Saturday, December 21, 2013

Anwar tawar Saya RM300K Supaya Tidak Campur Kes Liwat II - Yuktes Vijay

"Anwar Ibrahim melalui kenalan pernah tawarkan saya sebanyak RM300K supaya tidak campur tangan dalam kes Liwat II", kata Yuktes.
Anwar Ibrahim yang terlibat dalam kes Liwat tahu bahawa beliau akan kalah dalam rayuan yang difailkan oleh pihak pendakwa yang diketuai oleh Tan Sri Muhammad Shafee.
Antara faktor-faktor yang dinyatakan oleh Pendakwaraya untuk memfailkan Rayuan untuk Kes Liwat 2 adalah:
  1. Keraguan terhadap integriti sampel DNA yang diambil daripada Saiful
  2. Kecuaian Pegawai Penyiasat
  3. Kenyataan hipotesis oleh 'expert witness' iaitu David Wells dan Brian Macdonald
Dalam Petisyen yang difailkan, sebanyak 9 sebab telah dikemukakan oleh Pihak Pendakwa untuk pertimbangan semula oleh hakim-hakim di Mahkamah Rayuan.
Menurut Petisyen yang difailkan, Hakim Mahkamah Tinggi telah salah tafsir kes dan bukti-bukti yang dibentangkan berikutan kewujudan beberapa percanggahan dalam keputusan Hakim Mahkamah Tinggi sebelum itu dengan keputusan muktamadnya pada 9 Januari yang lalu. 
Misalnya, jikalau integriti sampel diragui, ATAS DASAR APA Tuan Hakim menyuruh Anwar Ibrahim untuk 'enter defence'. 'Enter defence' bermaksud Pihak Pendakwa telah berjaya membuktikan ada kemungkinan besar Anwar Ibrahim bersalah.
Hakim Mahkamah Tinggi dalam alasan penghakimannya pada masa tersebut telah mengesyorkan integriti sampel DNA Saiful tidak dikompromi. Oleh itu, ada asas untuk menyuruh Anwar Ibrahim untuk menjawab tuduhan ke atasnya. 
Dalam hujah-hujah yang dibentangkan oleh Peguambela Anwar berdasarkan kenyataan saksi pakar daripada Australia, soal tentang kesahihan sampel tersebut tidak menjadi hujah utama. Alasan 'break in the chain of evidence' di mana bukti-bukti yang penting untuk kes telah dikompromikan. Kita berhujah bahawa DSP Judy iaitu Pegawai Penyiasat Kes Liwat 2 adalah seorang yang tidak mempunyai integriti berdasarkan rekod lama beliau yang pernah disiasat untuk sebuah kes sebelum ini.
Malah, DSP Judy telah melanggar peraturan IGSO iaitu Inspector General Standing Orders. Peraturan IGSO yang dilanggarnya ialah tidak mendengar arahan daripada Jabatan Kimia untuk menyimpannya dalam Lokar untuk Simpan Ekshibit Mahkamah yang digunakan untuk kes-kes yang lain tetapi telah menyimpannya dalam lokar peribadinya di dalam bilik. 
Yang pelik, dia juga mengaku telah buka botol sampel untuk 'gamkan' penutup botol itu dengan lebih kemas. Ganjil!
Secara ringkas, sampel DNA tidak ada masalah daripada segi integriti maupun kesahihannya. Malah, sampel tersebut telah didapati padan dengan sampel DNA Anwar yang diambil daripada lokap di mana dia ditahan untuk satu malam. 
Memandangkan undang-undang pada masa itu memerlukan kebenaran daripada tertuduh untuk memberi sampel DNA, kita telah pertikaikan penggunaan DNA yang diambil daripada lokap. Kan Anwar Ibrahim menggigil untuk beri DNA-nya. 
Huraian di atas adalah petunjuk penting kepada sandiwara masa kini di mana Anwar cuba cari pelbagai alasan untuk tangguhkan kesnya. Mengapa Anwar meroyan begini? Gelisah pula itu!
Kisah sebenar di sebalik kegelisahan Anwar ialah dia tahu dia akan kalah Rayuan ini. Sebabnya adalah 9 faktor yang dikemukakan oleh Pendakwaraya untuk pertimbangan semula merangkumi subjek dan konteks hujah-hujah yang dibentangkan oleh Sankara Nair dan diselidik oleh saya semasa kes masih di Mahkamah Tinggi. 
Hanya Sankara dan Yuktes faham secara menyeluruh segala aspek teknikal dan undang-undang hujah kami. Ini kerana hujah-hujah kami terdiri daripada banyak aspek teknikal DNA dan Forensik yang tidak pernah dihakimi di mana-mana Mahkamah di Malaysia. Bukan di Mahkamah Persekutuan pun!
Karpal tidak tahu apa-apa tentangnya. Sama juga dengan RamKarpal.

Kini Yuktes bukan lagi berada dalam tim Anwar dan Sankara pula tidak mewakili Anwar dalam Rayuan ini. Mengapa?
Kenapa?
Apa dah jadi adalah cerita untuk hari lain. Anwar Ibrahim ini satu makhluk yang tak tahu nak kenang budi. Sanggup 'hack' e-mel Peguam Peribadi sendiri untuk lihat kaitan di antara Yuktes dan Sankara dan jika Sankara turut terlibat dengan Yuktes dalam pendedahan wajah sebenarnya. 
Sumbangan Karpal dalam Kes Liwat 2 adalah untuk jatuh sakit dan tangguhkan kes. Dan juga untuk beri hujah politik di Mahkamah. Mereka yang tahu undang-undang dan proses Mahkamah semestinya akan tahu siapakah sebenarnya yang memenangkan Anwar kes tersebut. 
Kalaulah benar Anwar ini mangsa konspirasi;

1. Kenapa tiada saksi selain saksi pakar dan Najwan yang bekerja untuk MB Selangor masa kes..
2. Mana Hasanudin?
3. Mana Ezam?
4. Kenapa tak sub poena PM dan isterinya?
5. Kenapa tak berani masuk kandang saksi?
6. Mana alibi yang disebut untuk dapatkan ikat jamin?
7. Mana ahli ekonomi yang kononnya bersama Anwar masa itu?


Sumber: Disini

8 comments:

  1. Apelh admin melalut ni dgn istilah perundangan yg yg hya org2 kpg n ahli umporno aje percaya malah peguam Zul Kulim pn x prnh dego istilah yg admin sebutkan..... Ape Shaiful tonggeng aje ke x melawan bila org tua 62 thn nk sondol belakang?......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa orentasi pelajar baru....aku ragging budak junior hanya dgn jeritan dah terkencing....
      Sama dgn saiful...anwar ibrahim jerit dan pekik 'i want to fuck u!!!'..saiful terketar terpaksa menongeng depan muka iblis peliwat tua anwar ibrahim....
      Video dia suntut jantan gay sabah dan ramas butuh gay...mmg sah anwar ibrahim peliwat tua....
      Mgkin dia ada sejarah kena suntut dari belakang....dia tu budak jambu zaman sklh....sanusi junid tahu ler....

      Delete
  2. Anon 7.21, cuba kau jer yg tonggeng depan Nuar tu. Tak kisah ler dia umur brp! Jgn kau pula sibuk berdemo lepas ni marahkan Nuar tu!

    ReplyDelete
  3. Liwt melawan ke tidk tetap salah.adui
    Rela ke tidak ke tetap leh caj
    ..mula ko suka pastu ko insaf esoknye g buat rpt so?ape mslh ?

    ReplyDelete
  4. Bodo tul anon 7.12 kapal sink kan dah kata dalam mahkamah kejadian tonggeng maha liwat berlaku suka sama suka bodoo....nak singkir shafee konon x ade kredibel....kapal sink paria keling sing dalan dewan rakyat pernah kata ada bukti maha liwat menjubo prmandu sendiri...skrang jilat balik ludah sendiri....paria ni langsung tak ada kredible

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg sial loyer tak bertggungjwb nie...

      Delete
  5. Bawa bertenang, biar Anwar dan Kotenya yang menjawab.

    ReplyDelete
  6. Apelh macai2 diatas ni sibuk2 kn saiful ni 'budak downsyndrom' tu psl x melawan,,,,x branei melawan tapi skrg pandai pulak menyondol bila kawin.... lu org ape dpt?

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.