Sunday, November 24, 2013

Pas dan kafir DAP Sama sahaja Kedua-duanya Tidak BERSIH


Untuk apa Pas dan parti kafir DAP membuat demonstrasi BERSIH secara besar-besaran jika mereka sendiri pun tidak bersih. Kalau dilihat daripada pengiraan yang dibuat DAP semasa Pemilihan jawatankuasa kerja pusat (CEC) Parti DAP telah menyalahkan sistem komputer.

Manakala Pas pula semasa pemilihan terbaru telah menyalahkan masalah teknikal. Jika Pas dan parti kafir DAP menuntut supaya Pengerusi SPR meletakkan jawatan kenapa tidak menuntut kepimpinan tertinggi Pas dan parti kafir DAP meletakkan jawatan.

Sebenarnya Pas dan parti kafir DAP tidak Bersih

5 comments:

  1. PAS ni sebenarnya parti politok yang tak reti bahasa, orang ramai dan ahli-ahlinya sendiri dah pun bagi isyarat yang terang menderang supaya jangan sekongkol dengan DAP tapi disebabkan nafsu politik mengatasi segala-galanya maka dibisukan mulut dan dipekakkan telinga. Dengan lain perkataan yang pekak dan bisu itu dalah Hadi Awang dan Md Sabu. JIka kita buat bancian ahli-ahli baru dan pengundi-pengundi baru rasanya PAS jauh dibelakang UMNO. Akan menjadi lebih sengsara bila PAS dicop sebagai " Parti Ala Syiah (PAS)".

    ReplyDelete
  2. Ape lu citer mamat di Selangor aje kwsn umporno spt Gombak pn umporno kecundang dgn Parlimen sekali cuma kwsn Noh udang aje boleh mkn tu pn x semua jawa sokong nor yg berimej samseng... di perang DUN Sg Rapat pn rakyat dh bertukar ke PKR meluat dgn Opah Midah .... busukhati pompuan ni......

    ReplyDelete
  3. Bah. pertama:

    MALA PETAKA betul kpd. NEGARA ISLAM kita ini dan umatnya, yg. makin diJAHANAMkan golongan LIBERAL-PENGKHIANAT, PENJILAT KAPIR Musuh Islam/Melayu DAPBANGKAI/PKR!

    Lihat bagaimana SEJARAH ISLAM/MELAYU PUSAKA INDAH kita di Tanah Melayu NUSANTARA kita ini, warisan dan korban berzaman nenek moyang kita dari sebelum dijajah Barat-Zionis lagi, makin diMUSNAHkan, disyaki oleh si KAPIR Musuh Islam/Melayu dr. DAPBANGKAI/PKR (bersama sekutu PAP-Barat-Israel mereka) terutamanya di P. Pinang dan Selangor (nak buat mcm. kat S'pura, dan Langkawi pun si LIBERAL serta si KAPIR, nak jadikan mcm. Monaco) - di (dihttp://www.utusan.com.my/utusan/Laporan_Khas/20131123/lk_04/Tapak-arkeologi-diceroboh:

    AKTIVITI pencerobohan oleh kumpulan pencari harta karun dan pengamal amalan khurafat yang masih berleluasa akan terus mengancam tapak-tapak arkeologi di sekitar Jugra.

    Pembantu Muzium Insitu, Mohd. Jangi Zaimin berkata, pihaknya mengesan beberapa aktiviti pencerobohan yang dipercayai dilakukan oleh kumpulan pencari harta karun dan pengamal pemujaan judi nombor ekor sejak beberapa tahun lalu.

    "Salah satu daripada tapak yang terjejas teruk oleh aktiviti penggalian yang dilakukan secara haram adalah di tapak perigi lama Jugra.
    "Walaupun kita pernah memasang pagar untuk melindungi tapak kajian namun usaha itu gagal. Kedudukan tapak yang terpencil memang agak sukar diawasi,'' katanya.

    Tindakan tidak bertanggungjawab itu menyebabkan kemusnahan kepada tapak arkeologi dan mengganggu program penyelidikan yang masih belum selesai.

    Mohd. Jangi berkata, ketaksuban untuk memperoleh kekayaan dengan cara mudah menyebabkan kumpulan itu sanggup menjalankan aktiviti mereka pada waktu malam.

    "Mereka percaya tempat-tempat ekskavasi mampu menemukan mereka dengan artifak-artifak berharga yang ditinggalkan oleh masyarakat terdahulu.

    "Untuk mendapatkannya ada yang sanggup membahayakan diri dengan menggali lubang sehingga mencapai kedalaman beberapa meter.

    "Selain pencari harta karun, tapak arkeologi juga menjadi sasaran pemuja nombor ekor yang mempercayai tempat seperti itu sebagai keramat,'' jelasnya.

    Tapak perigi lama Jugra menempatkan sembilan buah perigi yang dipercayai pernah menjadi lokasi persinggahan pedagang untuk mengambil air bersih dan berlindung ketika ribut di laut.

    Ditemui melalui projek ekskavasi pada 2001, tapak arkeologi yang terletak kira-kira 200 meter dari Muzium Institu itu masih mempunyai susunan batu-bata yang membentuk perigi dan saliran longkang.

    Makcik Sambal Belacan – sungguh SAYU mengenang lagu ASLI Melayu PUSAKA kita, Seri Mersing, nyanyian sungguh merdu Allahyarham Tan Sri Saloma (AMN) [isteri kpd. SENIMAN AGUNG kita, Allahyarham, Tan Sri P. Ramlee (AMN)] - malangnya di http://ohvideotv.com/pusara-allahyarham-tan-sri-p-ramlee-musnah/, Pusara Allahyarham Tan Sri P.Ramlee musnah, adminrun March 28, 2013; serta WARIS (balu dan anak-anak kpd. Allahyarham Nasir P. Ramlee) arwah P. Ramlee hidup MELARAT di http://www.youtube.com/watch?v=Z8AdxeRbBYk , Bangga jadi cucu P Ramlee, Oleh Harian Metro (mana bayaran ROYALTI BERJUTA dr. filem/lagu P. Ramlee/Saloma yg. BERLAMBAK termasuk dr. Shaw Brothers di S'pura?!).

    ReplyDelete
  4. Bah. Kedua:

    Lihat SEJARAH PUSAKA Islam/Melayu gemilang kita yang sengaja diHANCOQkan di Jugra - di http://www.utusan.com.my/utusan/Laporan_Khas/20131123/lk_01/Sejarah-yang-dilupakan , Sejarah yang dilupakan, MOHD. AIDY KHAIRUNIZAM :

    KEMASYHURAN Jugra sebagai pusat maritim yang wujud sejak daripada zaman Kesultanan Melayu Melaka pernah disebut oleh Tun Seri Lanang di dalam buku tulisannya Sulalatus Salatin (Sejarah Melayu).

    Di dalam karya kesusasteraan itu, kesibukan pelabuhan Jugra yang terletak di kuala Sungai Langat digambarkan menyampai kesibukan pelabuhan Melaka yang ketika itu berada di bawah pemerintahan Sultan Mansur Shah.

    Selain gambaran menjadi pintu masuk utama perdagangan di Selangor, Tun Seri Lanang turut menyebut ketibaan Laksamana Hang Tuah di pelabuhan Jugra selepas keluar berlayar dari Melaka.

    Diceritakan kononnya Hang Tuah menghabiskan masa selama dua hari dua malam di Jugra selepas kapalnya yang berlabuh di pelabuhan tiba-tiba karam.

    Sama ada benar atau tidak petikan daripada tulisan itu, kisah persinggahan Hang Tuah menjadi sebahagian daripada kisah yang bermain di bibir penduduk apabila menceritakan tentang sejarah Jugra.

    Salah satu daripada 'bukti' yang digunakan untuk mengaitkan kisah itu adalah kewujudan kesan tapak kaki pada batu besar berhampiran jeti Batu Hampar yang terletak tidak jauh dari kaki Bukit Jugra.

    Jeti Batu Hampar di tebing Sungai Langat itu dipercayai adalah tapak pelabuhan yang dimaksudkan oleh Tun Seri Lanang sebagai pelabuhan Jugra.

    Selepas zaman Kesultanan Melayu Melaka, Jugra dikenali sebagai bandar Diraja apabila Sultan Abdul Samad (Sultan Selangor ke-4) memilih kawasan di pinggiran Bukit Jugra sebagai tempat bersemayam. Baginda menjadikan Jugra sebagai pusat pentadbiran Selangor antara 1859 hingga 1898.

    Pada masa kini, tinggalan seperti balai polis lama, makam Diraja, pejabat daerah lama, stor peluru, istana lama, Istana Bandar, masjid Sultan Ala'eddin Shah dan tapak perigi lama merupakan sebahagian daripada bukti sejarah yang masih boleh dilawati

    Cuma malangnya sebahagian daripada tinggalan itu ada yang sudah musnah dan dalam keadaan terbiar. Hanya menunggu masa untuk menyembah bumi.

    Ketua Muzium-Muzium Daerah Wilayah Selatan, Mohd. Aidy Khairunizam Rashid berkata, Jugra pernah menjadi laluan utama pengangkutan bijih timah yang diangkut dari Kajang, Balakong, Hulu Langat dan Semenyih.

    "Sepanjang tempoh pemerintahan Sultan Abdul Samad, Jugra menjadi pusat pengutipan cukai bijih timah sebelum dibawa keluar melalui Sungai Langat.

    "Berdasarkan bukti-bukti yang ada, kita percaya Jugra pernah memainkan peranan yang penting sebelum pusat pentadbiran kerajaan beralih ke Klang pada 1882,'' katanya ketika ditemui S2 baru-baru ini.

    Selain itu katanya, Jugra semasa di bawah pemerintahan Sultan Abdul Samad dan Sultan Ala'eddin Sulaiman Shah (Sultan Selangor kelima) pernah menjadi kawasan pertanian utama di Selangor.

    "Hasil daripada kemakmuran pemerintahan kedua-dua sultan, Jugra diberi nama timangan sebagai Bandar Temasya.

    "Sebelum itu nama lama Jugra adalah Tanjung Kera kerana terdapat banyak kera di kawasan bukitnya,'' kata beliau.......

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  5. Saya penyokong Pas di Sungai Rapat...tak semua pembangkang sokong Adun Pembangkang yang menang sekarang tetapi Umno Gopeng telah melancarkan kempen untuk kalahkan calon BN iaitu Datuk Midah. Kalau nak harapkan undi pembangkang berapa sangat dan susah pembangkang nak menang

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.