Saturday, May 18, 2013

Cina Perlu Pilih Antara Malaysia 1st atau Chinese 1st



Kaum Cina Malaysia sebelum ini begitu galak menghentam sesiapa sahaja yang mempertahan hak Melayu atau yang mempersoal kesetiaan mereka kepada negara.   

Tidak perlu pun menghina kaum Cina, tetapi sekadar memetik sejarah dengan mengingatkan mereka bahawa mereka adalah kaum pendatang juga, pasti akan menerima padahnya.   Mereka tidak akan berhenti menyalak selagi yang terlibat tidak diambil tindakan.   

Namun, bila pihak mereka menghina negara ini, orang Melayu, agama Islam dan kerajaan serta pihak berkuasa sehingga ke tahap memuatnaik penghinaan tersebut ke internet, ia tetap wajib dimaafkan.  Jika tidak mereka akan menyalak juga bahawa kerajaan kejam.  

Untuk menutup sikap berat sebelah serta pengkhianatan dan kebiadapan mereka, mereka tidak henti-henti memomokkan bahawa UMNO itu rasis atau Perkasa itu pelampau Melayu.  Tuduhan ini dimainkan tanpa henti sehingga ia melekat kuat di hati dan pemikiran kaum itu.   

Kononnya, mereka adalah kaum yang ditindas oleh UMNO dan Perkasa pula ingin meningkatkan penindasan tersebut.  Kononnya kesemua kaum di Malaysia sukar untuk bersatu selagi kedua-dua organisasi ini yang menghalangnya.   Malah mereka sering menyeru untuk kedua-dua organisasi ini mendahulukan ëMalaysiaí sebelum ëbangsaí (Malaysia 1st, Malay 2nd).   

Hakikatnya, itulah yang UMNO dan Perkasa mahukan iaitu agar semua kaum mendahulukan Malaysia sebelum bangsa.  Kerana itu juga kita mendesak kepada sistem satu sekolah untuk semua.  Kerana itu juga kita inginkan semua kaum memperkasakan Bahasa Melayu yang menjadi bahasa kebangsaan bukan sahaja untuk memudahkan pergaulan tetapi juga untuk menjulang erti Malaysia 1st seperti yang dilaungkan kaum Cina.  

Tetapi, yang menolak segala usaha ke arah ëMalaysia 1stí ini sebenarnya adalah kaum Cina sendiri.  

Sudah terlalu banyak kali kita menyaksikan bagaimana kesetiaan mereka terhadap negara ini tidak asli.   Lihat sahaja bagaimana Namewee menghina negara ini dan tiada seorang pun dari kaum Cina yang mengecam perbuatannya.   

Lihat sahaja siapa yang menterbalikkan bendera Malaysia dengan BANGGA!?    Malah, akbhar Utusan Malaysia hari ini juga telah mengulas tentang bagaimana kaum Cina yang sering memalukan Malaysia di luar negara.  

Bukan kita tidak tahu begitu ramai kaum Cina yang keluar negara untuk belajar atau berhijrah gemar sekali memburuk-burukkan Malaysia tanpa sedikit pun rasa bersalah.  Tiada sedikit pun rasa sayangnya kepada negara ini seolah-olah hidup mereka di sini tersangat susah, seolah-olah Malaysia begitu buruk, hodoh lagi busuk.  

Sedangkan hakikatnya, di negara inilah mereka menikmati kemewahan malah diberi tempat di dalam kerajaan yang mana hampir mustahil bagi minoriti di negara lain.   Malah, hanya di negara ini mereka dapat menubuhkan sekolah berasingan untuk bangsa mereka dengan diiktiraf dan dibantu kerajaan.   

Hanya di negara ini mereka dibenarkan mencetak akhbar dalam bahasa ibunda yang giat menghasut dan memburukkan kerajaan.   Hanya di negara ini, hari perayaan agama dan adat mereka diiktiraf sebagai cuti umum.   

Namun, semua ini langsung tidak dihargai oleh mereka.  Apabila BERSIH berdemonstrasi di sini, mereka yang berada di luar negara turut sama memakai baju kuning mengangkat sepanduk, bangga memfitnah negara sendiri.  

Lihat saja apa yang terjadi kepada kaum Cina Malaysia yang bekerja di Singapura apabila terlalu ghairah membenci negara sendiri konon kejam dan terkongkong, mereka lupa bahawa negara yang mereka puja-puja sebagai sempurna itu adalah jauh lebih mengongkong lagi.  

Akibatnya, mereka ditahan dan diambil tindakan tanpa bercakap banyak oleh pihak berkuasa negara itu sedang rakan-rakan mereka di Malaysia masih terus bebas berhimpun mencabar kerajaan di sana sini.  

Oleh itu, pesan kita kepada kaum Cina hanya satu iaitu jika ingin terus membuat kerosakan, sekurang-kurangnya janganlah hipokrit.  Usahlah berpura-pura setia kepada negara kerana semua orang tahu bahawa anda membenci negara ini.  

Usah berpura-pura melaungkan ketelusan kerana parti DAP sendiri adalah bapa kepada segala ketidaktelusan sehinggakan ahli sendiri pun ditipunya secara terbuka dengan memanipulasi pemilihan CEC.

Usah berpura-pura kononnya ditindas kerana satu dunia tahu bahawa ekonomi negara ini dikuasai Cina.  

Usah berpura-pura dengan melaung dan berhimpun konon tiada kebebasan bersuara sedangkan laungan dan himpunan itu sendiri telah menyatakan sebaliknya.    

Usah berpura-pura inginkan perpaduan kerana perjuangan mempertahankan Sekolah Vernakular dengan sendirinya membuktikan bahawa kaum Cina tidak inginkan perpaduan.  

Usah berpura-pura inginkan keadilan kerana perjuangan ke arah kesamarataan itu sebenarnya adalah helah untuk menelan kaum lain.   Jika benar inginkan kesamarataan, maka kaum Cina perlu terlebih dahulu membahagi-bahagikan 80% bahagian mereka dalam kek ekonomi negara kepada kaum-kaum lain.  

Justeru, pendek kata, usah berpura-pura lagi dan berdirilah atas perjuangan yang sebenar iaitu kaum Cina hanya pentingkan diri.   Berkata benarlah bahawa apa yang kaum Cina perjuangkan hari ini hanyalah satu iaitu;  untuk meletakkan kaum mereka di tempat paling utama atau Chinese 1st, Malaysia last.    

Hakikat ini sudah jelas dan yang pasti kaum Cina sendiri sudah tidak dapat menafikannya.  Justeru, kerajaan dan semua rakyat Malaysia wajar menerima hakikat ini dan menanganinya sebaik mungkin agar negara tidak hancur gara-gara ketamakan kaum Cina.   

5 comments:

  1. Skrg ni aku dah mula rimas tengok muka2 cina ni, semakin lama dibiarkan, semakin naik lemak cina2 ni.

    Harap pak najib ambillah tindakan yang tepat, jangan jadi serupa yang sudah2, ambillah pelajaran, jika bukan sekarang ini bila lagi? Jangan bila kuasa melayu dah lesap baru nak menyesal..

    ReplyDelete
  2. Masalah rasis yg berlaku di Malaysia adalah masalah cina yg gagal mengintegrasikan diri mereka kedalam negara Malaysia. Tengok cina yang menghina lagu negaraku. Tengok cina yg memegang bendera Malaysia terbalik. Tengok Cina yg tak fasih berbahasa Malaysia. Saya cadangkan kad pengenalan perlu disemak semula. Mana individu yang tak boleh bertutur asa bahasa Malaysia ditukar kad pengenalan kepada kad pengenalan merah sahaja. Mana mana individu yang nak membuat kad pengenalan tidak diberikan kad pengenalan biru (12 tahun) diberikan kad pengenalan merah sahaja kalau tak boleh bertutur bahasa Malaysia. Setiap orang mesti melafazkan rukun negara apabila.memohon kad pengenalan. Melayu Pas yang bodoh yg hanya membawa kejatuhan agama Islam di Malaysia.

    ReplyDelete
  3. Semua orang dah tau pengundi tanpa berpura inginkan kerajaan yang bersih, adil Dan tidak korup.

    Siapa yang masih berpura-pura dengan Alasan lain?

    Bodoh Dan Bangang jawapannya.

    ReplyDelete
  4. Yang korup bukan orang Melayu tapi bangsa cina sendiri tetapi demi tamakkan kuasa mereka memperdaya penyokong Pas yang merupakan balaci setia mereka untuk menuduh pemerintah Melayu yang korup. Kalau bisnes melibatkan cina semuanya akan berlaku korup sehingga peniaga Melayu lingkup.

    ReplyDelete
  5. Tak ada cina, melayu malon tak bisa makan. Jadi jangan di musuhi tu cina, bodoh kau. Melayu kan pemalas....

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.