Sunday, April 14, 2013

Pas Sanggup Memasang Bendera DAP, Tapi DAP Tidak Pernah Memasang Bendera Pas



Walaupun senarai calon belum diumumkan oleh pucuk pimpinan YB Dato Hamidah Osman telah lama memulakan kempen untuk kemenangan Barisan Nasional.

Hari ini YB Dato Hamidah berada di Kampung Pengkalan Gate bersama jentera BN dan orang kampung Pengkalan Gate sambil bersarapan pagi bersama penduduk YB Dato Hamidah sempat membuat satu siri kempen dimulakan dengan Mej(B)Kamaruddin iaitu seorang bekas pegawau tentera dalam kor Infantri.

Beliau menceritakan bagaimana peritnya beliau dan anggota pasukannya menghadapi saat-saat getir ketika berjuang menentang pengganas komunis sekitar tahun1983-1985. Keperitannya dikongsi bersama dengan penduduk Pengkalan Gate Tambahan.

Beliau juga melahirkan rasa kekesalannya kepada bekas Jen.(B) yang menyertai pakatan pembangkang hanya tidak berpuashati kerana tidak dilantik menjadi mana-mana duta seperti Jen(B) Hashim Hussain @ Jack Palen, Lt Jen(B) Abdul Ghaffir pernah menjadi timb. Panglima Tentera Darat.

Mereka ini boleh diibaratkan petualang negara kerana sanggup mendedahkan rahsia tentera ketika berceramah.

Mungkin Anwar Ibrahim ada menjanjikan sesuatu yang cukup menarik seperti menjadi menteri pertahanan tetapi ingatlah janji itu hanyalah kosong semata-mata kerana 'track record' Anwar Ibrahim berjanji iaitu 10 yang dijanji 11 tidak ditunaikannya, kata Mej Kamaruddin lagi.

Kemudian bekas Ketua Cawangan Pas Pengkalan Gate yang menyertai Umno memberi ucapannya.

Menurutnya hanya kerajaan BN sahajalah yang dapat membantu rakyat dalam semua segi. Mengikut pengalaman saya selama 15 tahun dalam Pas, Pas hanyalah boneka kepada cina DAP depan cina pemimpin Pas mereka akan angguk dan mereka berjanji tidak akan memperkatakan tentang Islam waima negara Islam sekalipun tetapi bila mereka berceramah depan orang Melayu/Islam, orang kampung pulak tu mereka akan berkata Pas akan membangunkan negara Islam di negeri Perak dan jika Pas menang dan boleh mentadbir negeri Perak Pas akan melaksanakan hukum hudud di negeri Perak.

Oleh iaitu En Mohd Sarji mengingatkan penyokong atas pagar agar sokong dan undilah Barisan Nasional demi untuk kemakmuran dan masa depan yang cemerlang bagi anak dan cucu-cucu kita.

Undi Pas hanya akan memenangkan cina DAP sahaja.


YB Dato Hamidah pula mengambil tempat dan beliau merasa kesal kerana dalam kampung Pengkalan Gate ini pertembungan dua kumpulan orang Melayu satu UMNO dan satu Pas. Umno untuk mempertahankan apa yang sedia ada tetapi puak-puak Pas bermati-matian berjuang untuk mendapatkan  kuasa supaya kuasa tersebut boleh diserahkan kepada pemimpin Cina DAP.

Yang paling menarik orang Melayu Pas sanggup panjat tiang bendera tinggi bagi memasanag bendera cina DAP.

Malangnya cina DAP tidak pernah memasang bendera Pas dikawasan yang diwakili oleh pemimpin cina DAP. Contohnya seperti di Pasir Pinji, mengelembu dan di Bukit Merah penyokong cina DAP tidak pernah memasang bendera Pas. 

9 comments:

  1. apa lu susah biarlah org pas pasang bendera dap bukannya habis keringat ngko.macam ni pun nak jadi batu api.kenapa ko xtanya diri ko ada ko dapat 250m macam shahrizat dapat?ko makan taik lembu dia saja la......

    ReplyDelete
  2. Apa sudah pasti atau angguk je apa yg dcerita hal shahrazat? Jika puak bengong pr smuanya fitnah jika dumumkan? Melayu bangang je sanggup ikut dapig. Sanggup ditarik hidung mcm lembu. Kalau pas buat salah boleh diampun dan dpat pahala? So, Muslim dnegara luar smua kena jdi puak bengong pas if nk oahala, foolish. Naik roket dapig nk ke bulan berlumut hijau

    ReplyDelete
  3. Kalau umno je, dengar trus main angguk. Klau puak bengong pas, kata fitnah. Dok umpat tu, dah pasti ke? Oh lupa puak pas bengong, x dosa bleh pahala buat apa pun. Panjatla pasang roket sbb nk ke bulan berlumut hijau tu. Biar jadi lembu ditarik hidung dapig, x kisah, komunis pun x pa, tpi dgn melayu Islam benci, dengki. Apa dlm otak puak bengong ni

    ReplyDelete
  4. Lembu tak apa lagi, dapat jg makan daging lembu, lu panjat dapat makan taik babi je, nk makan babi, china dapig je yg dok pelahap. Lu pikir la...

    ReplyDelete
  5. China dapig yg kaya raya, puak passed panjat boleh apa? Ingat dapig nk tolong kalau jatuh. Sori la tanggung sendiri, hmm payah payah prgi klinik 1 Malaysia, bayar rm1 je. Tak kira passsed ke, umno ke, pi gay r ke. Ada klinik tanya, parti mana?

    ReplyDelete
  6. Ingat Pak Tapa, Ingat Spander hahahaha...

    ReplyDelete
  7. Apa pun Pas hanya mampu jadi parti tukang basuh pungkok cina DAP sahaja, Ingat Pas ingat Spender Stopa Ali

    ReplyDelete
  8. Kalau nak tengok Passed bodoh pasang bendera DAPig gi tengok di Kg Sungai Rokam sebab ketua Pas bersahabat baik dengan Ngeh

    ReplyDelete
  9. Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

    Freemalaysiakini2.com

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.