Sunday, March 24, 2013

Jika Dulu Rakyat Kelantan Tidak Kisah Pas Perintah Kelantan Asalkan Tanah masih Milik rakyat, tetapi kini tidak lagi



Jika sebelum ini hampir semua rakyat Kelantan terlalu hormat dengan kepimpinan Pas dan Nik Aziz tetapi kini tidak lagi. Setiap apa yang dibuat oleh kerajaan Pas negeri Kelantan mengenai tanah rakyat negeri Kelantan  sudah mula diragui kebenarannya.

Kekuatan Nik Aziz menjadi menteri besar Kelantan pun bukan di atas sifat dia seorang ulamak tetapi rakyat negeri Kelantan sendiri ditipu hidup-hidup kononnya "biarlah Pas perintah Kelantan walaupun tiada pembangunan seperti Barisan Nasional buat asalkan tanah-tanah di negeri Kelantan masih menjadi milik rakyat Kelantan".

Kenyataan inilah yang membuatkan Pas Kelantan berjaya memerintah negeri Kelantan hampir 23 tahun.

Sebenarnya apa yang dinyatakan oleh pemimpin-pemimpin Pas adalah satu pembohongan kerana jika kita hendak ke Kelantan melalui Gua Musang kita terpaksa melalui kawasan Lojing dimana pembangunan tanah yang dibuat oleh kerajaan Pas tidak teratur.

Disepanjang laluan mendapati tanah diterokai sesuka hati, kerja-kerja menebang habis kayu balak walaupun sebesar lengan terlalu giat dijalankan.



Menurut sumber kerajaan Pas Kelantan telah memberi pajakan selama 70 tahun kepada beberapa syarikat cina di Singapura untuk membuat apa sahaja yang mereka mahu asalkan duit masuk ke kerajaan Pas Kelantan.

Ada juga sumber memberitahu bahawa sesetengah tanah yang telah diterokai tidak ikut peraturan sudah menjadi hakmilik syarikat kerana telah dijual oleh agensi kerajaan Pas negeri Kelantan seperti Yayasan Islam Kelantan(YIK).

Ini memberi gambaran walaupun negeri Kelantan mempunyai sumber hasilbumi yang cukup banyak tetapi sehingga kini Kerajaan Pas Kelantan masih mundur, rakyatnya terpaksa lari ke negeri lain untuk mencari rezeki kerana rezeki di negeri Kelantan terlalu terhad.

Jika dahulu rakyat Kelantan tidak kisah apa yang Nik Aziz nak buat dengan negeri Kelantan buatlah asalkan tanah mereka akan terjaga tetapi kini tidak lagi rakyat Kelantan sudah sedar mereka selama ini ditipu dengan hujah bohong sehinggakan pendedahan penyelewengan tanah yang diserahkan kepada pemimpin cina DAP Perak mula tersebar.

Sebenarnya apa yang terjadi amat menakutkan kerana sebahagian tanah rakyat Kelantan telah pun menjadi milik syarikat dari Singapura dan cina DAP...jadi BN bukanlah penyebab tanah rakyat Kelantan digadaikan kepada pengusaha cina termasuk cina DAP kerana sepanjang 23 tahun memerintah walaupun tanah telah digadaikan kepada pengusaha cina tetapi Kelantan masih tidak maju seperti negeri lain di Malaysia.

Begitulah yang berlaku sewaktu perjalanan ke Machang melalui Gua Musang apabila beberapa 'billboard' yang mempamerkan pembangunan tanah semua dikoyak dan diconteng oleh rakyat Kelantan sendiri.

Rakyat negeri Kelantan perlu bangun untuk berubah jika tidak mahu pemilikan tanah yang diserah kepada orang asing terus diperlakukan oleh kerajaan Pas negeri Kelantan.


24 comments:

  1. Syabas pada rakyat Kelantan kerana akhirnya dah sedar diri dan bangun dari tidur.Tidak ada mana2 parti politik didunia yang sempurna tetapi hanya BN dan parti2 komponen sahaja yang memartabatkan ugama islam dan mengekalkan kuasa melayu dinegara kita.Kembalikan Kelantan pada BN dan lihat apa yg PM akan buat pada rakyat dan seharusnya ianya memuaskan hati semua pihak khususnya rakyat kelantan.

    ReplyDelete
  2. Mesti duit keuntungan orange pas simpan kat singapork atau china atau Switzerland, macam video taib mahmod, ha ha ha

    ReplyDelete
  3. Nape nampak Kelantan je lemah, Pahang bagi Cina seluas Genting Highland tu macamana, masalah air di Pahang, kenapa tak Highlight...puih..mapus umunuuuuu.no.

    ReplyDelete
  4. Loging tu dekat dengan Cameron Highland...dekat je pi ambil gambar di sana tu..amacam dengan Tok Nan, apa komen dia...berhutang tebal ke CH tu....loging je botak?

    ReplyDelete
  5. Kalau PAS tak betul takkkan rakyat Kelantan undi PAS sampai dapat memerintahnya selama 23 tahun, pas ni Selangor kekal, Penang kekal, Kelantan kekal, N9 PR ambil, Kedah kekal, Perak PR ambik balik. Putrajaya kita perintah.

    ReplyDelete
  6. Semua negeri diperintah pembangkang botak, BN perintah semuanya berhutan tebal macam KL dan Johor Baharu,,,hebat BN kan......ini pemikiran orang otak buruk, mata buta dan hati busuk.

    ReplyDelete
  7. Pulau Perhentian tu bagi kata Melayu Terengganu ke CCina luar...sekadar nak tanya.

    ReplyDelete
  8. Tapi kenapa masih ramai lagi menyokong PAS? Saya betul tak faham. Bagi saya isu tanah ini amat sensitif. Berapa banyak lagi tanah kita nak diambil oleh KAFIR KOMUNIS ni. Kerajaan negeri, lebih-lebih lagi kerajaan parti Islam ni sepatutnya mempertahankan dan menjaga kepentingan orang Islam, tapi keadaan yang sebaliknya berlaku. Semuanya mengaku maksum, tapi kenapa sampai sanggup menyepak ke tepi Quran dan hukum Allah semata-mata nak mencapai cita-cita politik mereka. Adakah mereka ni semua dah siap sedia nak menjawab di akhirat nanti.

    Perkembangan terbaru ini amat menakutkan saya. Ramai ustaz-ustaz, para ulama cerdik pandai ugama di dalam PAS, tak kah mereka mengamal dan mengajar ilmu Allah yang sebenarnya? Apakah maksud ayat Surah An Nissa, ayat 138-140. 'Berlah khabar orang-orang munafik, bahwa sesungguhnya untuk mereka itu siksaan yang pedih. Iaitu mereka yang mengangkat orang-orang kafir menjadi wali, bukan orang-orang mukmin. Adakah mereka menuntut kekuasaan dari mereka itu. Sesungguhnya kekuasaan itu semuanya bagi Allah. Sesungguhnya Allah telah menurunkan kepadamu Kitab, bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah, diingkari orang akan dia dan diperolok-olokkannya, maka janganlah kamu duduk bersama mereka, sehinggalah mereka masuk dalam perkataan yang lain. Jika kamu duduk bersama mereka, nescaya kamu seumpama mereka. Sesungguhnya Allah menghimpunkan orang-orang munafik dan orang-orang kafir sekeliannya dalam neraka jahanam.

    Kenapa ahli ugama ni terkunci mulut bila nama Allah dipermainkan? Kenapa mereka takut dengan KAFIR lakhnat ni dari murka Allah? kenapa mereka lagi sanggup bersaudara dengan KAFIR KOMUNIS ni dari mencari perdamaian dengan saudara seugamamu? Saya betul-betul tak faham dan kecewa kerana mereka ni hanya dipergunakan untuk menjatuh dan memecahkan umat islam. Nilah perancangan halus yahudi. Kenapa sampai menggunakan rumah Allah menjemput KAFIR ni memberi ceramah politik?

    ReplyDelete
  9. Jaga Perak dulu, PR nak rampas dah, jangan nak sibuk negeri ore ya puan.

    ReplyDelete
  10. Saya nak tanya orang-orang PKR/PAS ni, apakah yang mereka perjuangkan ni? Saya betul-betul nak tahu.

    ReplyDelete
  11. Jangan pandang ringan masa depan anak cucu kita. Saya tak mahu anak cucu kita merempat di tanah air sendiri. KAFIR KOMUNIS ni sudah bersumpah untuk menghapuskan hak kita sebagai orang melayu di tanah melayu ni. Ni bukan omomg kosong. Gunakanlah fitrah Allah menggunakan akal untuk berfikir. Bukalah mata, tak percaya bacalah blog2 mata sepet ni. Saya bukan penyokong dan pencacai umno. Saya hanyalah seorang melayu yang khuatir mengenangkan nasib masa depan anak cucu saya, bangsa saya dan saudara seagama saya. Terlalu tertekan dan zalimkah keadaan hidup kita sekarang sehinggakan sanggup bertuhankan KAFIR dan MUNAFIK?

    ReplyDelete
  12. Pas hanya mampu mempamirkan lebai putih dan jubah sahaja sedangkan Agam sudah sanggup dogadaikan demi untuk bersama cina DAP

    ReplyDelete
  13. Mudah-mudahan kita sebar semua dapat menyebarkan rancangan jahat kafir munafik ini. Kita harus menyedarkan saudara-saudara kita. Kita mesti bersatu hati, tanpa mengira apa jua fahaman masing-masing. Sekiranya kita bersatu, Allah menjanjikan kemenangan kepada kita. Peperangan sebenarnya bukan sesama islam, tapi bangsa di antara yahudi lakhatullah menggunakan kafir munafik ini. Sekarang ni mereka telah berjaya melemah, menghina dan memalukan kita umat islam kerana berjaya menggunakan nama ALLAH dalam kita mereka. Bukalah mata hatimu, wahai saudara-saudaraku.

    ReplyDelete
  14. Kita sudah sedar siapa dibelakang pas, siapa yang menagasak Pas supaya membenci sesamasa Islam, kita sudah tahu siapa yang mengugut Pas untuk menjual kalimah Alllah, jadi sebagai umat islam lawan kita bukannya sesama Islam tetapi musuh yang berada dibelakang Pas

    ReplyDelete
  15. Sebenarnya agenda utama kaum2 lain dinegara kita ini adalah untuk menakluk msia dan menjadikan orang melayu sebagai kaum yang merempat di tanahair sendiri serta dihapuskan segala keistimewaannya. Kita tidak tahu apa yg dibincangkan oleh mereka2 ini walaupun berlainan parti politik tetapi perlu kita sedar bahawa agenda mereka tetap sama.Utk mencapai hasrat mereka ini orang melayu lah digunakan utk berjaya dan pada sesiapa yg lemah makin kuatlah pengaruh mereka.Kaum2 ini kebanyakannya menyalurkan propaganda jahat mereka melalui penghasilan buku,jurnal dan juga media massa yang mana disertakan juga dgn fakta2 yang membuatkan kita hampir percaya dgn apa yg ditulis.Jika kita tidak berhati2 dan malas untuk membuat kajian lanjut untuk mendapatkan maklumat tepat kita akan musnah.Jangan cepat percaya apa yg dikata dan ditulis oleh mereka2 ini.Kerajaan kita skrg dalam proses utk membetulkan kembali serta membaiki kepincangan yg dilakukan oleh kepimpinan pegawai2 BN dan pembangkang yg dilakukan dimasa lalu.Ini adalah tugas berat oleh kabinet kerajaan utk mengeluarkan YB dan Menteri yg tidak jujur dan amanah yg diberi untuk berkhidmat dlm kerajaan.PM kita sedar dan amat tahu kepincangan pegawai2 dia dan biarlah dia jalankan tugas dia dengan sokongan dari tuan2 dan puan2.

    ReplyDelete
  16. Pernahkah kita dengar DAP, MCA dan Gerakan bergaduh sesama sendiri sampai tidak betegur sapa, mereka hanya berpura-pura nampak kelainan pendapat dalam politik sahaja kalau dalam bidang lain mereka sering bersama contohnya perniagaan tetapi umat islam bukan sahaja dalam politik malah adik beradik tak bertegur sapa, kenduri pun tak hadir, sembelihan binatang ternakan yang dilakukan oleh penyokong Umno pun Pas tak terima...sembahyang pun dua Imam....sampai macam tu sekali budaya Umat islam atau sudah termakan hasutan kafir laknatullah

    ReplyDelete
  17. KITA semua mesti turut sama membantu apa yang mampu kita lakukan untuk menyedarkan bangsa kita yang hanyut dengan propaganda KAFIR ni. Mereka cukup kuat. Mereka mampu dengan sumber kewangan yang tiada penghujungnya. Kata-kita manis dan fitnah mereka begitu meyakinkan, dan kalau kita kurang pendedahan pasti terpedaya. Namun kuasa ALLAH mengatasi segalanya. Tapi kita mest berusaha dan berjihad ke jalan ALLAH yang sebenarnya. Kesedaran itu penting. Khabarkan kepada saudara mara, sahabat handai kita. Janganlah kita kita, anak cucu kita ditimpa bala yang diturunkan ALLAH kerana tidak melakukan apa-apa dan membiarkan diri, bangsa, ugama dan negara kita ditumpaskan oleh KAFIR lakhnat ini.

    ReplyDelete
  18. Ara Payung reisdenceMarch 24, 2013 at 12:16 PM

    Marilah kita bersatu menentang dikafir harbi demi untuk anak cucu kita nanti, bukan susah undilah BN

    ReplyDelete
  19. Saya cuma seorang Melayu biasa, tiada kepentingan lansung jika sesiapa menang. Tapi saya tak rela orang melihat orang Melayu, saudara seagama dipijak, dipergunakan, dihina, diperbodohkan oleh KAFIR lakhnat ini. Mereka sanggup melakukan apa sahaja untuk menguasai Malaysia. Lim Kit Siang bertanding di Johor bukan saja-saja. Dia tak memerlukan undi Melayu di sana kerana 18% sahaja undi Melayu. Yang lain tu Cina dan hanya berapa peratus sahaja India. Semua orang Cina akan mengundi beliau. Johor yang kaya dan paling hampir dengan KAFIR di seberang memang menantikan kehadiran DAP di sana supaya dapat mereka menvuasai ekonomi Johor, negeri yang satu-satunya 100% dikuasai oleh BN. Beliau memang sudah menjalankan perancangan ni dari dulu lagi. Selain menguasai ekonomi, beliau juga nak memalukan orang MELAYU yang beliau mampu menang di negeri dikuasai oleh orang MELAYU Umno. Ekonomi Pulau Pinang sudah dalam tangan mereka. Dan sudah mestinya, semua orang cina akan mengundi DAP sebab mereka ni bertuhankan duit. Semangat kenegaraan tidak timbul. Yang menyedihkan, kita orang melayu dengan bangganya menolong mereka menjahanamkan orang melayu sendiri.

    ReplyDelete
  20. Saya dari anom 11.44am...tambahan dari komen saya tadi,kebanyakan fitnah dari kaum2 lain tentang kerajaan kita adalah tidak solid dan bila saya timbal balas dan berdebat kembali beserta dgn info dan fakta yg betul dan logik mereka2 ini kemudiannya akur dan bersetuju apa yg kerajaan laksanakan.Sebenarnya mereka2 ini tak kira melayu ataupun bangsa lain tidak tahu apa sebenarnya tujuan dan perlakuan mereka yg saya rasa lebih kepada hanya mengikut apa yg org lain sampaikan dan beritahu tanpa meluangkan sedikit masa utk berfikir dan menganalisa maklumat.Banyakkan membaca dan jangan malu bertanya kerana keputusan ditangan anda samada islam dan melayu masih kekal dinegara kita atau sebaliknya.

    ReplyDelete
  21. Mungkin pemimpin kerajaan terlalu sibuk dengan agenda membantu rakyat sehingga lupa untuk menjawab kembali fitnah yang dilemparkan oleh pembangkang. Tidak seperti Adun pembangkang tak perlu buat apa-apa pun hanya turun untuk memfitnah kerajaan sahaja

    ReplyDelete
  22. Membantu rakyat adalah tanggungjawab mereka. Cara halus mereka gunakan untuk mempengaruhi orang-orang kita. Sifat semulajadi orang melayu yang lekas kesian salah satu faktor. Kalau tiap2 hari disogokkan bagaimana mereka telah dianiaya, dizalami dan difitnah, diikuti dengan bukti-bukti palsu mereka, sudah tentu mereka termakan juga. Lebih-lebih lagi kalau yang kurang membaca, dan dapat membaca maksud yang tersirat, mereka nilah dijadikan orang-orang suruhan menyebarkan dakyah keji mereka. Oleh itu, marilah kita semua memberi penerangan dan memperbetulkan pandangan mereka itu. Bukan mudah, tapi kita mesti berjuang demi agama, bangsa, negara dan masa depan anak cucu kita.

    ReplyDelete
  23. Saya setuju dgn anom 1.34pm dan 1.48pm..Marilah kita sama2 berdoa supaya allah swt memberi hidayah dan petunjuk kepada orang islam dan melayu khususnya demi ugama bangsa dan negara tercinta kita.Jangan sesekali kita lepaskan peluang yang ada di depan mata dan bantulah kerajaan untuk mencapai apa yg telah,sedang dan yang akan dilaksanakan.Keperitan pemimpin dahulu serta pengorbanan rakyat msia utk mempertahankan dan menjadikan msia aman damai dgn ekonomi yg kukuh.Kepada pegawai2 kerajaan yang jujur dan amanah teruskan perjuangan anda kami rakyat msia sentiasa menyokong anda.

    ReplyDelete
  24. Adakah bangsa CINA boleh dipercayai ? sejarah Komunis berjuang lama untuk memerintah Malaya . Adakah mereka boleh dipercayai ? mereka orang kafir . dan bukan islam . Adakah nabi mempercaya org kafir dlm sejarah islam . SAMA sama kita fikirkan .

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.