Sunday, May 19, 2013

Lim Guan Eng Tipu Polis dan KDN Hidup-Hidup, Anwar menghasut kaum Cina Dengan Bergaya di Padang Kota


Lim Guan Eng berjaya menipu pihak Polis dan Kementerian Dalam Negeri kononnya demonstrasi malam tadi adalah atas urusan rasmi kerajaan negeri Pulau Pinang bagi memperkenalkan pemimpin cina DAP.

Sebelum itu berbagai amaran keras daripada pihak polis terhadap rakyat Pulau Pinang supaya jangan hadir dalam demontrasi haram itu namun amaran yang biasa didengar sejak Anwar Ibrahim keluar dari penjara boleh diibaratkan sebagai 'lawak bodoh' oleh penyokong Pakatan Haram.

Malah mereka tahu amaran hanya sekadar amaran sahaja dan menteri KDN yang lepas pun terkenal dengan menteri amaran. Apa yang pasti satu tindakan pun pihak KDN tidak berani lakukan.

Atas senario itu puluhan ribu penyokong pakatan haram hadir di Padang Kota Lama, Pulau Pinang untuk mendengar hasutan daripada Ketua Menteri Pulau Pinang yang paling rasis Lim Guan Eng, Lim Kit Siang cina yang pernah menghalau orang Melayu termasuk Anwar Ibrahim keluar daripada Malaysia dan Anwar Ibrahim bapak perpecahan umat Islam.

Difahamkan penyokong pakatan haram mula membanjiri Padang Kota seawal jam 7.00 malam dan menjelang jam 10.00 malam padang Kota sudah dipenuhi.

Ramai di khalayak ramai berpakaian hitam, merah, kuning dan hijau, sebagai tanda yang menyokong PR.

Pihak polis sebelum ini yang begitu garang memberi amaran  hanya melihat sahaja jumlah yang agak ramai yang tidak akan mampu diambil tindakan.


Apakah Umno boleh mengumpul penyokong sebanyak ini dalam masa yang singkat?

Apa pun nasi sudah menjadi bubur KDN tidak mampu lagi untuk mengambil sebarang tindakan dan mereka akan hanya melihat apa lagi yang akan dilakukan oleh Anwar Ibrahim dan jika momentum ini berterusan sehingga PRU14........apakah akan terjadi kepada Umno?

Marilah kita sama-sama fikirkan dan pemimpin Umno yang menang jangan perasan Umno akan menang bergaya lagi pada PRU14, turunlah padang buatlah kerja dan yang paling penting jangan hasad dengki, dendam dan jangan melakukan sabotaj yang jijik terhadap sesama pemimpin Umno kerana perbuatan itu akan menjadikan pengundi atas pagar beralih arah mengundi Pakatan Rakyat.

Oleh: Pak Meon Bagan Ajam

14 comments:

  1. Sebelum PRU14 ... Anwar mungkin dah mati kena sambar petir atas pentas...
    ...kata orang Jawa "di sambar gledek "

    ReplyDelete
  2. Kesian Najib kena main keliling, sekarang bersih sebersihnya semua. Yang tak syok ambil Hindraf, tak setuju langsung. Ya Allah tolonglah bagi jalan yang benar kepada semua umat islam di malaysia.

    ReplyDelete

  3. Sapa nak ikut Najib ?..yg paling terdekat sekali dgn dia pon dia penat dah..... adohai dunya dunya...

    ReplyDelete
  4. Cina ada tulisan / bahasa sendiri
    India ada tulisan/ bahasa sendiri
    Melayu? Bahasa pinjam, jawi dari arab.
    Sanskrit jawa dari hindu juga.
    Tamadun melayu? Bermula xsmpai seribu tahun pun.
    Syukur aku lahir Islam berbangsa Malaysia

    ReplyDelete
  5. yang kapir harbi tu dah mmg sesat, tapi syg yg melayu juga nk ikut turut sesat. Lihatlah wajah2 yang tidak beriman pada qada dan qadar. Lihatlah wajah2 mereka yg tidak bersyukur pada nikmat Allah, yang tidak sabar ,yg membuat kerosakkan dimuka bumi ini dgn segala mcm fitnah.
    Kepada pemimpin Umno, jika anda dapat mengumpulkan ribuan org dlm majlis, jgnlah berasa bangga jika anda gagal mengumpulkan ribuan org berjemaah setiap solat di masjid. kekuatan kita sebenar adalah jka berjaya mengajak & mentarbiah penyokong kita memenuhi masjid setiap waktu untuk menangkis segala fitnah. UMNO GANTI PAS. TAKBIR..

    ReplyDelete
  6. cINA LGE nih!...kalo tak menipu mana boleh!....

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum, usah takut dgn bilangan mereka yg ramai itu.. mereka berjugan utk syaitan dan nafsu. Ingtlah tentera Islam sgt sedikit dlm perang BADAR tp dgn pertolongan Allah mereka menang.

    Yakinlah sesuatu akan kena pd Anwar Ibrahim ini.. Allah SWT sengaja biarkan dia 'berseronok' dn mahu lihat Krjn melatah menangkap mereka yg ramai, seterusnya cetuskan kekecohan.

    Ya Allah dtgkanlah pertolongan-Mu buat pemerintah kami untuk melawah fitnah dan kejahatan puak2 DAP dan Pakatan Rakyat laknatullah ini.. AMin!

    ReplyDelete
  8. SEMALAM UST HASLIN BOLLYWOOD, UST SYED NORHISHAM,& UST ZAMRI DLM FORUM MAGHRIB DI MASJID ULU KELANG , WALAUPUN CERAMAH AGAMA TAPI NMPAK MCM MELAHIRKAN KEKECEWAAN PADA KEKALAHAN PRU13. MMG BETUL UST TU KATA ISLAM AKAN MENANG AKHIRNYA TAPI KENA LA REDHA YER USTAZ. PARTI YG UST SOKONG TU ISLAM KER TDAK SBB NAMA ALLAH PUN DILACURKAN DEMI UNDI... CER CITERRR.

    ReplyDelete
  9. arena berpolitik..fitnah dan bohong orangramai lebih mudah terpedaya......apatah lagi jika dlm PR pun
    parti yg kononnya islamik pun bergelumang di dalam nya..!!!

    apakah ini menjadi ikutan dan pedoman buat umat melayu islam dlm PR?....

    apakah penyokong menjadi kuda tunggangan kpd agenda pemimpin yg rosak akal?

    ReplyDelete
  10. setakat ni bangkai2 babi ni hanya berani demo tempat mereka..kalau berani himpunlah kawasan ramai melayu..cuba buat kat kg baru atau kaw felda..akan ada yang tinggal nama..biar mereka 'berpesta' dulu..huru hara nanti business mereka jugak yg hancur..

    ReplyDelete
  11. lagi bagus kalau macam ni. Sebab guan eng dah mengaku perhimpunan tu acara rasmi kerajaan, maka pihak polis teruskan saja kenakan tindakan keatas lge dan kerajaan negeri pp termasuk semua exconya dibawah akta hasutan. Tangkap terus! Jangan buang masa! follow undang-undang tu word for word biar sampai terkencing dalam seluar deme semua tu!

    ReplyDelete
  12. tabik kt MB kedah yg baru. tegas. eloknya lain2 negeri yg dibawah BN patut ikut cara dia. jgn bagi kebenaran walau apapun alasan. biar depa buat haru kt 3 negeri yg depa jaga.

    ReplyDelete
  13. kalau polis Malaysia tak mampu jalankan tugas, panggil je polis Singapura...amacam boleh ?

    ReplyDelete
  14. anon 10.44 tu tak belajar sejarah ke?

    tamadun melayu tak sampai 1000 tahun?

    sekolah la dulu. baru tak bongok

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.