Friday, May 24, 2013

Tolong Siasat Kenapa Majistret Norashikin menolak penahanan 3 ekor beruk ini



Seluruh rakyat Malaysia terkejut apabila mendengar 3 ekor penjenayah dan juga balaci pembangkang yang ditahan semalam untuk siasatan di bawah Akta Hasutan dibebaskan selepas permohonan reman polis ditolak majistret hari ini.

Mereka sebelum itu ditahan mengikut Seksyen 4 (1) Akta Hasutan 1948, berhubung ceramah mereka di Dewan Perhimpunan Cina, di sini, pada 13 Mei lepas yang didakwa menghasut kaum cina agar meruntuhkan kerajaan Melayu yang sedia ada secara jalanan.

Dengan pembebasan mereka ini membuatkan pihak polis gagal menangkap dalang disebalik hasutan ini. Majisteret yang menolak penahanan mereka ini juga perlu disiasat kemungkinan mempunyai kaitan dengan keahlian pembangkang.

Sehingga bila kerajaan perlu berlembut dengan majisteret dan hakim yang menyebelahi pakatan haram dan kini sudah sampai masa mereka juga perlu disiasat.

Alasan Majistret Norashikin Sahat menolak permohonan polis ialah mendapati polis tidak menyatakan individu khusus yang mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan dalam ceramah berkenaan.

Itu hanya kerana sedikit kesilapan teknikal sahaja sedangkan Majistret Norashikin Sahat sudah tahu tujuan kenapa pihak polis menahan beruk-beruk ini. Tak kan pihak polis suka-suka nak tahan beruk-beruk ini.

Tolong Siasat Majistret ini!

65 comments:

  1. siapa yg nak siasat majistret ni? atuk hang ke? hahahaha

    ReplyDelete
  2. Habislah negara merdeka kita ini berkat warisan dan korban nenek moyang Melayu dan Bumiputera lain kita ini - penjajah-Barat-Zionis, penaja DAP/PKR pengkhianat laknat itu terus ketawa macam SYAITAN DURJANA! Kalau Melayu dan Bumputera lain terus tunduk kepeada DAP/PKR, Malaysia kemungkinan akan menjadi satu lagi Singapura/Israel, yang amat mendiskriminasi hak, identiti dan agama bangsa Bumiputera Melayu Singapura dan Bumiputera Palestin di Palestin (Zionis laknat sangat kejam dan ganas pada Bumiputera Palestin Islam– sekarang dia hantar pengganas dia dan dari Barat kat Syria, bunuh habis orang Islam, yang Kristian mereka hantar kat Eropah terutamanya ke Jerman, yang majoriti benci Islam))! Semasa saya tersesat menjadi penyokong buta dan bodoh PKR dahulu, saya mendapati ramai peguam dan hakim, direkrut menjadi ahli PKR, termasuklah anak muda professional Melayu dan Bumiputera lain yang makin bongkak seperti kacang lupakan kulit dan rumpun asalnya (saya percaya ramai yang bukan Bumiputera pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah). Ini amat membimbangkan kerana saya amat mengesyaki mereka mahu menawan sistem Perundangan, Guaman dan Kehakiman dan Jabatan Perkhidmatan Awam di Malaysia!

    Makcik Tempurung.

    ReplyDelete
  3. Hey Anonymous, hang menyalak macam dihantar PKR/DAP-si Kit-SIAL laknat tu pasai apa?!

    Makcik Tempurung.

    ReplyDelete
  4. Apakah Majistret kebal, Karpal Singh pernah menolak seorang Hakim yang mengadili kes Liwat Anwar tetapi tiada seorang pun pakatan haram kata Karpal Singh atuk hang tetapi bila disiasat Hakim VT Singh dan seorang Hakin yang merupakan bapa Saudara Anwar Ibrahim telah menjatuhkan hukuman terhadap Mod Khir Toyol, pakatan haram tak pernah bising pun.....saya sokong kerajaan wajar menyiasat Majistret Upahan Pakaran Haram ini.

    ReplyDelete
  5. Memang ramai tali barut,barua,balaci segala bagai yang bersekongkol dengan wakil Yahudi Zionist di Tanah Melayu ini..Memang atuk aku nak siasat...apasal kau kisah...Memang engkau mengkhianati kami rakyat yang inginkan kedamaian dan keamanan wahai Tuan/Puan Majistret...

    ReplyDelete

  6. magistrate ni kaki isap konek cina

    ada dpt duit aku rasa

    nama mcm Melayu...dlm baju pakai rantai salib (?)

    boikot produk cina

    tiada cina...tiada lagi babi di Malaysia!

    ReplyDelete
  7. KAMI SEBAGAI RAKYAT YANG CINTAKAN KEAMANAN MENGGESA HAKIM NORASHIKIN SAHAT DISIASAT LATAR BELAKANG DAN KECENDERUNGAN POLITIKNYA. KALAU ADA KAWAN DAN SAUDARANYA YANG TAHU SILA EMAILKAN KPD BLOGGERS SUPAYA RAKYAT TAHU SAMADA DIA NI CULPRIT YG MELINDUNG MUSUH NEGARA DARIPADA DISIASAT DAN DIADLI.

    ReplyDelete
  8. Walau apa pun aku kesian kat kerajaan ...nampaknya bukan KERAJAAN YANG ZALIM TAPI KERAJAAN YANG DIZALIMI. Kerajaan bertungkus lumus buat kerja untuk memberi keselesaan hidup kepada rakyat dan memajukan negara tapi mereka yang tak buat kerja, yang hanya ceramah sana sini, buat fitnah sana sini yang dapat simpati. Dunia dah terbalik...dunia nak kiamat.

    ReplyDelete
  9. badan kehakiman perlu dibersihkan dari magistret2 bermasalah mcm ni.sbb tu puak pelampau berani melanggar undang2 jika badan kehakiman menjadi anjing suruhan puak pembangkang yang mmgnya sebahagian gameplan mereka.wajib SIASAT.

    ReplyDelete
  10. Bro majistret ni mmg pro pembangkang. Suami dia pun sgt pro pembangkang. Suami dia pun keje kat mahkamah KL.

    ReplyDelete
  11. Rakyat Malaysia tk terkejut le!Ada juga di bawa ke mahkamah!Yg warga Batu Gajah dn pengundi DUN Sg Rapat pelik teramat sngt,knp Hamidah Osman tidak di tangkap atas tindakan samseng ny menyerang org!Itu lg pelik!

    ReplyDelete
  12. Sememangnya kerajaan d zalimi.biasanya kerajaan yg zalim tp skrg rakyat yg zalim pd kerajaan.

    ReplyDelete
  13. bawa balik ISA!!!!

    ReplyDelete
  14. BADAN KEHAKIMAN PERLU MEMBERI SEBAB KENAPA 3 KERA INI DIBEBASKAN SEDANG MEREKA 3 KERA NI TERKENAL DENGAN MEENGHASUT RAKYAT SUPAYA MENENTANG KERAJAAN YG SEDIA ADA SEKIRA NYA TAK MAMPU UNTUK MENGAMBIL TINDAKAN KERANA MELIBAT ORG POLITIK BAGAIMANA PULA ORG BIASA APABILA BERCAKAP DAN MENGHASUT ORG MEMBECI SATU KAUM MUKING MAJISTRET INI AKAN SUMBAT MEREKA DALAM LOKAP DAN TERIMA PERMOHONAN REMAN DARI PIHAK POLIS INI TIDAK ADIL KEPADA ORG BIASA BUKAN AHLI POLITIK KEPADA KERAJAAN DAN BADAN KEHAKIMAN SIASAT MAJISTRET INI KEMUKINGAN SUADARA DAN BERADIK NYA BERADA DALAM KALANGAN PAKATAN PEMBAKANG.AKU BOLIH KATAKAN MAJISTRET INI TIDAK AMANH MENJALAKAN TUGAS NYA DIMAHKAMAH BELIA.

    ReplyDelete
  15. saya harap majisteit tu pun patut ditahan..dah jelas 3 ekor beruk tu yg menghasut rakyat untuk menggulingkan kerjaan..harap kdn ambil perhatian serius atau kembalikan ISA..Kurang ajar punya majisterit..

    ReplyDelete
  16. andaikata ade kesilapan teknikal...
    sila tangkap dan mohon semula..
    kalo tolak lagi...ade yg x kena la tu..

    ReplyDelete
  17. Majistret ni pernah bersama puak-puak Ambiga suatu ketika dahulu tetapi saya saksi tidak dapat mengambil gambar sebagai bukti

    ReplyDelete
  18. banyak hakim celaka dan peguam cekik darah kat malaysia ni.aku sebagai rakyat mendoakan semua nya mampus cepat.

    ReplyDelete
  19. Apa dah jadi ni? Apa dah jadi dengan institusi mahkamah???

    ReplyDelete
  20. Ni yang pelik...
    Undang-Undang buta dan pekak atau
    Pengamal Undang-Undang yang buta dan pekak atau
    Penguatkuasa Undang-Undang yang buta dan pekak atau
    rakyat yang buta dan pekak?

    ReplyDelete
  21. Akhirnya rakyat jadi mangsa perbuatan Majistret yang bangang

    ReplyDelete
  22. Majistret ni diketahui anti kerajaan. Permohonan reman oleh polis ada asasnya. Majistret ni sepatutnya kena bagi reman. Tapi sbb taksub kpd pembangkang, dia lepaskan 3 ekor tu. Minta pejabat ketua hakim negara siasat perkara ini. Majistret ini pada masa akan datang x sepatutnya memgendalikan permohonan reman kes2 berprofil tinggi sbb diketahui bias.

    ReplyDelete
  23. hbslah malaysia.

    ReplyDelete
  24. Kes ni knp rujuk kat majistret ni kalau dah tau dia geng babi pembangkang? pendakwaraya ada hak utk pilih majistrate mana utk kendali kes.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendakwaraya mana boleh pilih majistret bro. Majistret tu mmg turn dia bertugas hujung minggu. So sebarang permohonan reman hujung minggu akan dikendalikan oleh majistret berkenaan.

      Delete
  25. permohonan untuk reman pun ditolak...kalut jugalah...macamana polis nak siasat kes kalu polis mohon reman ditolak....makin menjadi2lah anjing menyalak...melompat lompatlah kerna reman pun ditolak...makin besar kepala lagilah...tiga ekor...yg tengah tu dah tentu cina yg ada cita2 ke atas negara malaysia...yg kiri kanan tu nama macam nama melayu...apa lagi yg dapat dikata jika melayu menjadi penyokong cita2 cina...melainkan kata melayu jadi barua untuk melingkup bangsa sendiri...

    ReplyDelete
  26. PDRM jangan mengalah, rakyat di belakang anda, kalau majistret kata tuduhan itu tak lengkap (majistret kata polis tidak menyatakan individu khusus ...). Small matter, siasat lagi, orang bersalah pasti akan tertangkap. Jerat tak lupa pelanduk. Kalau anon semua ada bukti, bantulah polis. Yang dok membangkang pun kalau ada bukti, bagilah bukti tu pada polis, jangan dok senyap saja. Tunjuklah yang hang tu rakyat malaysia yang bersih

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3 ekor tu dah tak boleh ditangkap semula. Apa yg polis boleh buat ialah memohon kpd mahkamah tinggi utk semak keputusan majistret. Kalau tak mau semak, polis masih ada hak untuk menuduh 3 ekor tu di mahkamah. Tapi kena mintak 3 ekor tu utk hadir ke mahkamah dulu.

      Delete
  27. Betul, PDRM patut tangkap semula 3 ekor berok mat yeh ini dan perbetulkan maklumat. Nyatakan secara khusus siapa yg telah mengatakan apa. Kan semua dah dirakam oleh polis. Kita bawa ke mahkamah majisteret Norashikin ini juga sekali lagi. Tengok dia berdalih macam mana pulak.
    PDRM dan KDN jangan putus asa!
    Ulang lagi, ulang lagi,ulang lagi sehingga kes ini lekat.
    Kenapa pengedar dadah pun boleh ditangkap polis sebaik saja dibebaskan oleh mahkamah?
    Inikan pula pengkhianat2 negara yg telah menghasut rakyat utk menentang kedaulatan YDPA dan ingin menumbangkan Kerajaan ?

    ReplyDelete
  28. Tindakan majistret2 yg sebegini seolah2 'mensabotaj' kerajaan.Kalau setiap kali polis dan kdn hendak menguatkuasakan undang2,setiap kali itu majistret melepaskan penjarah2 ini,sampai bila baru keadilan boleh terlaksana.Kalau menghasut untuk menggulingkan kerajaan secara terang2an dan kekerasan bukan dianggap satu kesalahan,tahap menghasut macamananakah lagi baru boleh diambil tindakan?

    Kesilapan paling besar kerajaan najib adalah menghapuskan ISA.Sekarang semua orang boleh bertindak sesuka hati asalkan namanya pembangkang dan berselindung disebalik nama 'rakyat'.Tahniah!

    ReplyDelete
  29. something wrong....something wrong... something wrong.... susah sangat ke majistret nak benarkan tahanan reman tu...bukannya nk terus sumbat beruk2 tu ke dalam penjara....berilah ruang kepada pihak polis jalankan tugasnya soal siasat beruk2 tu dulu...haram jadah punya majistret...sah nilah jenis harapkan pegar, pegar makan padi...

    ReplyDelete
  30. SEBAB ITU MEREKA MAHU HAPUSKAN I.S.A SUPAYA MEREKA BOLIH BERSUARA DAN TAK TAKUT PADA UNDANG UNDANG AKU PERCAYA 3 EKOR KERA NI AKAN DITAHAN SEMULA DAN BUKAN DIMAHKAMAH YG SAMA DIMALAYSIA NI KITA BANYAK MAHKAMAH MAJISTRET PIHAK POLIS TUNGGU SAJA 3 EKOR KERA NI BERSUARA LAGI DAN MENGHASUT RAKYAT MAKA RAKYAT BERSABAR ITU KERJA POLIS MEREKA TAHU APA YG MEREKA NAK BUAT.

    ReplyDelete
  31. tangkap je hakim ni, aku dah perasan lama dah, hakim kat malaysia ni propembangkang. aku harap sangat kerajaan sekarang nie mencari idea nak sumbat 3 ekor nie ke dalam. sebelum dorang naik atas kepala kerajaan lebih baik kita sepak dorang masuk penjara

    ReplyDelete
  32. esok pasti ada kenduri besar bagi meraikan kembalinya mereka ( 3 orang berkenaan ) ke rumah masing masing.....

    yang cina dah tentu ada Khinzir panggang...

    yang dua lagi tu......apa pulak ye...?

    Makanlah puas-puas.....mana tau kot-kot...untuk sehari dua je....

    hari ketiga dah kena puasa.....atau ber diet lah pulak....

    Kata seorang ustaz : "BERPUASALAH kamu sekiranya tak mampu kawal nafsu"....

    ReplyDelete
  33. Majestret ni ahli Bar Council ropenyer.

    ReplyDelete
  34. Kes Bunuh Datuk Sosilawati ambil masa 3 tahun baru selesai...

    Kes 3 orang ni.... baru nak tahan reman.....dah kena sabotaj mungkin...

    Bukan nak jatuh hukuman pun....baru nak tahan reman untuk soal siasat je...

    Macam mana ni dengan SISTEM PERUNDANGAN MALAYSIA ?
    Esok aku akan cari maklumat tentang SOP & Skop Tugas Majistret.
    Lebih baik aku study ( tambahkan ilmu ) dari membuang masa jadi pak turut perhimpunan haram....

    Pastinya selepas ini akan ada ramai lagi yang Berani ikut jejak IDOLA mereka itu.....

    Selamat Bumi Malaysia Dari Mereka Mereka yang Mengganggu Gugat Keamanan Negara.....



    ReplyDelete
  35. Kalau mcm ni lah... Habis kerajaan. Kakitangan kerajaan dok gigit dari dalam, macam anai2... Mmg sah lepas ni rakyat malaysia akan berkerajaankan dapig. Majistret tu kena buat sidang akhbar supaya rakyat jelas apa sebenarnya masalah yg sampai kes ni ditolak mentah mentah, apa gunanya akta, apa gunanya profesional judgement... Kalau semata mata bergantung pd teknikal, baik dia jadi cikgu matematik sj, letak ja jwtn sbg majistret, kalau tak pandai pertimbangkn kemaslahatan rakyat secara keseluruhan.

    ReplyDelete
  36. Hakim bersepah boleh beli...Dia org tahu lah siapa dia org. Buat hakim2 yg dibeli ni aku doakan hari2 agar keturunan dia org ni kena kanser.

    ReplyDelete
  37. rakyat biasa memandang tinggi pada para majestrit n tuan hakim yg bijak sana... namun mereka ni bukan bijak pun,,, makan rasuah, sakit otak, gila glamor,,,, org berduit boleh buat pe saje pada institusi kehakiman.... siasat segera............

    ReplyDelete
  38. punca nya adalah najib, semua nya pasal polisi yang di bawa oleh najib, patut nya najib yang perlu letak jawatan dulu

    ReplyDelete
  39. Adam adli kena tahan fasal apa, kan tuduhan yg sama kenapa yg 3 org ni tidak bioleh d tuduh dlm kes yg sama. Apakah polis tangkap pesalah suka suka saja., kalau ada bukti video apakah tak cukup lagi. Sebelum undang undang nak d tegak yg melibat org politik bersih badan kehakiman dari talibarut parti politik.

    ReplyDelete
  40. Adam adli kena tahan fasal apa, kan tuduhan yg sama kenapa yg 3 org ni tidak bioleh d tuduh dlm kes yg sama. Apakah polis tangkap pesalah suka suka saja., kalau ada bukti video apakah tak cukup lagi. Sebelum undang undang nak d tegak yg melibat org politik bersih badan kehakiman dari talibarut parti politik.

    ReplyDelete
  41. Dah jadi mcm cerita tamil la pulak...sapa la akan jadi hero sampai 3 ekor beruk ni akan masuk lokap

    ReplyDelete
  42. Hakim ni tak sayangkan Islam dan manusia yang inginkan kedamaian agak nyer.Hakim lupa tugasnya sebagai seorang Islam dan tugasnya untuk Malaysia ialah untuk menentukan keamanan.
    Berikut merupakan statistik berkenaan umat Islam di Malaysia untuk renungan kita bersama:


    1. 50% sahaja umat islam di Malaysia memiliki Al-quran di rumah dan hanya 5% membacanya dan 1% lagi membaca tafsirannya.

    2. 80% umat islam memliki ASTRO decoder dan hanya 5% menonton ASTRO OASIS.

    3. 70% umat islam tertarik dengan perkara yg membawa kepada "Karnival" atau unsur yg membawa kepada hiburan.

    4. 50% menyokong program seperti Akedemi Fantasia, Tomtombak, Mentor dan rancangan yg seumpamanya.

    5. Hanya 10% umat Islam dari satu taman perumahan yg membantu masjid atau surau di sebuah kawasan.

    6. Hanya 20% yg menghantar anak-anak mereka ke sekolah agama.

    7. 80% remaja hari ini tidak pandai mengaji.

    8. 90% remaja atau kaum wanita suka berseluar panjang dan memakai T-Shirt.

    9. 80% pasangan baru yang belum berkahwin akan menonton wayang setiap bulan di panggung wayang.

    10. 95% umat islam tidak pernah mencari atau pergi ke kelas mengaji untuk mendalami ilmu agama islam itu sendiri.

    11. 95% wali kepada pengantin perempuan tidak tahu syarat-syarat sah mewalikan anak mereka dan 99% bapa menyerahkan pernikahan anak mereka kepada berwalikan imam.

    12. 100% anak-anak islam bawah 12 tahun cenderung kepada kartun seperti Ultraman, Mask Rider, Digimon, Pokemon dan banyak lagi kartun seperti ini yang unsurnya merosakkan minda.

    13. 50% umat islam adalah kaki botol dan minum arak.

    14. 50% pasangan yg telah berkahwin dan dan mempunyai anak mengaku mempunyai hubungan sulit dengan perempuan lain dan mempunyai tabiat melanggan pelacur

    15. 90% cenderung kepada keduniaan dengan ingin memliki rumah mewah, kereta mewah dan duit yg banyak

    16. Hanya 30% umat islam lelaki menunaikan solat Jumaat pada setiap minggu.

    17. 3% umat islam menunaikan solat suboh secara berjemaah di masjid atau surau setiap hari.

    18. 90% umat islam tidak ambil tahu tentang soal kejiranan atas konsep tidak suka jaga tepi kain orang.

    19. Hanya 10% umat islam yang akan membantu saudaranya yg lain terutamanya dalam soal duit.

    20. Dan hanya 1% sahaja umat Islam yang mengetahui Sifat 20 dalam ilmu ketuhanan.

    21. 90% umat islam percaya, faham, berkehendak, terikut-ikut kepada benda yang Tahyul, pelindung diri, pelaris business, tarik duit, seri muka, kebahagiaan rumah tangga, santau, pukau dan semua elemen yg menjuruskan kepada Syirik kepada ALLAH.

    ReplyDelete
  43. Majistret takut menegakkan KEADILAN. Polis pulak tak ke rujuk kepada pakar undang-undang polis sebelum mohon tahanan reman.

    ReplyDelete
  44. Hang nak salah siapa Anon 8.37, bukankah semua manusia islam yang berkeluarga adalah menjadi kewajipan ibu dan bapa memberi ilmu agama untuk anak2 mereka, kalau ibubapa lalai anak2 pun akan menjadi macam yang di atas tu le, kerajaan sudah menyediakan bermacam macam kemudahan untuk kanak2 mendapatkan ilmu samada akhirat ataupun dunia.

    ReplyDelete
  45. Macamana nak percaya sistem kehakiman Malaysia kalau mcm ni?? Menteri KDN tolong ambil tindakan tegas siasat perkara ni!

    ReplyDelete
  46. mcam ada pluang berdemo lgi nmpk?wa,, lgi eksen mcam hero lah..mcam ada udang di sebalek sambal nmpk? hakim pun bukan malaikat, bukan kurang hakim yg makan rasuah..ada yg tkut bila kes mmbabitkan high profile..atau isu2 yg jadi menarik perhatian Dunia..ingt kes tommy. anak pk harto, hakim di tembak dlm trafik jam..apa pun saya stuju, kalau polis juga siasat kakim2 atau pun pegawai2 makamah..

    ReplyDelete
  47. Majistret Norashikin Sahat ni, tdk bersunatkah masa kecil dulu? Sbb tu agaknya biji keletit dia terlebih panjang; tak tau yg mana halal yg mana haram. Bloggers UMNO perlu 'telanjangkan' Majistret yg tidak adil ini. Kaji latar blkgnya. Sekiranya terdapat bukti yg beliau pro PKR, kerajaan perlu memecatnya! Begitu jugalah dgn Ghani Patail yg sekian lama bersikap spt 'ular sawa kekenyangan'. Badan Kehakiman Negara perlukan individu yg berintegriti; bukan 'mentaliti yg boleh dibeli' seperti mereka berdua ini.

    ReplyDelete
  48. agak-agak klo majistret ni kena bunuh ada harapan lepas tak tuan hakim?polis baru nak reman pun boleh lepas..

    ReplyDelete
  49. What Judge Norashikin Sahat is absolutely right. That is the JUSTICE. This blogger that created and wrote this Blog is the real RACIST and PRO-GOVERNMENT who against humanity to critic a Judge over her logical judgment. Stupid Blogger. I am pretty much sure my (this) comment will be pretty much deleted by the Blogger because this is Pro-Government blog and no space for humble fair comment of mine.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf ssya berbahasa melayu kerana saya sayang pada bahasa kebangsaan saya. Ingatkah tuan pada kes Datuk Shahrizat yang dibebaskan dari tuduhan dalam isu NFC? Ingatkah tuan semasa Datuk Sri Anwar dihukum penjara dahulu? Seingat saya badan kehakiman yang sama inilah yang menjadi sasaran serangan pihak yang tidak berpuas hati

      Delete

  50. 10.37am pathetic

    ReplyDelete
  51. Yang kena denda oleh mahkamah RM1000.00 tu kerana merosakkan bendera BN tu kesian tak dak sapa nak bela. Buat kerja pula sorang-sorang tak ganggu sapa. Yang 3 orang ni menghasut beribu-ribu orang pula dilepaskan.

    ReplyDelete
  52. Saya jugak ingat banyak kes yang menyebelahi pembangkang....terang2 fitnah pun boleh lepas.Peliwat bersiri pun terlepas dan masih bebas meliwat...Tapi ingat ini mahkamah dunia...mahkamah akhirat menunggu...Setiap perbuatan buruk atau baik,besar atau kecil tak akan terlepas pandang...

    ReplyDelete
  53. Alasan Majistret Norashikin Sahat menolak permohonan polis ialah mendapati polis tidak menyatakan individu khusus yang mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan dalam ceramah berkenaan.

    Itu hanya kerana sedikit kesilapan teknikal sahaja sedangkan Majistret Norashikin Sahat sudah tahu tujuan kenapa pihak polis menahan beruk-beruk ini. Tak kan pihak polis suka-suka nak tahan beruk-beruk ini.

    Dengan pembebasan mereka ini membuatkan pihak polis gagal menangkap dalang disebalik hasutan ini. Majisteret yang menolak penahanan mereka ini juga perlu disiasat kemungkinan mempunyai kaitan dengan keahlian pembangkang.

    ReplyDelete
  54. PDRM dan KDN dah mula bertindak. Apa yang masih memusykilkan saya adalah di pihak Peguam Negara, pihak Pendakwa Raya dan Badan Kehakiman kita. Saya khuatir ada musang berbulu ayam di kalangan mereka. Walaubagaimana pun, tahniah kepada Zahid Hamidi dan KPN baru yang telah mengembalikan keyakinan rakyat bahawa negara kita ada undang-undang dan selamat untuk rakyat jelata. The first step you guys have taken is the beginning towards peace, stability & success for our nation.

    Tangkap dan humban si pengkhianat-pengkhianat dan penjahanam negara ke penjara tanpa kompromi. Usah takut dgn Bar Council dan jika mereka menghalangi, mereka juga patut disenyapkan.

    ReplyDelete
  55. Yang dibebaskan semua disebabkan masalah teknikal mcm DSAI dibebaskan sebab teknikal. Harap-harap lepas ni pihak polis akan terus berhati-hati dalam semua tindakan.Pastikan yang mengancam negara dan berhasrat untuk menimbulkan huru-hara tidak terlepas. Aku juga berharap kes Lahad Datu dikendalikan dengan profesional dan berhati-hati.

    ReplyDelete
  56. Hey anonymous 10.37a.m., PKR/DAP-si Kit-SIAL yang RACIST - kalau kami Melayu atau Bumiputera nak kritik lu, asyik nak tutup mulut kami! Apa lu ingat negara tercinta berkat warisan dan korban berzaman (sebelum dijajah British) nenek moyang Melayu dan Bumiputera lain, si Kit-SIAL punya? Lu saja boleh cakap - "freedom of speech dan justice" konon (lu ingat lu intellektual lah tu!), tapi tak mau bagi orang lain cakap! MAJORITI rakyat Malaysia cintakan keamanan dan UMNO/BN telah menang dipilih MAJORITI rakyat - jadi baik lu yang tutup mulut si RACIST!Dan kalau ada majistret PIJAK undang-undang demi PKR/DAP-si Kit-SIAL yang RACIST, patut DISIASAT!

    Makcik Tempurung.

    ReplyDelete
  57. remember the hungry ghost is always on the lookout for their victims ....who are the destitude ! the homeless ! the hungry ! cool bro......s
    it could happened to any individual .......intergirityis only meant for people who have taqwa .....soon we will know ...whether it's 3rd class or whatever ...Malaysia rumah kita ...ini rumah kita..."Laa Qaufun Alaihim Walaa Hum Yahzanun..Al Fatihah untuk magistrate begini ...mudah2an padangan beliu benar ....ada kala kita belajar dari musuh ....agar kita lebih kuat dan tidak mudah lupa.

    ReplyDelete
  58. Minta Ketua hakim negara siasat kenapa majistret ni boleh lepaskan 3 yg disyaki tu. Tak masuk akal majistret boleh lepaskan ke majistret ni taksub kpd pembangkang. Minta majistret ni ditukarkan dan buat desk work sahaja.

    ReplyDelete
  59. Muka lawa perangai macam pembelot jak ni......

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.