Monday, March 11, 2013

Penyokong Pas Bagai diRasuk Syaitan mengganas di Tapak Ceramah BN di Jempol



Sikap biadab dan provokasi keterlaluan penyokong pembangkang pada ceramah Pas yang melontarkan telur ke arah penceramah Barisan Nasional (BN) di pentas berasingan kira-kira 20 meter dari situ, mencetuskan suasana tegang dalam kejadian di Felcra Ayer Hitam di sini malam ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 10.15 malam itu, ketegangan itu bermula apabila lebih kurang 15 penyokong Pas bertindak membaling telur ke arah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungi Lui, Datuk Zainal Abidin Ahmad di pentas ceramah BN.

Selain terkena lengan zainal, ia juga terkena badan Presiden Pertubuhan Gerakan Memartabat Perjuangan Negara (GMPN), Mejar (B) Razali Zakaria yang turut sama berada di situ.

Ekoran kebiadaban dan provokasi keterlaluan penyokong-penyokong Pas itu, para penyokong BN pula membalas dengan membaling botol mineral dan objek lain.

Akibatnya, pihak polis terpaksa memanggil pasukan dari Unit Tindakan Ringan (LSF) untuk mententeramkan keadaan di lokasi tersebut.

Kira-kira 30 minit kemudian, polis telah mengarahkan ceramah di kedua-dua pentas tersebut dihentikan dan semua penyokong diminta bersurai.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Jempol, Supritendan Hamzah Alias berkata:

"Saya minta kedua-dua ceramah ini dihentikan serta-merta. Penyokong Pas diminta bersurai terlebih dahulu dan tinggalkan lokasi. Saya minta semua bersurai untuk elak kekecohan berterusan," tegasnya.

Ceramah anjuran Pas di sini sepatutnya dihadiri oleh Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua. Bagaimanapun kelibatnya tidak kelihatan sehingga ceramah itu diarah dihentikan. penduduk setempat menunggu Tian Chua dengan parang panjang.

6 comments:

  1. standard pas cuma tukang jilat bontot DAP saja. pejuang islam mende bebb. pejuang taik kuching ada laaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ingat elok kita anjurkan berperang bersemuka...jangan pakai senjata apa pon chuma tulang empat kerat seperti yang Allah beri...

      Buat begini seadilnya:-

      1 kategorykan mengikut jantina
      2. Kategorykan mengikut umur iaitu 70 keatas, 50-69 , 30-49, 10-29 dan bawah 10 tahun
      3. Kategory mengikut kesempurnaan fizikal / kechachatan
      4. Adakan pertandingan ala -tomoi dan fight sampai lembik kedua2nya.
      5. Tengok siapa yang lebih fit dikira pemenang
      6. Kedua2nya disediakan kemudahan perubatan, makanan berzat dan supplements yg baik untok tuboh supaya apabila pulih kedua2nya boleh berlatih untok re-match dan collect points
      7. Masa fight jemputlah kanak2 berunur dlm libgkubgan 3 -11 tahun kagi lah neriahnya. Oragg dewasa diharamkan jadi penonton.

      Pertandingan ini sangat adil kerana berat badan, ketinggian setiap peserta umno/melayu dan juga pas adalah sama.

      Chabok2 pon program ini dapat memperkasakan otot2 badani dan rohani yg mana boleh dianggap persediaan seperti yg Nabi saw pesan bersedia sebaik mungkin. Amaran demi amaran dari Quran ttg orang kafir, yahudi, kristen dan penyembah berhala YAKNI kebencian mereka kepada Mukmimin..

      Amacham UMNO dan PAS ?

      Kui kui kui...

      Delete
  2. Semakin hari semakin kesian dengan bangsa Melayu yang kemaruk berpolitik bermati-matian. Cuba tengok bangsa lain adakah mereka berpolitik seperti bangsa Melayu? Jika bangsa lain menghina Melayu kononnya nak marah dan pelbagai alasan untuk menunjukkan kemarahannya tetapi lihat sendiri perangai-perangai Melayu dari kedua-dua belah pihak. Sendiri fikirlah Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak heran melayu lawan melayu..sebabnya menang perangai melayu suka bergadoh...

      Contihnya : Di Lahad Datu dua2 pihak rumpun Melayu dah tu seugama pulah.

      Never mind we move forward. ...

      Melayu bergadoh dlm suasana kechil2an itu tiada apa2. Namon jika pada sekala besar2an yagg tidak terjlkawal lagi aku nasihatkan mamat2 dan minah2 china ke, hindu ke, menggali ke, serani ke MAKA elok le kamu buat paspot chau chepat2.

      Sebabnya ..sebabnya Melayu yang dah tak sedar diri pada waktu tersebut akan mula tebas kiri dan kanan mengamok sakan....

      Perchayalah...



      Delete
  3. tidak perlu le di layan kerenah orang ngok yg ngok..kita pun jadi ngok...setakat telur je..tak cedera kot...biarle mereka...memang tujuan mereka nak buat isu...karang ada yg bedarah..kata le..Penyokong BN kejam, samseng dan segaa macam..walhal mereka sendiri yg mulakan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari ngok baik ngokngek...

      Delete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.