Monday, April 22, 2013

Lee Bon Chye Cetus Provokasi Untuk Melaga-lagakan Orang Melayu Berhampiran Bilik Gerakan Utama BN Dun Sg.Rapat


Petang tadi Lee Boon Chye terus mencetuskan provokasi dengan mengupah beberapa penyokong Melayunya untuk membuat bilik gerakan yang tidak sampai 20 meter daripada bilik gerakan utama BN N43 Dun Sungai Rapat.

Berikutan itu timbul rasa tidak puashati dikalangan penduduk dan penyokong BN sendiri kerana bilik gerakan Lee Bon Chye terlalu hampir dengan mereka. Mereka tidak mahu berlaku sebarang pergaduhan sesama Melayu malah peraturan SPR pun bilik gerakan semestinya tidak boleh sedekat itu.

Akibat daripada provokasi melampau Lee Bon Chye berlaku sedikit pergaduhan diantara penyokong BN dan penyokong berbangsa Melayu Lee Bon Chye. Apabila melihat sudah terjadi pergaduhan antara melayu dengan melayu Lee Bon Chye terus meninggalkan tempat kejadian dengan menggunakan kereta penyokongnya.

Lee Bon Chye kemudian membuat laporan palsu kepada polis mengatakan Dato Hamidah yang menyerangnya sedangkan ketika itu Dato Hamidah berada di bilik gerakan utama..

Lee Bon Chye yang pernah membantah pembinaan sekolah Agama Rakyat di Taman Pegoh Aman tidak senang dengan sokongan padu orang Melayu terhadap Barisan Nasional dan beliau dengan berniat jahat dan akan mengambil apa sahaja pendekatan jahat untuk melaga-lagakan orang Melayu.


Inilah orang Melayu durjana yang menerima upah lumayan dan arahan daripada Lee Bon Chye untuk mencetuskan provokasi bagi melaga-lagakan antara kaum melayu dengan kaum melayu.


Ini pula pegawai khas Melayu kepada Lee Bon Chye Megat Ikhmal bukan penduduk tempatan yang turut sama dalam cetuskan provokasi.


Walaupun beberapa pegawai daripada bilik gerakan BN memberi nasihat agar Lee Bon Chye jangan buat bilik gerakan terlalu dekat dengan Bilik Gerakan Utama BN N43 Dun Sungai Rapat namun Lee Bon Chye dengan angkuhnya mengatakan "ini bukan tanah awak ini tanah saya...ikut suka sayalah nak buat apa pun...lagipun dalam Malaysia kita ada hak nak buat dimana-mana sahaja tempat yang kita suka"

Mendengar kata-kata angkuh yang berunsur provokasi melampau maka beberapa penyokong BN berang dan diketika itu Lee Bon Chye dan beberapa orang cina PKR terus meninggalkan tempat kejadian.

Yang anihnya Lee Bon Chye membuat laporan polis kononnya Dato Hamidah pula yang menyerang dan mengarahkan penyokong BN untuk melakukan provokasi termasuk menumbuknya.

Memang cukup haramjadah cina yang bernama Lee Bon Chye yang sebelum ini telah membantah pembinaan Sekolah Agama rakyat bersama pegawai khasnya Megat Ikhmal dan calon Pas N43 Dun Sungai Rapat Radhi Zainon(sebelah Lee Bon Chye). Mereka juga kemudian menyalahkan Dato Hamidah kerana membina sekolah agama rakyat tanpa kebenaran mereka.

Bukan itu sahaja provokasi mereka malah mereka telah memasang sepanduk dan bendera betul-betul dihadapan bilik gerakan utama BN Sungai Rapat iaitu di pagar. Provokasi jahat Pas dan PKR sering dilakukan ketika menjelang PRU13.

Ini menunjukkan pakatan haram terlalu terdesak kerana sokongan mereka sudah terlalu kurang contohnya pada malam ini Lee Bon Chye membuat ceramah di Taman Song Choon  dianggarkan lebihkurang 50 sahaja yang hadir dan ceramah pun dalam bahasa cina.

Selagi ada orang Melayu berada dibelakang Lee Bon Chye selagi itulah Lee Bon Chye berani bersikap biadap dan kurang ajar di kampung-kampung orang Melayu sendiri.






7 comments:

  1. Kalau ikut sejarah sejak zaman penjajah lagi, orang melayu terlalu mudah dibeli..

    Perpatah mengatakan bersatu kita teguh bercerai kita roboh. Nak melemahkan suatu bangsa atau negara, tak perlu lagi menyerang tapi cukup dengan memecah-belahkan mereka.

    Ambillah iktibar wahai melayu? tengok apa Bangsa Yahudi dan Amerika buat kepada Iraq, Libya, Sudan dsbg.

    ReplyDelete
  2. gaya tulisan ko ni cam budak darjah 3....ko sedar tak apa yg ko tulis ni semua fitnah dan palsu....demi menjadi macai dan penjilat midah ko rela dijilat api neraka ke....satu jer yg aku tunggu...bila ko mampus nanti nak tgk muka mayat ko...sama tak macam citer tanah kubur tu....fitnah ini lebih besar dosanya dari membunuh...bertaubatlah penulis....

    ReplyDelete
  3. Celaka puya penulis...cakap tak ikut fakta,selama ini siapa yang selalu buat provokasi apabila ada ceramah pakatan..???agak-agak la kalau nak tulis takkan nak jadi penjilat pungkok midah sampai hilang harga diri dan maruah dan jadi Bangsat!!

    Tak salah buat buat sedekat ini,macam ditempat aku di Ara Payong Umno Haramjadah guna Dewan Orang Ramai lagi..dekat dengan bilik gerakan PAS..mengapa tak kecoh.Dasar penjilat Haramjadah Umno,itu sebab bodoh sampai ke mampoussss..

    ReplyDelete
  4. Pas for all .. bila ada kematian buat tahlil kita jemput lee bohn chye jadi iman .. ko guano ..
    Bulan jatuh disayap ROKET ..
    MELAYU JADI KELDAI ..

    ReplyDelete
  5. Anon 5.53. Sesungguhnya CELAKA lah kepada engko yg sememang dungu dan bahlol. Kalao penulis penjilat UMNO adalah lebih baik kerana rata2 org2 UMNO adalah Melayu Islam. Tapi ko pula PENJILAT siapa?? Kafir DAP Harbi tu? Semua ko Jilat kaw kaw yg Melayu Jubor, Cina Harbi, Bengali..dan semua ko jilat semahu ko..ada paham?? You SSSSShole!!

    ReplyDelete
  6. fakta? itulah faktanya. bebal

    bideo pun tak percaya.hangpa semua hanya percaya pada anwart dan hardy boys saja

    ReplyDelete
  7. Dah perangai umno bn....xyah dilayan....smoga kita sama2 beroleh petunjukNya.....

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.