Monday, April 29, 2013

Korang Semuanya Kera Aku Sorang Jer babi - Jen(B) Md Hashim Hussein



Rakaman video Md Hashim yang dipercayai berbuat demikian semasa kempen pilihan raya beliau di sini dimuat naik ke Youtube empat hari lepas dengan tajuk 'Semua Penjawat Awam Memang KERA' oleh pemilik akaun bernama mykmujohor. Inikah yang di katakan pemimpin untuk warga JB nak UNDI? KITA Tolak Pembangkang - TOLAK Pembangkang PKR, PAS dan DAP. VOTE BARISAN NASIONAL.Ketua Setiausaha Negara Datuk Seri Dr Ali Hamsa meminta penjawat awam membuat interpretasi sendiri mengenai perbuatan calon pembangkang melabelkan mereka sebagai kera.

"Penjawat awam pun ada perasaan. Saya minta penjawat awam sendiri buat interpretasi (mengenai perkara itu)," katanya ketika ditemui pemberita selepas majlis ramah mesra bersama penduduk Rumah Iskandar Malaysia di Gelang Patah, Sabtu.

Beliau diminta mengulas tindakan calon PKR bagi kerusi Parlimen Johor Baharu Jeneral (Babi) Tan Sri Md Hashim Hussein yang melabelkan penjawat awam sebagai kera.

Rakaman video Md Hashim yang dipercayai berbuat demikian semasa kempen pilihan raya beliau di sini dimuat naik ke Youtube empat hari lepas dengan tajuk 'Semua Penjawat Awam Memang KERA' oleh pemilik akaun bernama mykmujohor.

Lebih 10,500 pengguna Youtube telah menonton rakaman video itu dan ramai daripada mereka mengutuk perbuatan tersebut.

Dalam video sepanjang 39 saat itu Md Hashim berkata kakitangan kerajaan (penjawat awam) merupakan singkatan kepada 'kera dalam jagaan' dan mereka seperti beliau sendiri apabila dilepaskan mula mengamuk dan merusuh.


Hanya 5 minit Anwar Ibrahim berjaya membabikan seorang jeneral Jack Palen yang bodoh.

3 comments:

  1. Dier dah pencen... Sekarang dier giler nak jadi kera balik ler tu..; takder orang bela..

    Kan pakcik Al Juburi tu ader..? Al Juburi pun lama dah tak bantai belakang kera..!

    ReplyDelete
  2. Dia cakap tu betul. Sebab katanya didalam kerajaan semua diberi. Bila dah pencen, duit dah kurang.Orang bawahan tak dak siapa nak suruh. Kuasa pun dah hilang. Tu yang meroyan. Gila nak kuasa balik.
    Orang kalau dah gila kuasa macamni la.

    ReplyDelete
  3. tegok muka dier pun aku dah menyampah...

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.