Saturday, May 18, 2013

"Saya Akan Tangkap Anwar Ibrahim Dalam Masa Terdekat Tunggu" - Zahid Hamidi



Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi memberi kata dua, tiada lagi sebarang amaran atau kompromi dengan Anwar Ibrahim dan kuncu-kuncunya yang sedang giat menghasut rakyat turun ke jalanan bagi mencetus rusuhan sekali gus menjayakan hasrat menggulingkan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Tiada lagi sebarang amaran dan saya akan tangkap hidu-hidup Ketua Pembangkang dan kuncu-kuncunya yang secara terang berani menghasut rakyat dan tunggu tindakan saya, Zahid Hamidi.

Isnin lalu, Anwar Ibrahim, R. Sivarasa dan Tian Chua ketika berceramah dalam Perhimpunan Tragedi 13 Mei secara terbuka menghasut rakyat ke jalanan bagi menumbangkan kerajaan BN melalui kaedah rusuhan.
"Pencegahan itu lebih baik daripada penyelesaian, dan pencegahan awal itu lebih murah 'harganya' berbanding penyelesaian masalah. Saya akan guna pendekatan itu agar pihak kerajaan tidak disanggah dan mereka (pembangkang) juga tidak melakukan penyanggahan," jelasnya.

Rakyat akan tunggu tindakan tegas KDN yang selama ini boleh diibaratkan seperti tidur lena.


22 comments:

  1. Jangan jadi menteri TUNGGU pulak udah le yeop oii...

    Tunggu punya tunggu punya tunggu punya tunggu......

    ReplyDelete
  2. Hidup mas raden wa confident ama lu

    ReplyDelete
  3. ini baru anak jantaannnnnnn

    ReplyDelete
  4. Ini Zahid Hamidi laaaaa,,,,

    ReplyDelete
  5. Ceramah menghasut tu dah berlaku Isnin lalu, kenapa takder tangkapan lagi?

    ReplyDelete
  6. Tunggu kita tunggu sampai bila KDN baru nak bertindak. Amaran demi Amaran dari KDN lama dah berlalu. Terkini KDN baru kita tengok KEJANTANANNYA he he he Sumbat 3 makhluk durjanah tu dulu baru KEJANTANAN terserlah. Makhluk yang lain terutama Hisammudin Rais KOMUNIS MELAYU tu pun jangan lupa untuk dihapuskan.

    ReplyDelete
  7. Tunggu punya tunggu bulan tak kunjung tiba...dibawah bulan purnama...bawah pohon cemara...tunggu sekejap....

    ReplyDelete
  8. Zahid akan BERJIHAD Anuwar akan buat buat liwat datang pulak doh?

    ReplyDelete
  9. Guruh dah berbunyi!! Ayuh.. lakukan segera! Sudah lama rakyat menantikan suara ketegasan dari kerajaan! kami dah muak dgn kebaculan menteri yg x bertaring! Keamanan dan kestabilan negara lebih penting dari kata2 amaran berulangkali. Yg mmbwat petualang2 ini bermaharaja lela adalah di sbbkan kelemahan kerajaan sndiri. Jgn smpai dah terantuk baru nk tergadah...Hapuskan petualang2 yg cuba mngugat keselamatan negara,tunjukkan pd mereka we mean what we say, rakyat bencikan demokrasi yg memudaratkan negara dan budaya ganas.

    ReplyDelete
  10. Salam, rasanya ini cakap politik aje....bukan cakap serupa bikin....sepatutnya BIKIN BARU CAKAP "you have to earn your respect bro"

    ReplyDelete
  11. jANGAN BAGI PELUANG ANAK HARAM INI TERLEPAS KE LUAR NEGIERI..

    ReplyDelete
  12. Datuk Seri, tukar Ghani Patail dulu... baru tangkap tiga ekor monyek tu...

    ReplyDelete
  13. Bukan tukar Ghani Patail.....pencenkan beliau baru tangkap 3 orang tu!!!! namun rasanya ini tetap cakap politik aje la....

    ReplyDelete
  14. Macam ni la kata2 hikmat penyokong UMNO dapat BR1M otak pun tak boleh nk pikio, udah le tengin bodo le plak. Pegi blek blajo kt skolah 2 3 kali pun dok bodo jugak, bodo lame pun tk abis lagi datang pulak bodo baru, bodo dari dulu kini dan selame-lamenye. Duduk dibawah tempurung UMNO, katak pun lebih cerdik daripada hampa.......

    ReplyDelete
  15. Dulu "Menteri Amaran"...Kini "Menteri Tunggu"?...jangan 2x5 dah le...Lawan kat Mahkamah kalah...Oleh itu pastikan cukup peluru/makhkamah pon tak de tali barut... baru tangkap...kalo tak buat penat dan malu je.

    ReplyDelete
  16. Setahu aku baby je ada pakai tali barut rupanya pak menteri pun pakai tali barut ha ha ha nak ikat perut yang dah kenyang telan duit rakyat

    ReplyDelete
  17. HARAP HARAP 'KEMENTERIAN AMARAN DALAM NEGERI' NI KASI TANGKAP CEPAT FUCKATAN CINA BABI NI.. TOK HISHAM PONDAN AMARAN DAH TAKDE STEADY BANG ZAHID

    ReplyDelete
  18. bertindak segera dato zahid..jgn dah jadi hancur baru nak bertindak..jgn takut ..kita tetap sokong tindakkan dato..berani kerna benar..

    ReplyDelete
  19. Apakah harapan kita bila KDN ditukar penerajunya? pasti kita mempunyai harapan yang sama.Pastikan KDN tegas dan berdiri atas undang undang.

    ReplyDelete
  20. Seperti dugaan aku .... Anwar adalah orang yg dimaksudkan oleh Zahid (ketika beliau dlm Kem Pertahanan)tentang pengkhianat negara.

    ReplyDelete
  21. Main tuduh2 je.... ini semua politik, klau brani lwn scara politik la..... knpa nk lwn guna kuasa tk gentleman sebenarnya UMNO ni, menang undi pun secara penipuan dapt gaji elaun kan haram, penyokong plak alam maya pun tk cerdik apalagi alam nyata, nnti bila dajal Allah bagi kuasa dtg rumah kita bawa madu dan susu tentu banyak org akan pilih madu dan tolak susu, pilih madu ikut dajal dn pilih susu ikut islam, samalah mcm BR1M. kerna BR1M BN menang.....(BR1M samalah mcm madu) kerana BR1M parti islam pun ditolak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brim ni dengornye orang paspispus le yang banyak tibai. Di tempat aku le. Tempat kat Afghanistan ke goheadgostan x tau ler.

      Delete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.