Saturday, June 1, 2013

Bung Mukhtar Mahu Kerajaan Sabah Benarkan Nurulizzah a/k Anwar Masuk Sabah


“Saya percaya ini adalah kesilapan besar yang dilakukan oleh kerajaan negeri Sabah apabila tidak membenarkan Nurulizzah a/k Anwar masuk negeri Sabah,” kata Bung melalui akaun Twitternya @MyKinabatangan turut menyebut akaun Twitter Nurul Izzah dan Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman semalam.

“Saya tak faham mengapa Nurulizah tidak dibenarkan memasuki Sabah,  dia anak Anwar yang baik, kalau benar ini akan menyebabkan berlakunya perpecahan perpaduan kaum, ini satu kesilapan dan malapetaka,” kata Bung Mukhtar yang juga ahli majlis tertinggi Umno itu.

Nurul Izzah dinafikan masuk ke Sabah selepas mendarat di Kota Kinabalu petang semalam kerana dikhuatiri akan menghasut bangsa Kadazan yang majoritinya beragama kristian untuk menentang kerajaan.

Penghantaran pulang Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar (gambar) dari Sabah semalam semasa Pesta Menuai adalah “bencana” dan “kesilapan besar”, kata ahli Parlimen (MP) Umno Datuk Bung Mokhtar Radin malam tadi.
Darell mengatakan Nurul Izzah datang ke Sabah untuk menyambut Pesta Kaamatan atau Pesta Menuai atas kapasiti wakil kepada bapanya Anwar Ibrahim sebagai rakan kepada masyarakat Kristian di Sabah.


MP Penampang Darell Leiking dari PKR juga mengkritik halangan masuk MP Lembah Pantai itu ke Sabah, mengatakan ia telah mencemarkan “reputasi negeri sebagai tuan rumah”.

Darell faham kerajaan Sabah sudah tahu perancangan PKR Sabah dengan mengundang Nurul a/k Anwar ketika Pesta Keamatan.

4 comments:

  1. Ada sympathiser nampaknya... pergi main jauh2...

    ReplyDelete
  2. Jangan berpolitik lagi..minta Datuk Mary Yap mohon tambahan elaun rumah Bagi Sabah Dan Sarawak.kita guru-guru Sabah Dan Sarawakpun sewa rumah juga..contoh guru Dari Kinabatangan mengajar di Tawau sewa rumah juga.dan sewa rumah mana Ada Rm180.kan baik Kalau semua guru dapat elaun rumah sama rata.contoh Semuanya dapat elaun rumah RM600 Tanpa mengira DG.Mana Ada pemilik rumah mau Tanya DG kepada penyewa????

    ReplyDelete
  3. UMNO habislah - dijatuhkan dari dalam sendiri - PERKASA....tolong ajaq! Bagus K'jaan BN Sabah kerana ketegasan mereka! Samseng-samseng dan pengganas-pengganas buas PKR/DAP tak takut lansung langgar undang-undang termasuk mengapi-ngapikan Cina-Cina bongkak RASIS untuk benci melampau orang Melayu/UMNO, termasuklah juga yang sampai menghina DYMM Agong dan PM kita (hanya yang Melayu dan Bumiputera lain yang Islam). Seperti juga yang berdemo tak habis-habis termasuk buat huru-hara depan balai polis, dan di Facebook si Cina pengganas, nama Venus di Sydney, yang sampai mengugut nak bunuh PM dan bekas PM kita. Polis dan KDN, mesti jangan biarkan hakim-hakim dan loyar-loyar buruk (`lawyer`konon) PKR/DAP PIJAK undang-undang macam sampah dan mengajar anak muda yang masih berhingus meleleh terus menjadi samseng atau pengganas macam Cina pengganas itu! Sudahlah itu, pengganas Cina ni panggil PM kita ‘najis’ – dan DAP-si Kit Sial pula, panggil PM ‘syaitan’! Dan jangan lupa si guru Cina ganas yang hina pelajar Melayu dengan begitu hina!

    Tolonglah KDN selesaikan hal ini. Ini berkaitan juga dengan hal menjaga keamanan sesama kaum - biar si RASIS DAP/PKR di ajar menghormati balik hak Melayu dan Bumiputera lain pusaka berzaman nenek moyang Melayu dan Bumiputera lain, dari sebelum dijajah British lagi! Dah geram betul dengan SAMSENG-SAMSENG dan PENGGANAS-PENGGANAS RASIS /PKR ini yang semakin GANAS kebencian mereka! Si DAP/PKR dan sekutu kuat penjajah Barat-Zionis mereka, saya amat syak sebenarnya nak satu lagi 13 Mei, lepas itu bolehlah menyalahkan orang melayu/UMNO, termasuk di mata dunia! jadi KDN harus bertindak segera! Apalagi, setelah berdemo huru-hara sini sana, K‘jaan BN masih mereka tak dapat tumbang.

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

    ReplyDelete
  4. Ini bung Moktar jaga jangan bagi Si Zette isteri kamu balik ke Semenanjong nanti ditinggalnya kamu sebab kamu tak hemsem . Tak payah dok sebok fasal si Nurul Izah tak dapat masok Sabah sebab Nurul Izah ada Flu nanti nyakit susah bung.

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.