Friday, December 27, 2013

Imam Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi dipecat Dari Universiti Al-Azhar


Akademi Kajian Islam Universiti Al-Azhar Rabu lalu telah memecat seorang ulama terkenal, Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi. 

Dalam satu kenyataannya, akademi tersebut berkata Sheikh Yusuf Qaradhawi telah dipecat kerana beliau "telah dirujuk ke sebuah mahkamah jenayah, melanggar ideologi Al-Azhar dan mengeluarkan fatwa menghasut terhadap institusi-institusi negara". 

Minggu lalu, pihak berkuasa Mesir telah mengarahkan Sheikh Qaradhawi, bersama dengan 129 orang lain, termasuk presiden negara itu yang telah digulingkan, Encik Mohamed Mursi, dihadapkan ke sebuah mahkamah jenayah atas dakwaan kejadian lari dari penjara. 

Anggota akademi itu, Sheikh Mohamed al-Shahat, berkata keputusan untuk memecat Sheikh Yusuf Qaradhawi itu telah dibuat "sebulat suara" kerana pendirian ulama itu terhadap Al-Azhar dan Mesir, tanpa memberikan butir lanjut. - Agensi

9 comments:

  1. nampaknya sana sini Islam dah menjadi kacau bilau, nepa yer?

    ReplyDelete
  2. Mungkin disebabkan sesama Islam pun sering bergaduh akibat hasutan yahudi seperti di Malaysia Umno adalah Islam Pas juga Islam tetapi mereka sering bergaduh kerana agen yahudi seperti Dap dan PKR sentiasa akan menghasut mereka ini.

    ReplyDelete
  3. Tak perlu lah nak menuding jari pada orang lain - jengok jengok lah dalam seluar sendiri sebelum nak tengok dan kritik anu orang lain.

    ReplyDelete
  4. Agen yahudi bukan dikalangan kafir tetapi dikalangan orang Islam sendiri yang kononnya mengaku memperjuangkan Islam tetapi dalam masa yang sama suka pada perpecahan sesama Islam

    ReplyDelete
  5. Anon 4.59 jengok dalam seluar nampak Anu-ar

    ReplyDelete
  6. Salam Saudara Blogger yg hebat,

    Pohon link kan pautan ni untuk dikongsi dalam blog sahabat.

    http://mediagagak.blogspot.com/

    Terima Kasih

    ReplyDelete
  7. Paling utama perlu diusahakan untuk menyisihkan bapa setan iaitu Anwar al kunyity daripada dunia politik Malaysia nie. Kita rehatkan sahaja beliau di mana-mana institusi pemulihan akhlak untuk memperbetulkan akhlak rosak beliau dengan harapan dapat pulih sebelum dijemput ajal. Kalau tidak kita semua akan dipertanggungjawabkan di hadapan Allah s.w.t. nanti. Silap-silap rahmat Limpah kurniaan Allah akan diganti dengan kemurkaan dan balasan Allah yang maha pedih. Ya Allah Ampunkanlah kami orang Islam di Malaysia juga seluruh umat Islam di bumi Mu ini. Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awal tahun baru ini insyaallah al - kunyiti akan dichabut nyawanya oleh Malaikat Maut....ameen. ..beres. ..

      Delete
  8. Jgn lupa macai2 semua APCO firma perunding (yahudi) yg dilanggani JPM utk menaikan imej Najib/Umporno masih kekal perkhidmatan di negara kita begitu jugak rampasan kuasa oleh tentera di Mesir yg didalangi Israel, ape melayu mudah lupa begitu jugak ahli umporno jgn tengok aje tindakan presiden kamu......

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.