Wednesday, November 13, 2013

Kenapa Anwar Benci Sangat Dengan Syed Mokhtar



Anwar mendakwa, Syed Mokhtar seorang yang tamak sebaik sahaja kerajaan memanjangkan mandat Bernas merangkumi pengurusan bekalan beras negara dan monopoli pengimportan beras dari 11 Januari 2011 hingga 10 Januari 2021.
Anwar kemudian mengecam Syed Mokhtar sebagai seorang "oportunis" kerana langkah pengambilalihan tersebut bertujuan menguntungkan dirinya sahaja.

"Kami kecam pengambilalihan baru-baru ini yang bersifat oportunis oleh Syed Mokhtar sebagai satu langkah mengambil alih sepenuhnya Bernas pada ketika monopoli Bernas ke atas pengimportan beras dilanjutkan hingga 2021 kerana tindakan ini akan menguntungkan satu individu tertentu, iaitu Syed Mokhtar sendiri,” katanya.

Tahukah bahawa orang yang dibenci Anwar telah membina sebuah masjid yang indah untuk umat Islam di Alor Star, mempunyai yayasan Al-Bukhary yang memberi voucer tuisyen kepada semua sekolah untuk dinikmati oleh pelajar-pelajar bumiputera.

Kini sedang memberi biasiswa kepada pelajar-pelajar bumiputera yang tercicir untuk terus belajar di Universiti Antarabangsa Al-Bukhary.

14 comments:

  1. Sbrnya Yayasan Al-Bukhary buat kebajikan lebih jauh dr apa yg kita tahu.. melampaui kpd Melayu dan Bumiputeras Islam.. kebajikan tersembunyinya teleh melangkau ke negara2 Islam yg mskin spt Afrika,di taja mereka dr segi pendidikan dan agama.. masjid usah ckplah bukan 10 buah lg.. lebih dr jumlah itu..di Kedah shj sudah lebih dr 10 buah..

    Itulah hati perut busuk Islam munafik Anwar.. dia tidak serang monopoli gula robert kuok. yg naikkan harga gula berkala.. beras dimport tunggal utk kawal aktiviti 'membunuh' petani sawah negara.. Cina mmg geram dn nk matikan..tp Krjn sekat.. import beras tk dinaikkan apa2, harga beras krjn yg tetapkan bkn BERNAS.. itulah jahatnya Pakatan Iblis-PR ini melalui ketua munafiknya yg sgt BUSUK dan JIJIK hati perutnya sesama bangsa dan agama..

    Nantikanlah balasan Allah buat org2 khianat dn dengki mcm Anwar.. fitnh org yg buat kebajikan..

    Semoga Tuhan berkati dan teruskan kebaikan Syed Mokthar Al Bukahri dgn kejayaan demo kejayaan..AMinn!

    ReplyDelete
  2. Anwar xkaya mana tp naik jet ke sana ke mari.. mcm naik bas.. tp syed moktar layak memiliki jet peribadi tp hanya pakai kereta tempatan... bezanya jiwa dua ini.. seorng pelahap, hati yg penuh dgn busuk, dengki iri hati, xpernah puas dgn apa yg ada.. dn seorng lg yg diam dgn kebajikan dn usaha utk memartabatkan ekonomi umat.. bygkn betapa banyak org Islam berkerja di bawah kekuasaan koglomerat Syed Mokhtar.. Anwar? apa jasa? merosakkan minda dn memperkudakan habis2an org2 Melyu utk poltiik jahatnya..

    ReplyDelete
  3. Si liberal kelawar-PENJILAT-KAPIR Musuh Islam/Melayu dr. Parti-KENCING-Rakyat ni awatlah tak bertaubat lagi?! Dengki sgt. dgn. usahawan Islam/Melayu spt. Syed Mokthar Al-Bukhary yg. berjaya dan berhati mulia, yg. bantu ramai umat Islam miskin, tu apasal?! Si kelawar anak-beranak dia ni memang jahat, lebih dr. Kapir DAJAL!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
  4. hari ini rakyat semakin sedar, cakap dan janji anwar hanyalah omong kosong.. sama2 kita berdoa moga Allah berikan petunjuk, sebelum ajal datang menjemput.

    ReplyDelete
  5. aku harap sgt agar malaikat ragut nyawanya dan mati dlm penuh kehinaan ketika tengah mengentot jantan jambu.....!!!!!
    dia ni laki bini dan anak beranak langsung tak guna satu sen pun utk umat islam......

    ReplyDelete
  6. agaknya ada masa anwar tak dpt makan nasi sebab takada beras. dia termaksa makan ubi kayu rebus. sebab itu dia marahkan sy mokhtar.

    ReplyDelete
  7. ORANG YANG YANG TIADA CIRI-CIRI KEPIMPINAN ATAU KEMAMPUAN UNTUK MEMIMPIN akan GUNAKAN LALUAN-LALUAN YANG JIJIK dan HARAM UNTUK MENCAPAI MATLAMAT TAMAK KUASA DAN GILA PANGKAT ITULAH ANWAR IBRAHIM

    ReplyDelete
  8. Perasaan dengki terhadap usahawan melayu / islam dlm diri anwar sama dgn cinabeng. Utk nak dpt undi cinabeng, anwar sanggup mengutuk kaum sebangsa yg telah terbukti banyak jasanya kepada bukan sahaja anak bangsanya tetapi melangkaui insan2 seluruh dunia. Saya doakan agar tuan sy mokhtar akan terus berjaya dan menjadi ikon melayu / islam sepanjang zaman

    ReplyDelete
  9. jiwa yang sudah rosak memang sukar dipulihkan. Sudah hitam legam dan berkemungkinan akan berakhir begitu juga.

    ReplyDelete
  10. Apa salahnya Syed Mokhtar kaya, dia bukan macam ko Anwar pentingkan diri sndiri sehingga sanggup gadai agama bangsa dan negara. Syed Mokhtar banyak membantu umat Islam untuk terus berjaya dan bayangkanlah dibawah beliau beribu-ribu umat Islam dapat mencari rezeki

    ReplyDelete
  11. Masa hang jadi TPM dand Menteri Kewangan dulu, hang banyak tolong melayu ka cina, hang tolong orang melayu susah ka tolong keluarga hang bagi kayaraya. Kalau berea bernas mahal satu ringgit atau dua ringgit dari beras Jati hak cina tu, aku tetap pilih bernas, sebab apa.Aku dah niat dua ringgit yang lebih mahal tu, sedekah untuk anak yatim, anak orang miskin dan untuk umat Islam negara miskin yang di uruskan oleh Syed Mokhtar. Aku sokong dia kerana buka peluang untuk umat Islam sama sama beribadat melalui sekampit beras. Kalau aku beli yang cina, depa buat berhala yang terbesar di Selangor, gereja yang besar di Penang. Hang Anwar memang suka dengan berhala dan gereja serta kuil, pasai tu la hang sanggup bagi hindu tempek warna akat dahi hang dan menari dengan depa..ayo yo. Moga Allah rahmati Syed Mokhtar dan korparat melayu yang dibawah mereka terpelihara anak yatim dan orang miskin.

    ReplyDelete
  12. hilang trus respect pd anwar.. myesal2.. yg cina monopoli tu xde plak anwar bising..serius mnyesal sokong anwar

    ReplyDelete
  13. Anuar dengan Bukhari seperti neraka dengan shurga.

    ReplyDelete
  14. err..maaf la klo salah cakap...
    apakata bplogger citew rapa banyak reta nuar seblom jd pemimpin smpai jd pemimpin nomot 2..bandingkan nuar ngan syed sapew lebih gigih menolong bangsanyer sejak dari takder paper smpai la ni nih....susah ckit kowt no...tp blogger harapan bangsa kna gigih usaha la kan..go go go fighting...
    pastu kita sebarkan serata alam maya....kita kasi buka mata melayu lupa diri....he he he...cadangan tak bernas no...he he he...

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.