Tuesday, March 26, 2013

Terkini di Lahat Datu: Pengganas Sulu Serah Diri Kerana Lemah Dan Lapar


Tidak makan selama lebih dua minggu menyebabkan seorang lelaki bersenjata Sulu akhirnya menyerah diri kepada pasukan keselamatan pada Isnin.

Lelaki bersenjata itu dalam keadaan lemah menyerah diri kepada anggota keselamatan menerusi sebuah paya dekat Kampung Tanjung Baru pada kira-kira pukul 5 petang, kata Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar pada Selasa.

“Lelaki itu dalam keadaan sangat lemah, dia kelaparan dan tidak cukup tidur sejak beberapa minggu,” katanya, sambil menambah, saki-baki lelaki bersenjata yang lain akan datang menyerah diri tidak lama lagi.


Sebelum ini kecoh tentang ABBY Abadi yang sedang digelarkan sebagai Ustazah Mee Segera ini semakin hari semakin melampau dan berbagai-bagai fatwa gila babi dikeluarkannya termasuklah menyokong gerakan pengganas Kiram di Lahad Datu dan juga mengangkat pengganas Kiram yang mati itu sebagai mati syahid dan kegilaan beliau semakin menjadi-jadi.

Bekas pelakon ini boleh dikategorikan antara wanita nakal, bermulut jahat, merelakan dirinya jadi alat untuk memecahbelahkan indsutri dunia hiburan tanahair dan janda Norman Hakim ini perlu diajar supaya tidak menjadi telunjuk lurus tetapi kelingking berkait dan kalau mahu bertaubat sekalipun taubatlah sepenuhnya dan jangan berlakon sebagai orang baik-baik sedangkan hakikatnya Abby bagaikan menyembunyikan `kejalangannya’ baik dari tutur kata serta perbuatannya.

Difahamkan menurut sumber Abby ke London dengan seorang VVIP dan apa yang berlaku di London baru-baru ini dan dengan siapa Abby ke sana. Siapa VVIP yang menaja segala perbelanjaan.Abby ke London yang pada mulanya hanya berbekalkan satu beg tetapi pulangnya ke Malaysia dengan enam beg dan beg-begnya dibawa oleh private jet balik ke Malaysia.Dan apa kerja yang Abby lakukan hingga dapat bayaran RM50,000 selama seminggu?Takkan menyanyi ataupun berceramah di London hingga dapat bayaran sedemikan besar jumlahnya.


Ini peringatan kepada Abby,Jika beliau tidak menghentikan keceluparannya mempermainkan agama,mengadu domba serta memberikan tafsiran agama yang bukan-bukan,saya akan menelanjangi satu persatu topeng-topeng munafik yang sedang dipakai oleh Abby ketika ini.


Kita tidak mahu mendedahkan pada setiap persembahan pentas sebelum ini beliau sering sebilik dengan teman lelakinya malah sering meminta penganjur menyediakan bilik bersebelahan bila mereka ada pertunjukan pentas secara bersama tetapi kita juga ngin tahu wang siapa sebanyak RM20,000 yang Abby minta bagi menjayakan majlis harijadi anaknya.Tidak cukup RM50,000 di London!Rumah Kedai di Taman Melawati itu pun kita tahu datang daripada siapa?Jangan berselindung di sebalik penjualan jubah sedangkan hakikat sebenar ada yang tahu puncanya.

Ini juga akan didedahkan sekiranya Abby tidak bertaubat dan meminta maaf kepada rakan-rakan yang beliau kafir serta sesatkan selama ini.Jangan tunjuk baik sangat Abby!Jangan selak kain orang lain kalau kain sendiri koyak rabak!Jangan satu jari menuding kepada orang lain sembilan jari lagi menuding ke diri sendiri..!

Kalau beliau betul sudah insaf,bertaubat dan ingin menjadi muslimah sejati yang diredai Allah dunia dan akhirat,Abby tidak akan memilih jalan sesat begini hingga segala tutur kata terutama sekali dalam Twiter dan juga berceramah,penghinaan demi penghinaan dilemparkan kepada orang yang tidak menyokong beliau.


Kita sedar artis ini semakin sesat dalam dunia yang beliau sedang ciptakan dan itu urusan beliau kalau mahu sesat sekalipun tetapi mengajak orang lain agar sesat sama sesuatu yang cukup bertentangan apatah lagi kita pun tidak tahu siapa guru agama janda yang sedang didkawa ramai sebagai tengah meroyan ini.

Abby belum putih sepenuhnya dan nilai taubat yang sedang beliau laung-laungkan ketika ini sama sahaja dengan nilai perjuangan PAS parti yang Abby dokong penuh dengan kehanyirannya yang tersendiri malah Abby juga sama dengan para pejuang PAS lain yang menggunakan agama untuk menutup kebejatan moral masing-masing.Dan pejuang PAS kononnya seperti Abby inilah yang diusung ke hulu ke hilir bagi dijadikan agen memecahbelahkan orang muda.

Jadi kepada Abby,kita pesan sekali lagi.Hentikan segala keceluparan,kebodohan serta kebiadapan ini sekiranya tidak mahu topeng yang sedang menutupi wajahnya ketika ini terbuka satu persatu.

11 comments:

  1. Tembak terus kasi mampos. Di simpan, duit rakyat kasi makan.

    ReplyDelete
  2. La Bro... Ni bukan pengganas la... Ni yg mengganas di London... hehehehe

    ReplyDelete
  3. Tak lah cun mana pun dia ni rupanya.

    ReplyDelete
  4. Bende tu mmg tk cun, tp sedap haha..

    ReplyDelete
  5. Sebagai sebuah parti ajaran sesat pas sangat2 memerlukan manusia sesat macam abby ni.... jangan hairan dengan puak2 laknatullah ni, bala Allah akan menimpa mereka tak lama lagi. Jauhilah wahai saudara-saudari umat islam yang yang mulia dari bala tentera DAJJal ini.

    ReplyDelete
  6. Mengganas di London atau mengatal di London? Yang di suruh tembak terus kasi mampos tu, Pengganas yang menyerah diri bukan yang menganas di London. Yang mengganas di London tu, biarkan mulut dia atas bawah tu terus mengganas. Allah akan tembak dia bila mampos nanti.

    ReplyDelete
  7. gambo abby tertidur keletihan selepasss.......

    ReplyDelete
  8. eh tak baik lah kau orang neh...... nie gambar dia kat spital kena sawan babi termasuk segala jenis babi dll gitu haktuihhhh

    ReplyDelete
  9. ada 2 tahi lalat atas tundun dia

    ReplyDelete
  10. Abby ni selera besar tp tkda duit sb tu norman ceraikan dia...lps tu join pembangkang sb dpt bayaran tinggi tp dgn syarat kutuk kerajaan..Pas ckp kat abby "kau tebalkan muka dan buat2 pekak utuk sementara je nanti lepas PRU kau buat2la dah taubat dan nk kembali ke pangkal jalan sb kami pembangkang akan kalah teruk",abby jawab "ya ke?bole tk saya berlakon drama blk?"Pas jwb" bolehhhh kau bukak je tudung tu....tkda sapa nk marah lg kat kau.....

    ReplyDelete
  11. Selera puak Pas pun boleh tahan juga dengan pekena ubat kuat dalam Harakah mereka tengok Abby ni kecik jer macam nak baham

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.