Saturday, April 13, 2013

Parti Ajaran Sesat Cuba Sogok Wanita Umno Bachok


Beberapa agen parti Ajaran Sesat (Pas)  cuba menyogok wang kepada seorang Ahli Jawatankuasa Wanita UMNO Bahagian Bachok untuk mengundi parti pembangkang itu pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) nanti.

Insiden memalukan itu berlaku apabila dua anggota muslimat PAS mengunjungi rumah anggota UMNO itu dan menawarkan RM500 sebagai habuan supaya mereka mengundi Pas.

"Bila dia (ahli Wanita UMNO) kata saya penyokong kuat Barisan Nasional (BN), rumah saya ada bendera Barisan Nasional, dia (muslimat Pas) kata dia tahu...mereka ingat beri RM500 boleh membeli kepercayaan dan perjuangan ahli UMNO.

Difahamkan jentera pilihan raya Pas sudah bergerak dari rumah ke rumah pengundi di negeri ini untuk meraih sokongan kepada parti itu.

Seluruh jentera pilihan raya BN kinin sudah bersiap sedia untuk berhadapan dengan taktik kotor parti pakatan pembangkang dalam meraih sokongan pengundi.

Dalam perkembangan lain, tindakan drastik Majlis Daerah Tumpat menyita bangunan tambahan baharu Sekolah Pondok Al Najmiah di Tumpat, baru-baru ini, adalah tindakan keterlaluan dan biadap.

Kita tahu itu adalah pembinaan bangunan pondok Agama bukannya pembinaan pusat karaoke, kelab malam, kenapa harus disita? Kalau mereka berjiwa Islam, kenapa harus disita, kalau ada apa-apa yang boleh dibincangkan, kita bincang, kalau ada apa-apa yang perlu diselaraskan, kita boleh selaraskan tetapi tidak perlu disita.

Tindakan tersebut menunjukkan dendam Pas yang kononnya kepimpinan ulamak yang bersifat yahudi politik terhadap pengasas pondok itu, Abdullah Sa'amah yang sebelum ini adalah penyokong tegar Pas dan kini menyokong perjuangan UMNO.

Sepatutnya Pas memberi sokongan penuh kepada pembinaan bangunan baharu untuk sekolah Agama yang akan memberi manfaat kepada pelajar Islam untuk mendapatkan pendidikan dalam keadaan lebih selesa.

Majlis Daerah Tumpat baru-baru ini menyita pembinaan bangunan tambahan setinggi lima tingkat sekolah pondok itu atas alasan ia tidak mendapat kelulusan kerana tidak mengikut peraturan yang ditetapkan.

Abdullah dilaporkan berkata, pembinaan bangunan itu mengikut prosedur yang ditetapkan dan Pas sengaja dengan bersikap seperti yahudi menyita bangunan yang belum siap.

4 comments:

  1. chit! RM500 is an insult. Setakat tu tak main la, gi langut kat khemah pun boleh dapat RM50 satu malam, makan free, T-shirt lagi.....

    ReplyDelete
  2. sedap molot je cakap orang lain sesat ye? UMNO dah cukup baguih ke yeop? Kalau character Papagomo pun korang boleh sanjung, tak ade class la wei... orang nak lemas memang sanggup bergayut apa saja, hatta rumput kering sekali pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang umno 100x lbih bgus dr hampas.. PARTI ANGKAT SPENDER... parti paling bodo kt mlysia ni... hang x puas ati mari jmpa aku.. aku sekeh kpla hang yg mmang bodo btingkat tu kasi pndai ckit...

      Delete
    2. jangan gaduh2, mai aku belanja hangpa berdua minum air kopi tongkat stapa ali..

      Delete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.