Saturday, April 6, 2013

M. Kula Mengamuk Sakan terhadap Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming




Kulasegaran DAP dalam Twitter beliau mendakwa Pengerusi DAP Perak Ngeh Koo Ham dan setiausaha Nga Kor Ming telah mengenepikan beliau, masyarakat India kerana mengamalkan rasuah.

Naib Presiden DAP M Kulasegaran telah terpaksa menggunakan  laman web, Twitter, untuk melepaskan kemarahan terhadap DAP Perak ketua Ngeh Koo Ham dan setiausaha negeri Nga Kor Ming atas dakwaan beliau diketepikan, amalan rasuah dan merendah-rendahkan daripada masyarakat India.

Mesej Twitter muncul untuk menunjukkan masalah-masalah berpuak-puak semakin teruk dalam DAP Perak.

"Saya menyertai DAP dengan keyakinan yang jelas. Jangan menguji M. Kula.

"Pastikan rumah anda teratur. @ Ngehkooham @ ngakorming. Saya bimbang tentang kurangnya anda dan telatah anda.

"Beberapa pemimpin parti begitu sedar. Bro, politik Perak akan meletup jika saya mula bercakap. Menunggu masa sahaja ....., "Kulasegaran, yang juga Ahli Parlimen Ipoh Barat, menulis di Twitter malam tadi.

Kulasegaran membawa satu puak dan sepupu Nga-Ngeh membawa puak lain. Ngeh adalah Beruas MP dan ADUN Sitiawan manakala Nga adalah Taiping MP dan Pantai Remis ADUN.

Kedua-dua puak adalah sejajar dengan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.

Dalam siri ini mesej Twitter, Kulasegaran juga mendakwa diketepikan dalam 8 sesi ceramah ulang Mac yang diketuai oleh Ngeh dan Nga di kawasan beliau.

Sesi ceramah itu diadakan bersempena dengan kemenangan bersejarah pakatan pembangkang yang mengambil alih lima negeri dan menafikan BN majoriti tradisional dua pertiga pada pilihan raya umum ke-12 lima tahun lalu.

Sesi ceramah itu turut dihadiri oleh DAP kebangsaan pengerusi biro undang-undang, Gobind Singh Deo. Gobind juga MP Puchong dan anak kepada Pengerusi DAP, Karpal Singh.

"Orang-orang bertanya kepada saya jika saya bercakap di Ipoh hari ini dalam consitutency saya Ipoh Barat. Apa yang perlu saya katakan? Puak "Kula menulis dalam mesej yang ditujukan kepada Gobind.

"Saya tidak bimbang. Saya sentiasa berdiri dengan prinsip-prinsip. Tetapi aku bertahan lebih lama kegunaan saya?

Sempena 8 Mac ulang tahun, beliau juga menegaskan pada amalan rasuah dalam DAP yang dia dirujuk sebagai "pintu khusus".

"Kami mencipta sejarah lima tahun lalu hari ini. Ramai yang telah berubah menjadi lebih baik tetapi ada beberapa yang terlibat dalam perniagaan seperti 'pintu khusus. Boleh mengelak? "

"Pintu khusus" kontroversi merujuk kepada kontrak saman ruang pada tahun 2008. The lounge suit bagi kontrak ahli majlis tempatan telah diberikan kepada Ethan & Elton, sebuah syarikat yang dimiliki oleh isteri Nga, Wong Seow Ching. Kontroversi ini, bagaimanapun, mula-mula muncul selepas Barisan Nasional Berkecuali blogger menulis tentang pada bulan Disember 2011.

Isu ini telah dibawa ke jawatankuasa disiplin DAP dan Nga didapati tidak bersalah daripada tuduhan nepotisme. Beliau juga telah memfailkan saman fitnah terhadap blogger.

"Kami melakukannya dengan baik lima tahun yang lalu hari ini. Jadi rasuah akan dihapuskan atau kita akan bertolak ansur itu? "Kula menulis, mengarahkan soalan kepada Ngeh dan Nga.

Dalam satu mesej, Kulasegaran mempersoalkan sama ada puak Nga-Ngeh mendapat sokongan rakyat kerana salah satu daripada dua sepupu telah melukis gambar negatif ke atas masyarakat India.

"Ya, mereka mengatakan bahawa dia mempunyai sokongan masyarakat. Benar? Saya tidak fikir mana-mana satu akan bersetuju untuk merosakkan amalan. Ya sepupunya rosak masyarakat saya. Mereka boleh berlari masyarakat saya dan mengatakan mereka dibeli oleh wang, kambing, alkohol. Anda mahu saya untuk mengulas? "


Tidak Ngeh tidak Nga menyahut pembolongan Kula pada Twitter.

2 comments:

  1. cakar jgn x cakar...mari terus bercakar2an......

    ReplyDelete
  2. Nga dan Ngeh dapat beribu-ribu tanah kemudian tuduh India DAP rasuah kah...kah...kah.....demokrasi ala DAP

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.