Saturday, April 13, 2013

Kenapa Rakyat Harus Menerima Pemimpin Bermasalah Moral


Kepada merekakah rakyat nak harapkan. Nik Aziz pernah berkata jika nak memilih pemimpin pilihlah pemimpin yang tidak bermasalah lebih-lebih lagi yang melakukan maksiat.

Syeikh Yusuf Al-Qardawi juga pernah berkata kepada rakyat Mesir "pilihlah pemimpin yang jujur, amanah dan tidak melakukan maksiat kerana maksiat akan menghancurkan negara"

Dr Asri juga pernah berkata ketika wawancara anjuran Sinar Harian bahawa "jika mahu memilih pemimpin pilihlah pemimpin yang bersih , bersih dari segala aktiviti maksiat kerana jika rakyat memilih pemimpin yang suka melakukan maksiat dia juaga akan melakukan rasuah, tidak amanah, tidak jujur dalam pemerintahannya".

Jika mereka diatas sudah melakukan maksiat sudah pasti mereka diatas juga akan melakukan semuanya seperti rasuah, penyelewengan kuasa, guna wang rakyat, tidak jujur dan tidak amanah dalah pemerintahan mereka nanti.

Malaysia akan aman tanpa mereka di atas

0 comments:

Post a Comment

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.