Sunday, June 9, 2013

Habis Manis Sepah Dibuang..Nasib Hairie Begini Jadinya?


Nasib Hairie yang suatu ketika dulu pernah jadi ikon Orang muda Pas dan kini boleh diibaratkan seperti 'Habis Manis Madu Sepah Dibuang'. Kini Hairie ditinggalkan keseorangan tiada satu pun undangan ceramah yang boleh beliau membuat duit seperti dulu.

Jika dahulu satu malam sahaja Hairie pernah sapu lebih RM2000.00 upah untuk maki hamun dan sumpah seranah pemimpin Umno dan pemimpin kerajaan tetapi kini sebaik sahaja selepas PRU13 tiada lagi undangan ceramah buat Hairie.

Malah Hairie pernah bertemu rakan-rakan artis seperti pengarah dan penerbit filem/drama tetapi mereka tidak mahu mengambil risiko meletakkan pelakon yang pernah memaki hamun kerajaan sedia ada dalam filem/drama mereka. Maka tinggallah Hairie keseorangan yang tidak lagi pendapatan semewah dahulu.

Ingatlah jika dahulu satu malam Hairie pernah mendapat 3 undangan ceramah sekaligus sehingga Hairie sanggup menjejakkan kaki ke Batu Gajah bukan kerana apa....hanya semata-mata mahu memenuhi kantungnya.

Siapa yang tidak menjadi mangsa 'hentamannya' daripada pemimpin kerajaan sehinggalah ulama yang tidak menyokong perjuangan pakatan rakyat. Malah yang lebih parah Ustaz Kazim pun pernah dihentamnya tanpa memikirkan baik dan buruk.

Mungkin disebabkan keceluparan mulutnya yang menghentam sesiapa sahaja dengan berani membuatkan beliau begitu laris ketika itu.

Hairie perlu ingat ini adalah alam politik ada masa naik kamu akan naik tetapi kamu pasti akan jatuh suatu ketika nanti dan kini ternyata Hairie sudah menerima nasibnya umpama 'Habis Madu Sepah diBuang'

Kepada artis-artis lain harus beringat, jangan jadikan ceramah politik menghentam kerajaan sebagai sumber rezeki dan ada baiknya mereka meneruskan karier seni mereka dengan aman dan tenteram tanpa sebarang musuh politik.

9 comments:

  1. Sebab tu lah aku ternampak dia bercakap sorang-sorang. Cepat-cepatlah gi berubat dengan Haron Din.

    Makin lama makin menjadi-jadi. Dah sampai tahap kena mandi bunga budak ni.

    ReplyDelete
  2. ORG BAGI JALAN YG BAIK DIA HENDAK JALAN YG PENUH RANJAU SEKARANG TERIMA LAH ITU PILIHAN SENDIRI KALAU NAK MENDALAM ILMU AGAMA BUKAN MENYERATI PARTI PAS PAS ITU PARTI POLITIK MACAM PARTI PARTI YG LAIN JUGA BUKAN PARTI ISLAM PEMIMPIN MEREKA GILA KUASA DAN HARTA LU SILAP LAH BRO MASUK KANDANG HARIMAU.

    ReplyDelete
  3. Erk?? Dia ni ke yg kene tangkap khalwat dulu?

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum semua,

    Mulakan perniagaan dengan menjual atau membeli serta iklankan produk dan perniagaan anda di laman

    web www.produkmuslim.info

    Sokongan anda amat dihargai

    Terima kasih

    ReplyDelete
  5. dah kena kencing.. masuk pas bukannya nak dalami ilmu tapi nak sakau duit derma puak2 bahalul pas.. mcm nengok lokonan opera cina, dah puas menonton lakonan memaki hamun kau lepas tu puak2 tu buang kau mcm hampas... jilat air kencing puak2 bahalul pas tu lebih baik, suci dan halal buat kau

    ReplyDelete
  6. HAIRI OTHMAN..,sndiri mau ingat.....ingatlah ALLAH maha kaya....

    ReplyDelete
  7. kasihan...,anda hanya dijadikan objek bahan mainan politik puak pembangkang sahaja HAIRI...

    ReplyDelete
  8. bagi pengajaran pada hairie akal sempit ni, jangan kasi Job pada dia biar di tahu sikit jangan ikut kepala lembab dan hati busuk dia saja. Biar sampai bertahun, jangan bagi peluang langsung. tahulah dia cari makan sendiri. ini saja cara didik yang lebih berkesan.

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.