Tuesday, May 7, 2013

Biarlah Pas Meraikan Kemenangan Mereka Bersama Bersama kafir Harbi


Kita tahu siapa Lee Boon Chye? pemimpin cina yang sanggup membantah pembinaan Sekolah Agama Rakyat di Taman pegoh Aman....Pas tetap mempertahankannya kerana apa...kerana bantuan kewangan yang tidak seberapa.

Kini Pas berjaya meraikan kemenangan di Dun Sungai Rapat atas penipuan mereka terhadap umat Islam dan Lee Boon Chye dalam masa yang sama memainkan peranan perkauman dikalangan kaum cina agar membenci Dato Hamidah dan taktik kotor itu memang menjadi apabila tiada satu pun undi cina diberikan kepada Dato Hamidah hanya kerana membina Sekolah Agama Rakyat.

Strategi itu menjadi apabila seorang imam merelakan seorang kafir berceramah dirumahnya hanya kerana dendam dengan Dato Hamidah. Berbagai hasutan terhadap pendengar di Kampung Tasek Permai dimomok-momokkan bahawa Dato Hamidah dan seorang perasuah tanpa membawa sebarang bukti dan akhirnya dendam Imam tersebut terbalas.

Seorang penjual ikan yang penyokong totok Pas sering mencemuh Dato hamidah sedangkan yang membeli ikannya adalah orang penyokong kuat BN dan tiada seorang pun kaum cina yang membeli ikannya.

Begitu juga dengan Imam di atas tiada seorang pun kaum cina membeli produk MLM yang dibuatnya dan lebih banyak kaum Melayu pro-BN.

Jadi sudah sampai masa penyokong BN sepatutnya ajar petualang-petualang ini agar mereka kenal siapa Cina dan Siapa orang Melayu.

Kepada Radzi Zainon yang sudah menang dan sudah menjadi YB seharusnya jujur dan amanah jangan tutup handphone, sebarang masalah orang kampung seperti kematian, masalah sampah, masalah sistem perparitan Radzi sewajarnya turun padang melihat sendiri seperti yang dilakukan oleh YB Umno. Tiada alasan bahawa bukan DAP yang memerintah Perak sebagai YB tanggungjawab perlu dilunaskan seperti yang dijanjikan.

Radzi sepatutnya mengeluarkan satu maklumat disetiap semua masjid yang menyatakan bahawa "kini saya sudah menjadi wakil rakyat pada semua tak kira parti termasuk Pas, DAP, PKR dan Umno. Sebarang masalah ditempat tuan-tuan, tuan-tuan boleh menghubungi saya di alamat......dan no. telefon bimbit ...... 24 jam.

Jika ini tidak dilakukan bermakna Radzi makan gaji buta dan tunggu pembalasan Allah diakhirat kelak.

Dari riak muka Dato Hamidah, saya pasti Dato Hamidah redha dengan kekalahannya kerana beliau sedikit pun tidak menunjukkan sikap kekecewaan malah beliau mengingatkan penyokongnya agar redha dan muhasabah diri dengan kekalahan kita. Walaupun Dato Hamidah dikhianati oleh kaum Cina akibat isu Sekolah Agama rakyat namun itu tidak menjadikan beliau kecewa.

Sebagai manusia biasa sudah tentu kita akan melalui liku-liku ini namun beliau bersyukur kerana negeri Perak dan kerajaan Persekutuan masih berada dibawah pemerintahan BN.

Beliau akan meneruskan perjuangan untuk mempertahankan negara Malaysia daripada dikhianati oleh kaum cina melalui pentas lain.

Ingat PAS, kerjasama anda dengan DAP Insyaallah tidak akan berkekalan kerana kami akan pastikan Pas dan DAP berkubur pada PRU14 nanti.


23 comments:

  1. KALAU SUDAH BERSIFAT MEMIJAK PADA YANG HAK KAMI ANAK2 MELAYU RELA BANGUN UNTUK MENJAGA BANGSA KAMI WALAU DARAH JADI GALANG GANTINYA, PADA PEMIMPIN2 MELAYU JANGAN LEKA DENGAN KEMEWAHAN LAGI SAYANGI AGAMA DAN BANGSA, INILAH MASANYA KITA HADAPI KENYATAAN BANGSA KITA SEDANG DISIAT

    ReplyDelete
  2. Bersabarlah Dato Hamidah.....

    Saya telah banyak kali berdoa agar Nik aziz kalah PRU13, tetapi beliau menang. Walaupun begitu saya rasa sangat bersyukur apabila beliau tidak menjadi MB lagi, dan tanpa diduga Husam tidak dilantik sebagai exco. Saya rasa saya telah mendapat bonus.

    Begitu juga kepada dato..., mungkin ada bonus yang datang tidak secara langsung.

    ReplyDelete
  3. Perak selamat untuk 5tahun lagi. Nikmatilah masa 5tahun ini dgn rasa aman dan tenang.

    ReplyDelete
  4. Sebagai orang melayu, Kita kena fikirkan corak pemerintahan sebagaimana harus ditinggalkan kepada anak cucu kita dikemudian hari.

    Mereka harus disedarkan peranan orang tua yang memerdekakan serta menaikan nama Malaysia dan mengenali siapa LIM KIT Siang dan DAP..serta apakah punca rusuhan kaum 13mei berlaku.

    Wahai kaum melayu ingatlah bahawa pabila Cina memerintah:-

    a. Akan adakah lagi kaota bumiputra untuk membeli rumah.
    b. Akan ujudkah lagi sekolah berasama penuh, MRSM dan UITM yang disasarkan kepada golongan bumiputra.
    c. Akan ujudkah lagi pemberian biasiswa kecil persekutuan ataupun Yayasan disetiap negeri bagi anak melayu.
    d. Tengok sahaja contoh dibawah PR di Selangor tanah untuk dibina MRSM dirampas oleh kerajaan negeri..duit zakat pun mau disapu..adakah kerajaan sebegini yang dimaukan.
    e. Adakah benar pemerintahan berlandaskan syariah islam dan hukum hudud boleh dilaksanakan oleh melayu PAS sekiranya mereka bersama dengan cina DAP..ataupun hanyalah mainan bibir sahaja.

    Saya bercakap bukannya bermakna saya racis tetapi buka lah minda dan lapangkan pemikiran..ini lah hakikat sebenarnya..lihat sahaja apa yang terjadi kepada melayu peribumi di Singapura..dan lihat sahaja apa yang berlaku kepada melayu dikawasan pulau di penang..so fikirkan lah adalah ini kah corak pemerintahan yang kita maukan ditinggalan kepada anak cucu kita dikemudian hari..

    Wahai kaum ku yang seagama dan sebangsa..masih belum terlambat untuk kita berusaha untuk membentuk kesepaduan dibawah satu rumpun..BERSATU LAH WAHAI BANGSA KU..buang rasa hasad dengki dan tamakkan kuasa..mari lah kita bersatu demi masa depan anak cucu, negara, bangsa dan agama.

    ReplyDelete
  5. mereka akan terubur ... kita akan pastikan.

    ReplyDelete
  6. Aku harap semangat kita sekarang ini tidak akan menjadi hangat hangat tahi ayam saja..kita kena bertindak dari sekarang..tunjukkan kuasa membeli kita..duit kita barang depa..dah lama sangat kita dok sabaq ja..tindakan tak dak..DS Najib pun tolong lah dengar suara kemarahan dan pandangan kami yg cekal menyokong DS hingga UMNO masih berkuasa..pada sauadara-saudara ku dalam PAS lupakan lah dendam kesumat anda..marilah kita berganding bahu demi memelihara Kesucian Agama,Bangsa dan Negara..
    Ingatlah perpatah lama..Carik2 bulu ayam..lama2 bercantum jua..Bersatu Kita Teguh..Bercerai Kita Roboh..Kita 1 Agama..1 Kiblat..
    -anak CJ

    ReplyDelete
  7. Assabiah itu haram. Pntgkan la islam krn islam itu menjaga kesejahteraan ummah. Jika islam kuat melayu akan kuat. Tunjukkan akhlak yg baik supaya org bukan islam akan nampak indhnya islam. Ini bukan soal politik. Bukan soal umno atau pas tapi ia tanggungjawab kita umat islam.

    ReplyDelete
  8. Kena tanya yb baru tu. Sekolah agama nak dirobohkan ke? . Sebab dulu dia tak setuju bebenor.

    ReplyDelete
  9. masalah yb2 UMNO BN ni 1 saja,,walaupn kalah tetap berkhidmat pd msyarakat setempat,,sepatutnya ambil sikap lepas tangan mcm calon2 PR yg kalah baru rakyat boleh menilai siapa yg buat kerja dn siapa yg hanya pndai bercakap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan, itulah yg membezakan umno dgn PR. Kita menjalankan amanah Allah bukan setakat kita berjawatan shj. Penilaian manusia tidak penting, yg utama adalah penilaian dr Allah ttg gerak laku kita. Sebaiknya juga kita mendoakan kebaikan kpd Adun yg baru, wlaupun pedih.tindakan beliau masih terasa...doakanlah kebaikan. Itulah sebaik2 amalaan buat kita umat islam.

      Delete
    2. Setuju dgn anon 4.07...biar yb baru lah yg buat kerja..nk tolong pun bertempatlah..tak serik lagi ke dengan apa yg berlaku pada rj nong chik, ali rustam dan ghani othman...bn buat kevja lembu dapat nama..samalah keadaan di pulau pinang dan kelate...cukuplah...

      Delete
  10. tahniah pd dato hamidah..walaupun sya bkn mngundi dsana,tp sikap peibadi dn yg penting akhlak sbg pemimpin yg dato bg tu sudh memadai.mudh2an allah swt akn bukak lg bnyk pekung si pengkhianat melayu radzi zainon tu.insyallah

    ReplyDelete
  11. PAS buatlah kenduri kesyukuran dan minta Kit Siang baca doa. Saya harap pucuk pimpinan BN negeri tidak lupa pada Dato' Hamidah. Jangan hentikan perjuangan beliau.

    ReplyDelete
  12. Sebelum terlupe, hanya ada 1 je parti kaum melayu di umno

    ReplyDelete
  13. sedih parlimen gopeng,dun teja,sungai rapat dan simpang pulai semuanya dapat kepada mereka..apa2pun muhasabahlah untuk merampas kembali 2018 walaupun agak mustahil setelah pembinaan bandar seri botani..Allah bersama golongan yang sabar

    ReplyDelete
  14. medan pertempuran maya..mesti dimenangi oleh BN untuk masa akan datang..kalau tak,inilah jadinya..hapuskan persepsi rasuah kepada BN..usaha perlu lebih ikhlas,berkesan dan tepat..seperti daftar pemilih,kenal pasti pengundi dar rumah ke rumah,taman perumahan ke taman perumahan,surau dan masjid perlu dipenuhi oleh org umno terutama ketua cawangan dan bahagian..lantik seberapa ramai cybertrooper....-ikhlas

    ReplyDelete
  15. Yb Radzi Zainon...........bersedialah Yb.dengan berbagai kerenah rakyat............sediakan tabung sendiri untuk membantu rakyat bila rakyat Sg.Rapat memerlukan bantuan Yb.Bagi rakyat Sg.Rapat mereka dah biasa minta pertolongan dari Dato Hamidah........bil air api sewa rumah tertunggak..............tunjuk pada Dato Midah ,.dia ambil masukkan dalam handbag.......tolong bayarkan.Bila nak hantar anak masuk IPT..........rakyat minta duit minyak...........Dato beri.........pintu rumah sentiasa terbuka untuk memberi perhatian kepada rakyat.Semoga Yb. dapat berbuat lebih baik dari itu...........contohnya jadi imam setiap solat di merata masjid dan surau di Sg Rapat ini.........beri dakwah dan tazkirah Islamiah........bukannya ceramah maki hamun atau fitnah,semoga suatu hari nanti semua rakyat Sg.Rapat menyokong Yb.

    ReplyDelete
  16. Bro...........Imam tu tuduh rasuah sebab anak nya selalu bawa projek dari KL.........tapi minta duit dulu untuk melobi tuan projek.........anak imam tu pun pandai makan rasuah bro..........selalunya begitulah .Kata orang makan rasuah tapi dia lebih banyak makan rasuah........Anwar tu kata orang rasuah tapi dialah bapak rasuah semasa pegang menteri kewangan dan timbalan perdana menteri dulu..........kalau tidak masakan semua keluarga dan kroninya kaya raya makan 7 keturunan pun tak habis.Dasar manusia hipokrit...........................

    ReplyDelete
  17. Bidok berlalu kiambang bertaut, buang yg keruh ambil yg jernih, umat Islam bersaudara, sesekali berselisih seharusnya berbaik semula, lupakan yg pahit kenangkan yg manis. Jgn bermusuh jgn berdendam, muliakan hati maafkan semua.

    ReplyDelete
  18. Syabas anak2 melayu sejati semua

    ReplyDelete
  19. Bersbrlah sikit hari je lg wahai sungai rapat online,sy dan kawan2 sy akan buat laporan polis atas hasutan berbaur perkauman ini,hehehe,brsiap sdia na,

    ReplyDelete
  20. radzi bukanlah imam di surau al ikhlas bandar pulai jaya...dia jenis biasa2je di bpj ini...mungkin ramai yg xmengenali beliau

    ReplyDelete
  21. Dato Hamidah jgn sesekali kecewa....kita semua adalah pejuang agama dan bangsa...tunggu dan lihat..yg hak akan kembali dan yg batil pasti akan hilang bila sampai masanya....

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.