takut???

    Bukalah minda tu sikit....

    Jgnlah semua nak kata itu bukan anwar.

    Dah sah itu anwar la...Tak percaya tanya Anwar.

    Dulu dia kata perut dia tak boroi (tapi dlm video china dol, perut org tu boroi).

    Sekarang lelaki dlm video tu tak boroi TAPi dia kata perut dis ekarang ni boroi pulak

    memang kaki penipu sial

    ReplyDelete
  10. Salam. Buatlah Sembahyang Hajat agar ALLAH turunkan BALA kepada ANUAR atau ORANG YG MEMBUAT FITNAH INI jika gambar itu bukan Anuar. Bukan minta Allah tunjukkan kebenaran. Teringat aku semasa bertugas diKota Bharu satu aktibiti Sembahyang Hajat.telah diadakan diStadium Bola Sepak. Sungguh ramai Orang PAS kecil besar tua muda lelaki pompuan Ulamak tak Ulamak dtg Sembahyang Hajat minta Allah tunjuk kebenaran samaada Tun Mahathir atau Anwar betul. Penoh stadium. Turut hadir N.Ajis. Takkan berpuluh ribu org sembahyang minta bala turunkan pd Tun namun tak diterima Allah. Tapi Allah telah beri bermacam2 Petunjuk kepada Orang PAS dgn Satu demi Satu Anwar ditimpa Musihabah sehingga kehari ini. Namun TUN MAHATIR masih sihat dan tiada Musibah yg timpa nya. Itu pun orang2 PAS masih tak terima. Memang Benggong betul mereka ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musibat apanyer kalau pahala dpt dosa org lain tanggung akibat difitnah..
      Ttg mahathir tu pegi tanye ustaz umno apa itu istidraj atau kau tgk jelah link ni adh-garden.blogspot.com/2011/04/apa-itu-istidraj.html?m=1

      Delete
  11. ala kak, senang je..suruh la babi kutok tu buat sumpah laknat. kalau mmg x buat, buat apa nak takut..buat la 1000 kali sumpah laknat pun x pe..tp kalau mmg nya salah..mesti lah takut..takut senasib dgn bala kan..x smpai 3 hari terus kiok. klau kiok cepat mesti la rindu dgn jambu2 dia..china doll...& yg plg penting kerusi kat putrajaya tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh faham ke kaedah islsm utk sumpah laknat? Kalau blm sila tanyer ustaz umno... itupun kalau diaorg tahu..

      Delete
  12. Nampaknya org umngok masih x faham kaedah sumpah laknat. Pegi lah tanya ustaz umngok situasi apa yg perlukn sumpah laknat. Lagi satu kedunguan umngok ialah patutnya org yg menuduh yg kena kemuka bukti bukan org yg dituduh.. nasib baik aku bukan ahli umngok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak bukti apa lagi? Video tu masih bukan bukti ka? Saya dah penat dgn ketua pakatan ni. Lepas satu2 terbongkar. Baik saya masuk UMNO.

      Delete
    2. Bukan video dulu pun polis x boleh buktikan ketulenannya... bangang sib baik ABU Aku Bukan Umno..

      Delete
    3. Woi wan rosli...kau tu yg bangang yg buta perut...amende la kau ni kata Polis kata video dulu tu x tulen..Polis siap bgi pakar luar negara lagi utk kpastian...smua kata TULEN TULEN la ngok...tapi nuar jubo lepas psl teknikal..& hakim dia dah beli...ada faham? Kau puja la syaitan jadian ksygan kau tu..Aku rasa klu dia jubo bontot kau bru kau nak caya kan? Bengong punya org...

      Delete
    4. Ok aku silap tp polis x sahkn itu anwar pun sbb tu Anwar x blh didakwa.. so camana rakyat cerdik nk percaya..

      Delete
  13. Nak buktikan camana lagi,gambar tu kan dah jelas. Kalau PKR @ Pakatan Haram tak puas hati buat aje lah report dan samanlah pihak yang mereka tuduh buat fitnah tu. Aku tertarik sangan ulasan Haniza Mohamed Talha ketua wanita PKR Selangor.. dia kata akan bawa manusia yang mirip Anwar lawak betul dia..ok kita tunggu kalau ada manusia kembar Anwar akan mereka seret ke khalayak umum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Anwar dh repot kes dato t dulu
      Polis x berani nk siasat .. bangang sib baik ABU..

      Delete
  14. ekekekekek..... suruh hj hadi terangkan sket sumpah lakhnat cam ne...

    nnt hj hadi kata besi tak lehh jadi saksi...

    puak2 pas anggokk2 geleng2...

    dasar ikut buta blient followers.... hj hadi mkn taikk pon korang ikut gekkk..

    ustaz kazim punya ceramah tentang hudud cukup jelas.... anwar mmg sah2 bersalah, dan hj hadi mmg sah2 jual nhukum Allah swt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pendapat ustaz kazim pasal rambut rosmah .. haram ke x tunjuk dpn khalayak ramai. Kalau tu pun ustaz suk tu x leh jwb jgn haraplah nk bg pendapat dlm kes anwar ni .. bangang sib baik ABU..

      Delete
    2. Woi barua.. ape hukum jual nama ALLAH..? Ape hkum mgkapirkn sesama islam..?Ape hkumnye pecahbelahkn umat islam..?? Ko nk sgt main psl hkum ea.. ko jwb tu dlu.. jgn main hkum sekerat2 je.. nk jd barua biar ade standart ckit.. ni barua bodo nk mampus...!!

      Delete
    3. Siapa pulak yg benarkan kalimah Allah di sabah sarawak oleh bkn islam. Kau x tahu ker.. sian. Siapa pulak yg kapirkn sesama islam kecuali umno yg tudoh pas parti ajaran sesat. Kalau kata hj hadi knp x beri dia peluang terangkn di tv.. takut er? Bukan ke bila mahathir n najib x bg royalti di klntan tu pecah belahkn umat islam? Fikir2kanlah.. sedara..

      Delete
  15. Betina ni masih tak percaya itu Anwar, kalau tak percaya kenapa kelam kabut macam haramjadah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekurang2nya dia x pernah suruh org bunuh altantuya mcm betina umno tu.. bangang .. sib baik ABU

      Delete
    2. Ko ade bukti..?? Takat sembang mcm longkang nk wtpe..?? Bodoh...!!

      Delete
    3. Kau x pernah tanya ke siapa suruh altantuya dibunuh? Hanya org cerdik shj yg akan tanya..

      Delete
  16. tanya pada mat sabu siapa peliwat terbilang
    tentu jawab mat sabu nwar dalam syarahan
    tanya pada karpal siapa moralnya hilang
    tentu jawab karpal nwar dalam perkataan

    tanya pada azizah siapa anugerah tuhan
    tentu jawab azizah nwarlah sayang
    tanya pada bad rule siapa imam mehdi pilihan
    tentu jawab ustaz nwar dalam ingatan

    tanya pada abim siapa hebatnya orang
    tentu jawab abim nwarlah pilihan
    azizah bini nwar turut dijulang
    anugerah khadijah isteri nabi diberi sandang

    tanya pada saiful siapa liwatnya seorang
    tentu sumpah saiful nwarlah jantan
    tanya pada eskay siapa pelanggan jalang
    tentu sumpah eskay nwarlah jantan

    tanya pada khalifah lim siapa pm pakatan
    tentu jawab khalifah lim nwar ditatang
    tanya pada haji adi siapa pm pakatan
    tentu jawab haji adi nwar dalam perjanjian

    tanya pada nik aziz siapakah ahli surga tersayang
    tentu jawab nik aziz nwar dalam ilham
    orang umno kena jilat kaki inilah orang
    memang sangat hebat ini binatang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanya pd mahathir siapa bg ic kt org sulu tu.. bangang sib baik ABU

      Delete
    2. Ko Klu Xtau pape jgn sembang kt cni la..pi wat research sblum komen.. bangsat pnya org

      Delete
    3. Aik aku tahu sbb mahathir yg bg tahu.. hanya org x cerdik saja yg x tahu walaupun mahathir dh bg tahu..

      Delete
  17. TOBAT LAHUM pas TAK BERANI LAGI SEMBAHYANG HAJAT.......sejak sembahyang hajat dilakukan sejak ANWAR dinyahkan dari UMNO, banyak sudah keburukan ANWAR ditunjukkan oleh ALLAH.....tapi PAS dilihat masih BERHATI BATU dan terus mengelak akan BUKTI2 yang terpamir.......Ini akibat dari GILA KUASA untuk menduduki PUTRAJAYA.....apa yg didoakan dan diminta tunjuk KEBENARAN .....masih lagi tak diterima.....sebab apa???? sebab apa yg terbukti itu tidak menguntungkan mereka dan membelakangkan apa yg diminta......ITU LAH PAS MASA KINI........DAH jadi BARUA ANWAR....PENJILAT KOTE ANWAR.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asyiktuduhan liar. Cuba tanya najib apakah najis mughalazah tu.. bangang sib baik ABU..

      Delete
    2. Tu pn ko Xtau ke..?? Bodoh... Pi blek bkak kitab mngaji lg.. jgn jd bangsat slamanye...

      Delete
    3. Kau kata kat aku ke atau kat najib? Kih kih..

      Delete
  18. Aku amat setuju sekiranya puak pkr, pas dan dap mengadakan sembahyang hajat dan bacaan yasin ... lebih-lebih lagi yasin 40. Amalkanlah selama 40 malam tanpa ditinggalkan walaupun semalam. Cukupkanlah 40 orang. Dengan ikhtiar ini InsyaAllah kita akan mendapat petunjuk. Memang teruk umno menfitnah anwar ... sebagai orang yang teraniaya mohonlah kepada Allah ... semoga Allah melaknat dan menimpakan bala dan azab yang pedih di dunia dan akhirat kepada pelakun yang melakukan fitnah tersebut ... sekiranya ianya bukan fitnah dan ianya adalah kebenaran maka mohonlah juga agar Allah menimpakan bala dan azab yang pedih kepada pelaku yang melakukan perbuatan tersebut. Doanya "Ya Allah sekiranya Anwar memang difitnah maka engkau turunkanlah azab yang pedih di dunia dan di akhirat yang tiada ubatnya kepada pelakun vidio lucah yang menyamar sebagai anwar, sekiranya memang Anwar yang melakukannya engkau timpakanlah azab yang pedih kepadanya kerana perlakuannya itu. PKR, PAS dan DAP mempunyai bahagian, cawangan dan ranting masing-masing ... syorkan agar setiap ranting membuat apa yang dicadangkan di atas ... tentu mereka bersemangat mahu melakukannya ... InsyaAllah doa anda akan dimakbulkan ....

    ReplyDelete
  19. Haramjadah punya Anwar bagi lingkup semua pemimpin Pas, ayuh pemimpin Pas bangun selamatkan diri daripada Anwar Ibrahim yang paling setan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setan mana pulak yg songlap duit rm250 juta duit lembu.. bangang sib baik ABU

      Delete
    2. Sape yg songlap..?? Bkn pnjaman ke..?? Pnjaman kn kna byr blek..mkin nmpk bodohnye ko ni..

      Delete
    3. Ada ker dia org declare dh bayar atau mula byr blk?

      Delete
  20. Korang dah buat sembahyang hajat beratus kali dah PR oii, dah diberikan petunjuk korang yg tak percaya, ni dah timbul petunjuk yg baru ni hasil dari sembahyang hajat korang yg lama dulu tu, takkan tak paham2 lagi. Apa punya lembab sgt korang ni, carilah pemimpin lain kalau ye pun nak terus membangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cari pemimpin mcm najib ker.. najib mughalazah pun eh najis mughalazah pun x kenal.. bangang sib baik ABU

      Delete
    2. 1000x lbih baik najib dr anuwar yg kaki bntot tu.. 1000x lbih baik dr porknik yg dh biol tu.. sjuta kali lbih baik dr ko yg bangang ni..

      Delete
    3. Ini hujah ker ke lepas geram? Kih kih..

      Delete
  21. Hai penfitnah2 d atas tak pasal2 ko buat dosa ye...kalo ko nak cegah benda ni dgn undang gi la buat report polis ni tak de sorang pun nak cegah asyik fitnah ingat la api neraka...

    ReplyDelete
  22. Org yg suka fitnah umpama pemakan bangkai

    ReplyDelete
  23. Di sebabkan adanya orang macan ni lah yang membuatkan abg nuar rasa seronok, apa apa pun ada orang tolong backup. Siap nak buat sembahyang hajat lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekurang2nya anuar cuma dituduh dan blm terbukti.. x mcm menteri tu minum arak terang2an.. bangang sib baik ABU.. tp najib kata x termasuk 7 dosa besar..kih kih

      Delete
    2. Alahaii...mkin bangang mamat ni..

      Delete
  24. Oi wan rosli, kamu ketinggalan zaman dan maklumat.

    1. Video dulu pakar dari US kata 99% tulen. Ada tau ka?
    2. Pasal sumpak laknat. kamu tanya situasi apa. Situasi sekarang la. Kalau betul nak nafikan buatla sumpah laknat. Tunggu mahkamah lambat sangat sebab kalau report hari ni bukan tau keputusan esuk. Apa la bodo sangat kamu ni.
    3. Datuk Eskay dah sumpah dalam masjid. Nuar nak lepas diri sebab tu dia kata "kalau hanya sumpah boleh buktikan kesalahan tak perlula ada mahkamah". Tapi tau tak sekurang-kurangnya pada orang Islam (bukan penganut pas macam kamu) sumpah mempunyai kedudukan tersendiri. Soal kaedah sengaja dibangkitkan sebab nak cari pasal supaya boleh dipertikaikan atau nak elak dari bersumpah saja.
    4. Pasal Rambut Rosmah pulak? Nabi pernah memberitau tentang wanita-wanita atau orang-orang yang pada malamnya melakukan ibadat tetapi siangnya mengumpat. Maka tempat mereka adalah neraka jahanam. Rosmah ada juga kebaikan kepada anak-anak negara sedang "ustazah PAS bertudung labung asyik memfitnah orang yang tidak masuk parti kamu. Eg. Instant ustazah abby abadi dan yang seangkatan dengan dia.
    5. Bukan Rosmah suruh bunuh altantuya. Sebab a. Zulkifli nordin dah buat kenyataan. Sengaja Nuar suruh kaitkan dengan najib dan Rosmah. So Zul sebagai orang Islam rasa nak fitnah hal ni amat berat sebab tu dia keluar dari PKR. b. Dalam pembangkang banyak loyar. yang top macam Karpal ingat dia nak dok diam ka kalau dia tau Rosmah atau Najib terlibat. Ni la peluang baik tapi sebab tak boleh nak kaitkan kerana tak ada bukti langsung, sebab tu dia senyap saja. Cuma anjing-anjing pakatan macam kamu saja yang terus melalak.
    6. Isu NFC duit tu duit pinjam dan kena bayar balik la. Bukan bagi macam tu saja. So kalau dia pinjam dia nak buat apa pun hal dia la. janji bayar balik. kalau kamu pinjam Bank Rakyat tulis dalam borang nak baiki rumah tapi buat benda lain itu kamu punya hal la, tapi tiap bulan gaji mesti potong.
    7. Kata Tun M bagi IC di Sabah. Itu dasar ikut prosedur. Apapun RCI dah dibuat. Tungggguuu....Nuar idola kamu akan terperangkap. Macam adik YB PAS yang jadi Tim pengarah Pendaftaran di Sabah dulu. Dia yang kaut berjuta jual IC. Adik orang PAS jugak. Ada baca ka????
    8. last-last sekali nak kona pasal najis apa hal? Nak tau jenis najis tanya Nicky najis mursyidooool am kamu. Bab ni dia pandai la termasuk bab cakap berpusing-pusing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan aku suruh tanya ustaz umno ada ke kau tanya.. aku malas nk buang masa kalau masih x paham pasal kaedah sebenar sumpah laknat.. dah sah haram dedah rambut pun ustaz kau x leh nk jwb camana aku nk layan kau ..kih kih.. patut lah duit rakyat pemimpin kau sapu semua dibolehkan sbb ustaz umno diam jer tanda stuju.. kih kih bangang sib baik ABU..

      Delete
    2. Satu lg kalau video tu Anwar apasal x dakwa.. mesti video tu tulen dato t tu kih kih bangang sib baik SBU

      Delete
    3. 1 je aku tnya ko.. npe anuar x brani saman org yg kuarkn video tu..?? Kn pmimpin pojaan ko tu raja saman..saman la.. JAM OMEGA MANE..??????

      Delete
    4. Apa tujuan org kuarkan video tu.. tentu nk bgtahu rakyat pasal kelakuan Anwar kan? Ok sekarang dah terbukti video tu tulen tp polis x sahkan pun itu anwar. So rakyat yg cerdik amat dahaga bukti selanjutnya dr polis tp stakat tu jerlah yg polis mampu buat. So jgn salahkn kami kalau kami kata anwar difitnah.. Ttg jam omega tu sy paham saudara masih x tahu lg maklumat trkini. It is ok sy x salahkan saudara. Utk pengetahuan semua, jam tu tlh disahkan dibeli ketika anwar di dlm penjara. So sah2 dah konspirasi jam omega gagal. So tang mana lg kami nk percaya anwar yg ada dlm video tu? Kalau sedara x caye sila tnye rakan2 polis sedara..pasal jam tu..

      Delete
  25. Wan rosli agaknyalah kalau dalam vedio tu anwar dengan bini kau atau mak kau amcam apa komen kau tentu kau kata patut pun sebab kau bukannya jantan tu sebab bini kau cari Anwar ada betul Wan Rosli. kau setujukan Wan jika Anwar buat atas bini dan emak kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini hujah ke atau komen bangang?.. kih kih sib baik ABU

      Delete
    2. Tu perumpamaan utk ko pkir guna akal..Bkn pkir guna lutut..bodoh.. mcm tu pnya mudah tu ko Xtau ke..?

      Delete
    3. Ok kalau kau pandai siapa suruh polis 2 org tu bunuh altantuya? Jawab jawab jgn lari..

      Delete
  26. Wan Rosli yang buta mata hati melihat yang buruk itu baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg betul.. letup org mongolia pun x dik nmpak salah kih kih sib baik ABU.

      Delete
    2. Ade bukti..?? Ade gmbr..?? Ade video..?? Sembang la lu...tkat sembang air liur basi wtpe.. bg la bukti.. bahalol..!!

      Delete
    3. Patutnyer kau tanyalah org yg suruh bunuh altantuya tu.. dia simpan kat mana bukti tu..

      Delete
    4. Lah kan sampai dh masuk mahkamah mmg ada berlaku letupan sampai mati org mongolia tu. Nk bukti apa lg?

      Delete
  27. Dasar nuar itu nafsunya ganas pak....barangkali di tengoknya bontot lembu kotenya bisa mengeras....

    ReplyDelete
  28. mane Wan Rosli? tgh membontot atau dibontoti kaa?? atau 'mulut penuh tak boleh bercakap' ?? penuh dgn apa? penuh dgn si jijik ni laaa...Lu salah forum la pencacai mcm wan rosli. bingai.!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. X de ke hujah yg educated? kih kih .. bangang sib baik ABU

      Delete
    2. Ko layak ke...?? Layak kna maki je..

      Delete
    3. Kena maki atas dasar nk menegakkan kebenaran saya rela.. tp jgn sekali2 maki islam.. tu sy x leh terima..

      Delete
  29. Mmg betul.. sampaikn letup org mongolia pun x nampak di mana salahnyer kih kih sib baik ABU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sembang ksong.. bukti mne..??

      Delete
    2. Sian itu pun x leh pikir.. 2 org polis saje2 ker bunuh altantuya..? Mesti ada yg suruh betul x? Sape tu yg rakyat nk tahu. Org umno x nk tahu takut nnti rezeki mrk terbantut maklumlah tekad mereka umno bg rezeki kih kih..

      Delete
  30. Setakat pusing2 mcmtu wan rosli tak pyh lah sibuk nak debat. Org bagi fakta dia bagi khayalan. Ni encik wan rosli saya percaya ada pndidikan. Islam kan? Pernah baca al-quran tak? Paham tak al-quran? Jd saya nak tahu, ayat al-quran mana cakap rambut itu aurat? Bukan nak memperlekehkan al-Quran. Jika saya terlepas ayat itu, maafkan saya. Saya hanyalah insan yg biasa. Yg benar itu Allah Ahad. Yg satu. Saya bukan nak gaduh, hanya ingin bertkar ilmu. Jika saudara ada ilmu lebih, pa slh nya kta bertukar kan? Dan saya juga bru masuk Islam dan 5 tahun saya memahami Al-Quran. Alhamdulillah, saya sekarang Islam. Saya memilih utk belajar dr Kitabb Allah senddiri lebih dr org agama. Jika tidak phm, mmg saya akan brtanya dgn mereka. Disbbkan saya tgk wan rosli ni, mcm kuat agama, jd saya nak tanya soalan yang saya tanya pada awaal tulisan saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tu standart lebai hampas je.. munafik.. org mcm dia ltak kna maki je..

      Delete
    2. Macam tu kan bagus.. maafkan sy sbb saudara pakai pengenalan anonymous sama spt yg lain yg guna bahasa2 kesat tu.. so saya ingat dari org yg sama. Kite kalau nak perjuang islam jangan takut2 sampai sorok2 mcm tu. Ok sbb saudara ni baru masuk islam jd saya berpendapat saudara telah tersalah masuk forum. Malang sekali orang2 yg saudara sokong x berupaya hendak membantu saudara memahami islam malah tambah memesongkan lagi pahaman agama saudara. Biarlah saya berterusterang saya bukanlah seorg udstaz tapi yang pastinya saya menyayangi agama saya iaitu islam. Islam mengajar kita menjauhi fitnah sbb ia ibarat dosa membunuh.. Saudara x gerun ke dgn kenyataan ini. SAYA PASTI GENG SAUDARA DI ATAS LANGSUNG TAK GERUN..
      Tentang rambut tu ianya termasuklah aurat wanita yg mana bukan shj rambut malah kesemua tubuh wanita terkecuali pergelangan tangan dan muka. Ayat al quran ada menyebutnya tapi saya perlukan masa utk menyatakan ayat mana.. maaf saya pohon dari saudara... Tapi kalau soalan saudara rambut tu aurat ke tidak better saudara confirmkan dgn ustaz yg lebih arif. Pesan saya cuba juga fahamkan ciri2 org munafik.. Tentang Zul Nordin tu kalau dia kata bukan rosmah, macammsna dia tahu. Kalau benar2 dia tahu bukan rosmah pasti dia tahu siapa yg suruh. Nape x bgtahu. Utk pengetahuan, zul nordin bekas ahli pss.. dia x dpt jd calun coz kepimpinan dh tahu siapa dia senenarnya.. terpulang pd siapa2 yg nk percayakan dia ye tak... Duit bank rakyat tu bukan duit rakyat so x siapa nk pertikai. Masalahnya duit nfc tu duit rakyat. Tipu masa mohon dan seleweng guna mmg rakyat berhak pertikai.. bangang nyer..

      Delete
    3. Assalamualaikum saudara. Nama saya muhammad fong bin abdullah. Terima kasih. Jika dah dpat tu, khabarkan kepada saya ya. Bukan taknak pakai nama,semua profile option I have no account. Maaf ya. Hehe. Kalau zul nordin, saya tak tahu. Tp dia peguam tertuduh, jd harus igt kredibiliti dia solid. Tuan cakap kat org dia munafiq ke what ke,org ttp remember him as peguam DSAI. Melainkan anwar ada more credible source. Tuan pernah lihat tak lokasi pembunuhan? I was hiking and me and my friend pun decide to go to the location. Mmg rugged habis lah. Kalau datin rosmah tu bekas SAS, GIGN, mmg dpt lah pergi. Kecuali penyataan tu ckp datin rosmah takde di situ, maybe solid skit cerita tu. NFC pulak, wang rakyat mana tu? And as far as I know, its a loan. Kalau loan, selalunya bank akan jd medium. Walaupun duit kerajaaan, bank ttp akan jd medium. Paperwork semua ada. Btw pasal gang tu, bukan nya gang just saya sependapat dgn mereka. Awak ada hak bersuara, saya ada hak. GANG2 saya kat atas dan bwah pun ada hak. Kan ini parti tuan perjuangkan? Hak bersuara, demokrasi. Saya tak sokong apa2, saya sokong yg beri kebaikan. Kalau beri keburukan,dan saya ttp sokong, bukankah itu merugikan saya? Btw, khabarkan kepada saya ayat2 itu okay? Semoga ilmu yg tuan kongsi, Allah balas dgn kerahmatan.

      Delete
    4. Utk pengetahuan saudara duit tu mmg duit rakyat kalau tidak masakan sharizat perlu letak jawatan hanya krn pinjam duit bank.. saya pun pinjam duit bank mungkin saudara juga.. utk pengetahuan saudara kalau duit dpt dipinjamkn pd persatuan penternak pasti akn dpt dilihat hasilny krn mereka tu berpengalman ternak lembu bukan beli kondo. Sedara bukalh minda. Rakyat marah sbb tulah. Dia dh jd menteri cukuplah bgi rakyat rasa kemudahan pinjaman tu terutama penternak lembu. Salahkan saya berfikiran macam tu.. Nanti saya akan usahakan ayat aurat tu yer..

      Delete
    5. Maaf terlupe jwb salam.. waalaikumsalam warahmatullahiwabarakatuh wahai saudara fong bin abdullah..

      Delete
    6. Salaam saudara fong.. sila rujuk surah an Nur ayat 31 dan utk penjelasan lanjut sila ke link ini..

      m.facebook.com/note.php?note_id=10151352808431040

      Delete
    7. Satu lg pasal zul nordin.. kalau saudara nk tgk hujah dia yg 'credible', cube tgk facebook dia yg ada pantun utk anwar.. sebijik mcm pencacai kt sini.. kalau itu dikatakan credible terpulanglah..

      Delete
  31. Wan Rosli tu bukan Radhi zainon ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan.. sya ni hamba Allah macam saudara juga.. sy takut fitnah org sbb pahala saya boleh dia (org yg difitnah) ambil. Kalau pahala saya habis kerana fitnah dia, dosa dia pulak sy kena tanggung. Sy x mampu nk berada dlm situasi sebegitu..

      Delete
  32. Kalau x buat hang saman jer la nuaq weh, x kan x berduit...SUARAM boleh tolong....alah duit pencen kerajaan dok bayaq kat hang tiap2 bulan tu pun x habih makan Nuaq oiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang citer baik sedara sarankan anwar didakwa di mahkamah. Kita tgk bukti apa yg polis ada... kalau setakat kata video tulen tp x mengesahkn itu anwar pun rakyat cerdik x blh terima. Yg x cerdik je blh terime...

      Delete
  33. Selagi Anwar tak balun pungkok Haniza Talhah selagi itu dia ingat Anwar terlalu suci

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hujah saudari menyebbkn org seperti saudara fong tambah keliru...

      Delete
    2. Lu pnya hujah lg x leh pkai.. pnjg lebar tp kosong.. syok sndri..org mcm lu ni cma tau pusing sna cni.. knonnye smua lu sorg yg btul yg maksum..

      Delete
    3. So bagilah hujah yg betul kenapa 2 polis tu bunuh altantuya.. Saje2 ke atau ada org yg suruh. Kalau saje2 logik ke pd tahap pemikiran rakyat yg cerdik. Kalau tahap pemikiran umno memang x leh pikir sampai tahap tu. Kalau ada yg suruh siapa kah pulak orgnye.. jeng2 yg ini mahkamah pun x leh selesai kih kih..

      Delete
  34. Wan Rosli hujah macam haramjadah nak pertahan Anwar pigidaaahh macam Anwar bersih sangat, siapa yang liwat Saiful, Siapa yang tutuh cina Doll, adakah orang mcm ni nak dijadikan pemimpin lu fikirlah banggang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan bapak saiful kata konspirasi ker. Kalau dia masih ngaku diliwat, dh sah bukan anwar sbb bapak dia sendiri cakap konspirasi. Mungkin salah seorg dr 9 org yg dna dia org ditemui oleh ahli kimia di dubur saiful. Atau mungkin kesembilan2 mrk. Aku bukan tuduh tp dh kalau bkn anwar siapa lg secara logiknye..

      Cina doll tu polis x sahkan anwar dlm video cuma sahkan video tu tulin. So kalau bkn anwar mungkin datuk t yg sama muka.. wallahua'lam.

      Delete
  35. Terang-terang muka Anwar pun tak nak mengaku inilah dia orang munafik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg aku tahu bukan muka anwar2 yg terang2.. badan dia jer yg terang2.. sedangkn cahaya kat dinding patut suluh muka dia skali bukan badan dia jer... sah2 kantoi lg video ni.. yg bestnyer org umno masih masih percaya.. tgklah tahap pemikiran.. aku x terkejut pun.. tp yg siannyer boleh menyebbkn diaorg terjebak fitnah langsung hanyut..

      Delete
  36. Saya setuju dgn saudara rosli. Solat hajat bukan penentu keputusan dari Allah tetapi ujian kpd org yg memohon kpd Allah
    . Semakin besar ujiannya, jika lulus, semakin besar kebaikan yg diperolehi. Hajatnya dimakburkan, jika hatti tetap. Hasil Dsai dibebaskan dari fitnah 1. Fitnah 2 , polis tangkap penipu, masuk penjara. Fitnah 3 , isteri org, ntah bila masa nk buat. Suami org lbh tahu ttg isterinya sendiri. fitnah 4main budak ipt, bab muka gelap kt mulut. Fitnah 5, anwar ada gtau, lps ni perut kempis pulak. Yang pelik nya si pembuat fitnah terlupa, senang pihak hotel bg org pasang kamera dalam hotel. Kamera hotel lg jelas.

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.