Saturday, November 2, 2013

Mahfuz Dan Azmin Hina Petani Di Sungai Limau




Tindakan Naib Presiden Pas, Mahfuz Omar yang cuba menjawab kembali isu kritikan petani berhubung cara dan kaedah yang digunakan oleh parti itu ketika program ‘Tok Guru Turun Bendang’ tempoh hari akhirnya memakan diri. 


Dia yang cuba mempertahankan ‘aksi’ Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang ketika menabur benih padi yang disifatkan sebagai ‘cara memberi makan ikan’ itu, akhirnya ditempelak oleh salah seorang petani semalam.

Bertempat di pusat media Pas, Mahfuz telah mengadakan satu sidang akhbar khas bagi mempertahankan kaedah yang digunakan itu. Dia dengan penuh yakin mengatakan kaedah tersebut turut digunakan oleh golongan petani di Sungai Limau yang disifatkan sebagai teknik orang kampung.

“Satu tabur kering, satu tabur basah dan satu lagi tabur air. Dua hari sebelum itu, dia (tuan punya bendang) sembur racun untuk (bunuh) siput gondang. Lepas dua hari baru kami pi tabuq dan siput gondang akan mati. Ini teknik orang kampung” katanya.

Paling menarik, Mahfuz turut mengatakan laporan yang dikeluarkan oleh Berita Harian sebagai laporan pekak, sedangkan ia secara khusus merujuk kepada kenyataan seorang Pas yang mempertikaikan kaedah tersebut. Atau dalam bahasa mudah, Mahfuz sebenarnya menghina ahli Pas tersebut yang disifatkan sebagai pembohong yang pekak.

Sedangkan rata-rata yang hadir semalam, mengetahui kenyataan Mahfuz itu hanya bertujuan untuk mempertahankan tindakan Hadi yang jelas tidak mengetahui cara dan kaedah sebenar proses penanaman padi. Tidak tahan dengan penipuan Mahfuz itu, petani yang turut hadir itu lantas bangun yang mempertikaikan kenyataan Mahfuz itu.

“Saya ni orang Kedah, besar dalam bendang. Tapi seingat saya, kami tak pernah tabur padi dalam ayaq (air)” katanya.

Terkejut dengan persoalan tersebut, Mahfuz yang merah muka lantas mengatakan kaedah tersebut adalah merupakan cara lama yang tidak mempunyai inovasi.

“Tak pa la, yang tu yang tak ada inovasi. Yang ini generasi baru yang ada inovasi tinggi” balas Mahfuz tersipu-sipu.

Terdahulu Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali ketika berceramah di Dulang Besar dilihat turut menghina masyarakat Sungai Limau yang dikatakan daif dan miskin. Malah kenyataan itu sengaja diulang beberapa kali sehingga menimbulkan rasa kurang senang penduduk Sungai Limau yang hadir.

Ini kerana umum mengetahui Dun Sungai Limau adalah merupakan kubu kuat pas sejak 5 penggal yang lalu. Malah sepanjang tempoh hampir 20 tahun, BN/Umno tidak pernah berjaya memenangi kawasan tersebut yang sebelum ini di kenali sebagai DUN Sala.

Kesian orang Sungai Limau, bagi mencari simpati pengundi pelbagai gelaran telah diberikan oleh pimpinan pembangkang kepada mereka. Apa pun di doakan semoga Allah membuka pintu hati mereka untuk mengundi BN/umno dalam pilihan raya kecil ini sekali gus menyahut cabaran untuk #BeraniHijrah.

5 comments:

  1. Memang dari awal-awal lagi Mahfuz dah konfirmkan yg pengundi2 di Sg.Limau semuanya bodoh macam lembu di atas kenyataannya yg mengatakan pengundi2 tak dapat nak membezakan gambar bunting antara calon yg bertanding dengan bunting yg memaparkan gambar Mukhriz. Wahai pengundi2 di Sg.Limau berfikirlah sejenak adakah anda layak menerima hinaan yg sebegini rupa dari seorang pemimpin PAS yg rendah mentalitinya tetapi berjiwa besar untuk memerintah. Undilah secara bijaksana dan terjemahkanlah penghinaan yg anda semua terima pada hari ini melalui peti undi.

    ReplyDelete
  2. Saya cadangkan kerana NEGARA ISLAM kita serta umatnya dlm. bahaya, akibat KEBUASAN KAPIR MUSUH Islam/Melayu yg. makin GANAS; ialah supaya umat Islam/Melayu Malaysia BERKORBAN demi ISLAM - tolong kahwin empat (saya dulu juga jahil psl poligami; tapi baru sedar skrg. apa hikmatnya ALLAH SWT membenarkan lelaki Islam kahwin empat)! Dan kahwinlah juga ibu-ibu tunggal serta pekerja asing wanita Islam, dan melahirkan seramai ANAK SOLEH yg. mungkin; apalagi golongan liberal Islam/Melayu makin kurang dpt. anak kerana memandang rendah pd. yg. anak ramai, atau terlalu mementing kerja dan kejayaan materialisma daripada Islam, atau mengamalkan pil perancang keluarga (sebenarnya pil ini salah satu SENJATA Kapir Musuh Islam; ut. mengurangkan anak ramai dr. umat Islam). Pedulikan fahaman feminisma si Barat-Zionis yg. PENIPU, yg. menentang poligami dlm. Islam, kononnya nak menjaga hak wanita – tapi kebebasan seks BUAS dan KEJI, termasuk yg. dah berkahwin, diagungkan pula! Feminisma juga SENJATA si Musuh Islam/Melayu utk. menjatuhkan aqidah dan akhlak wanita Islam di mana kebebasan mutlak individu yg. tiada batas, diperjuangkan kononnya sbg. hak asasi kebebasan-kesamaan gender. Bahkan feminisma telah melahirkan golongan wanita BUAS, yg. cetik fikirannya akibat moral yg. telah JAHANAM, apalagi bila terlibat dlm. kebebasan seks yg. tiada batasan, dipergunakan sbg. BINATANG-HAMBA-SEKS oleh Dajal-Dajal si pengikut-syaitan!

    Tapi perkahwinan poligami ini mestilah berlandaskan Syiar Islam; bukan utk. bersuka-suka utk. kepuasan nafsu yg. jahil dan buas spt. si KAPIR. Tetapi adalah utk. menegakkan perjuangan Islam apalagi bila Islam/umatnya terancam di Malaysia ini. Ini termasuklah melalui perancangan halus DAJAL, disyaki dr. si DAPBANGKAI/PKR (serta sekutu mereka, Barat-Israel) utk. MENGECILkan umat Islam di Malaysia spt. di Singapura dan Palestin, paling utama melalui PENGKRISTIANAN terbuka/rahsia, Bumiputera Sabah/Sarawak dan Orang Asli serta Islam/Melayu liberal. Ini termasuklah meletakkan ejen Bukan Islam MENYAMAQ sbg. umat Islam/Melayu termasuk warga asing Bukan Islam Indonesia/Filipina yg. muka mcm. Melayu (kerana itulah JAWI/JAKIM mesti memainkan peranan bersama KDN utk. menyiasat latarbelakang Islam pekerja asing samada mereka benar-benar org. Islam dan berdakwah/berbuat kebajikan berterusan kpd. mereka).

    Seterusnya, melalui pembunuhan beramai umat Islam/Melayu (Genocide) termasuklah melalui jenayah pembunuhan/rompakan/kebakaran (juga utk. rampas tanah PUSAKA atau halau umat Islam/Melayu dr. kpg /kwsn perumahan), keracunan makanan termasuk melalui bahan/suntikan kimia yg. boleh menyebabkan penyakit kanser/sakit jantung yg. berleluasa serta wabak penyakit di asrama/kwsn perumahan Islam/Melayu dan kemalangan industri/jalanraya (terutamanya oleh lori buas, yg. mungkin dimilki geng kongsi gelap - sepatutnya setiap lori dan bas, dan tapak industri dikenakan undang-undg memasang videokamera, dashcam dan kotak hitam, utk. mendpt. bukti bila berlaku kemalangan industri/jlnraya). Umat Islam/Melayu, termasuk pekerja asing Islam, senang dikenali dr. cara pemakaian Islam atau ayat al-Quran di kenderaan – bahkan bijak pandai/pemimpin juga disasarkan!

    Maka baiklah PAS bersatu dgn. UMNO; sebelum NEGARA ISLAM kita ini dan umatnya terus diHANCURkan; bukan jadi KULI-SAMPAH si KAPIR MUSUH Islam´/Melayu dr. DAP BANGKAI/PKR - lihat di http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.de/2013/11/tolak-hudud-ustaz-kazim-soal-tun.html, TOLAK HUDUD : USTAZ KAZIM SOAL TUN MAHATHIR..!!! , Posted by JKKK Kota Sarang Semut!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
  3. Kedunguan Mahfuz, kebanggaan kami
    -PAShit

    ReplyDelete
  4. Pelawat2 n Pencacai di blog ni cuba pk, ade kah pemimpin umporno betul2 memperjuangkan Islam? cara hidup mrk, isteri2 mrk n anak2 mrk pn tidak mengikut cara islam, adekah mrk kita harapkan memperjuangkan bangsa n agama kita? tu belum ckp "payong Agama' ? adekah mrk jugak betul2 mengikut cra hidup islam? kalau kepala ikan dh busuk masakan ekornya elok...... PK2 kan lah macai2 semua......

    ReplyDelete
    Replies
    1. dh tu ikut dap bleh pejuangkan agama dan bangsa ke macai? klau dh rahsia keselamatan negara pn nurul izah bleh jual kt org asing ape jadahnye.. fikir2kn la macai2 semua

      Delete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.