Thursday, May 23, 2013

Rakyat Malaysia Mengalu-alukan Penangkapan Tian Chua dan Seorang Barua Cina DAP



Ahli Parlimen Batu Chua Tian Chang dan Barua Cina DAP Haris Ibrahim ditahan hari ini kerana menghasut rakyat agar turun ke jalan untuk menumbangkan kerajaan dan mereka kini di bawa ke balai polis Jinjang untuk disoal siasat.

Difahamkan kedua-duanya ditahan secara berasingan dalam tindakan permulaan pihak polis bagi mencegah rusuhan.

Penangkapan yang pertama seorang bekas pelajar UPSI dan juga penganggur Adam Adli Abdul Halim yang didakwa di bawah Akta Hasutan dan rusuhan di kompleks mahkamah Jalan Duta pagi ini.

“Tian Chua ditahan di LCCT pada pukul 12.30 tadi semasa menunggu pesawat untuk ke Kuala Terengganu untuk membuat hasutan kepada rakyat Terengganu,

Haris ditahan lebih kurang pukul 12.30 tengah hari ketika sedang makan di Segambut selepas pulang dari mahkamah Jalan Duta bagi membuat hasutan supaya rakyat bangkit menentang pihak polis.

Pihak cina DAP kini giat mengatur peguam yang paling handal untuk melepaskan Tian Chua dan Barua cina DAP tersebut.
Haris merupakan Barua cina DAP yang paling dikehendaki kerana membuat ceramah berbaur hasutan supaya golongan muda turun membuat rusuhan bagi menjatuhkan kerajaan Melayu.

33 comments:

  1. Tahniah Polis !!!!!! Jangan bagi peluang walau sekecil mana pun untuk puak puak ni menghancurkan negara. Kami sebagai rakyat yg rasional menyokong ketegasan Polis....

    ReplyDelete
  2. SYABAS Polis. Tindakan tegas beginilah yang rakyat harapkan. Jangan diberi muka kepada puak-puak ini.

    ReplyDelete
  3. TAHNIAH KDN & KPN & anak2 buah sekelian!!! Anda telah mengembalikan keyakinan rakyat pada Undang2 Negara Berperlembagaan ini drp terus diperkotak katikkan oleh barua2 perosak negara yg telah bermaharajalela sekian lama.....

    InsyALLAH.... dgn penangkapan ini akan mengembalikan keyakinan rakyat pada Kjaan BN!!! Telah lama kami rakyat yg cintakan kedamaian dan kemakmuran menunggu2 berita penangkapan anjing2 pembangkang ini!!!!

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum..

    Alhamdulillah, akhirnya pengkhianat itu dalam dakapan polis, syabas PDRM,Allah selamatkan PDRM..

    ReplyDelete
  5. Terima kasih, PDRM. Anda telah mengambil tindakan yang terbaik demi kesejahteraan rakyat dan negara.

    ReplyDelete
  6. Kudos PDRM.
    Let's HANG 'EM HIGH!!!

    ReplyDelete
  7. Pada zaman Nabi dahulu ketika diancam perang, ada sekumpulan penduduk Madinah (golongan munafiq) yg telah berpakat dgn kaum yahudi (bani Quraizah tk silap saya) untuk belot di saat2 terakhir.

    Mereka merancang utk menyebelahi puak dari Mekah yg memerangi Nabi apabila tiba masa yg ditentukan, sekaligus membuka pintu belakang bg org2 Mekah utk masuk dan menakluki Madinah.

    Seperti yg kita tahu, dgn kuasa Allah rancangan mereka itu gagal. Dan apakah balasan yg dijatuhkan kpd pengkhianat2 ini?

    Seluruh kaum lelaki dewasa bani Quraizah dijatuhkan hukuman mati dgn hukuman pancung. Bakinya dihalau dari Madinah dan sejumlah harta dijadikan pampasan. Kisah kaum wanita dan kanak2 mereka dijadikan hamba sy percaya adalah dakyah yahudi semata.

    ReplyDelete
  8. Dulu 'action....cut! KINI 'Action...action...action...! Kami memilih kerajaan utk BERTINDAK! Jgn bagi kami yg BERTINDAK!

    ReplyDelete
  9. Tak fitnah tak Umno la........ Kalau tak tipu jangan sokong Umno la........ kenapa nak kebelakangkan pemikiran kita 50 tahun lalu, ini zaman IT kalau tk cerdik lagi memang bodoh la.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro abih ko ingat pakatan tu betullah piiiiiraahhh.pakatan lahlagi penipu besar semua nak spin kalah pon kata menang.apa punya cai lah ko ni

      Delete
  10. Ada lagi NGO2 yang berlindung atas nama NGO - 3rd Force/4th Force/5th Force.

    Tangkap mereka yang bertopeng ala ZORRO

    ReplyDelete
  11. Aku rasa kalau ada ISA lagi baik. Tapi malang DS Najib lebih percayakan Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang dan Ambiga. Konon HAK ASASI. Mesti hapus ISA. TETAPI BAGAIMANA PULA HAK ASASI RAKYAT MAJORITI? Bukankah lebih baik ISA di kekalkan baru kita boleh mentadbir dengan lebih efektif.

    Akta Hasutan banyak birokrasi. Tak percaya? Lu tengok sendiri dihujung episod cuma denda. Tak de kesan.

    ISA mesti dihidupkan kembali. Lindungi Rakyat Majoriti bukan Minoriti.

    ReplyDelete
  12. TAHNIAH KDN DAN PDRM. INI YANG SILENT MAJORITY MAHU DAN HARAPKAN. PEMIMPIN-PEPMIMPIN PEMBANGKANG INI DAN TERLALU ANGKUH DAN BIADAB. SUDAH TIBA MASANYA KDN DAN PDRM BERTINDAK DENGAN TEGAS. DAH SANGAT-SANGAT MENYAMPAH DENGAN GELAGAT PEMIMPIN-PEMIMPIN PEMBANGKANG DAN JUGA ADAM ADLI INI YANG MENGAMALKAN RULES OF THE JUNGLE.

    HIDUPKAN KEMBALI ISA AGAR NEGARA KITA KEKAL AMAN SENTOSA.

    ReplyDelete
  13. tahniah PDRM..jgn bagi muka sgt...hidup kt malaysia ni ade undang2..klu dibiarkan nauk lemak nanti..

    ReplyDelete
  14. kalau zaman IT ni ko tu cerdik la sgt!!!suka2 je kata kerajaan zalim.zalim sgt kerrr?cer pegi solat jemaah bwk anak2 lg bagus drp dok berkeliaran kt jln raya memekik melolong tak tentu arah

    ReplyDelete
  15. Tahniah PDRM di bawah KPN baru....KPN baru mmg ada pengalaman dgn kerenah anasir subversive begini ketika jadi KP Selangor dulu.......

    Baru terasa polis menjalankan tugas sebenar. Jgn retorik amaran saja tapi tindakan yg penting. Baru pengkhianat2 Negara ni yg mmg nak membuat Negara jadi huru-hara supaya pendokong2 mereka dr barat dpt menjajah kembali negarai ni.

    Kini kita tunggu pulak siapa yg kena dlm kes Lahad Datu.....kasi pengajaran sikit...jgn spi golongan2 yg sayang Negara ni yg mengambil jln penyelesaian ala koboi pulak!!!!!

    ReplyDelete
  16. Tahniah kepada polis kerana menunjukkan keberanian yang dinanti-nanti rakyat majoriti negara tercinta merdeka kita ini, yang mahukan keamanan - terutamanya penyokong kerajaan yang dah puas bersabar! Fitnah dan kebencian melampau rasis Lim Kit amat-SIAL, dan DAP dan dalang pengkhianat mereka seperti brahim sicium kaki kudis bernanah DAP itu (tak sabar lagi sebab Cina DAP asyik menghina YAB PM dengan panggilan-panggilan yang amat keji, rasis dan kejam seperti 'syaitan' dan 'najis')! Tetapi polis mesti pastikan hakim-hakim yang akan membicarakan kes-kes ini bukan dari kuncu-kuncu kudis bernananah DAP itu!

    ReplyDelete
  17. Boleh tak KDN ambil tindakan PENGKHIANATAN negara dan PENIPUAN oleh dalang DAP seperti yang dilapurkan di : http://www.umno-online.my/?p=69327
    State Govt Does Not Control Foreign Ownership At World Heritage Site – Penang BN Youth

    GEORGE TOWN, Oct 6 – Penang Barisan Nasional (BN) Youth claims the state government does not have a policy to protect 4,000 premises at UNESCO World Heritage site here.
    Its chief, Oh Tong Keong said the state government should have a plan to control foreign ownership of heritage premises as the position of Penang in world heritage is very important.
    “The state government must control ownership by foreigners. If all premises at George Town Heritage Site are owned by foreigners, it is a great loss to Penang people,” he told reporters here today.
    A Penang BN Youth study found that 82 out of 120 heritage premises are owned by foreigners, mostly Australians and Singaporeans.
    Most of the premises are in the centre of George Town Heritage Site like Love Lane, Lebuh Chulia, Lebuh Armenia, Lebuh Stewart and Jalan Masjid Kapitan Keling….Penang BN Youth deplored the state government statement that of 882 titles that involve transfer of ownership, only 34 lots were owned by foreigners.....

    Tolonglah KDN - janganlah rakyat Malaysia terutamanya dari Melayu dan Bumiputera lain, termasuk yang msikin, DIHALAU dari negeri dan negara asal nenek-moyang berzaman kita sendiri!

    Makcik Tempurung.

    ReplyDelete
  18. Rakan saya dari kaum Bumiputera Melayu di Singapura baru-baru ini, ada memberitahu dengan murung bahawa, hak dan identiti orang Melayu di Singapura makin dipinggirkan, termasuk dengan memberikan kewarganegaraan besaran kepada pendatang asing bukan Islam/bukan Melayu. Mereka juga disyaki diberi subsidi perumahan dan pendidikan. Sampai 70 juta nak jadikan jumlah rakyatnya. Yang ganjilnya, kawan Melayu Singapura saya itu sebut lagi, Singapura itukan kecil, jadi mana nak letak sampai ramai itu? Sebab itulah Johor, Pulau Pinang, Ipoh, Kota Kinabalu, Sandakan, Tawau, Kucing, Miri, Melaka dan Selangor saya syaki akan menjadi tumpuan mereka. Maka kawasan-kawasan strategik ini hilang bangsa bumiputera Malaysia, apabila harga rumah dan tanah meningkat - yang juga murah apabila dibeli oleh rakyat Singapura atau program "Rumah keduaku" untuk bangsa asing lain. Selain dimonopoli oleh penyokong DAP/PKR yang tamak, bongkak dan pengkhianat!

    Saya juga mengesyaki yang rejim Singapura, kerana dia fikir DAP akan menang (bahkan saya mengesyaki ini telah lama dirancang dengan DAP), mungkin berjuta rakyatnya termasuk yang baru, terutamanya yang bukan Bumiputera, boleh dapat kerakyatan Malaysia apalagi bila dah beli rumah atau tanah di Malaysia – maka UMNO dan Melayu/Bumiputera tidak akan dapat berkuasa lagi di masa hadapan!

    Tolonglah yang dihormati KDN!

    Makcik Tempurung.

    ReplyDelete
  19. Minta kerajaan kembalikan ISA. USA pun baru adakan Patriot Act selepas episode 911. Kalau orang ramai nak tahu, akta nie lebih teruk dari ISA Malaysia.

    ReplyDelete
  20. kurangkn beckp lebihkn keje.tahniah PDRM..rakyat yg perihatin sentiasa dbelakang PDRM!

    ReplyDelete
  21. kami bersama mu KDN

    ReplyDelete
  22. Jikalau UMNO betul kenapa Singapura(Singapore) terlepas bagi kat Cina dan Pulau Batu putih pun terlepas kat Singapore dan tuggu pulak Pulau Pisang macam mana? Jawab wahai Penyokong Umno oii..... Satu lagi kenapa mantan PM Dr. Mahathir bagi kursi Ketua Menteri Pulau Pinang kat Lee Chong Yeu. Tok sah merapu banyak sangat nanti lagi org akan nampak politik bodoh yang kita bawak. Itu sbb saya suruh celik IT supaya kita boleh tahu yang mana satu parti politik yang benar, yang bagi BR1M kah atau beri bantuan kat sekolah agama rakyat RM 80.000 serta bangunan batu.

    ReplyDelete
  23. Sepatutnya orang melayu di seluruh malaysia bertukar menyokong parti PAS sebab parti UMNO dah tk releven, beri Ic kat Bangla, Myanmar, Indon dan sebagainya utk menang pilihanraya. Sanggup menjual negara demi undi dn survival Parti.

    ReplyDelete
  24. MAY 23-6:43PM - Apa yang pakatan tipu jelaskan lah supaya semua mudah faham, Pakatan tk pernah ciplak menifesto dn apa yang Umno-BN bagi kt rakyat contoh BR1M ciplak kerajaan PR di P.Pinang. Turun harga kereta, WI-FI percuma, turun harga minyak adalah menifesto PR belum lagi nk sebut yang lain, contoh cuti bersalin, cuti minggu pertama dn minggu kedua dn banyak lagi contoh-contoh menciplak menifesto PR. Sebenarnya UMNO telah ketandusan idea atau mempunyai akal yang mati. Lihatlah tulisan-tulisan di atas apa penyokong UMNO komen hanya fakta-fakta merapu yang menzahirkan kebodohan sendiri.

    ReplyDelete
  25. Kenapa muka org di atas mcm tidak ada nur (cahaya)?

    ReplyDelete
  26. Itu Hariss dari THIRD FORCE-ngo k. Dia nak lawan POLICE FORCE

    ReplyDelete
  27. Wah, nampaknya penyerang tolol tapi bongkak tak sedar diri yang disyaki dari si Kit-amat-SIAL DAP dihantar ke blog ini untuk terus menghina Melayu/UMNO! Lagipun mereka dah takut! Mereka nampaknya cuba menyangkal dengan berapi tentang panadangan saya pasal DAP disyaki cuba menjadikan Malaysia satu lagi Singapura - dengan kebiasaan sifat keji mereka, dengan hinaan keji,seperti sering diluahkan kepda YAB PM kita! Jangan ingat orang Melayu takut LANTANG bersuara semata-mata hinaan budak hingusan tersebut. Syukurlah masih ada ramai orang Melayu dan Bumiputera lain yang berani mempertahankan HAK, IDENTITI, AGAMA dan BANGSA Melayu dan Bumiputera lain, yang dilindungi undang-undang perlembagaan M'sia dan UN (bukan seperti dalang pengkhianat cium-kaki-bernanah DAP)! Walau di Barat pun dilindungi seperti yang saya sebutkan, seperti Native Canadians/Americans dan Aboriginal Australians!

    Makcik Tempurung.

    ReplyDelete
  28. Bersungguh2 membela DAP nampak! Selama DAP maupun PKR berkuasa di tempat masing-masing sebatang titi pun tak buat.

    Tiba-tiba nak buat trowong bawah laut. Bagi bantuan masuk terus dalam akaun bank. Berapa banyak Cina dapat, berapa pula yang Melayu dapat. Ada teluska?

    Sendiri punya pemilihan parti pun menipu mau tuduh SPR. Pi mampus lah.

    ReplyDelete
  29. tahukan anda mereka mengaut keuntungan atas angin berjuta ringgit dengan hasil penjualan pasir di negeri selangor....tetapi adakah rakyat dapat menikmati hasil keuntungan itu....

    ReplyDelete
  30. Saya tersilap tulis 70 juta, sebenarnya rejim Singapura nak jadikan jumlah rakyatnya 17 juta - sekarang penduduk Singapura lebih kurang 6 juta.

    Makcik Tempurung.

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.