Tuesday, December 24, 2013

Nur Jazlan Kata BN akan kalah lebih teruk, Siapa Nur Jazlan?


Menurut satu laporan yang dipetik daripada akhbar Sinarharian hari ini bahawa 
Datuk Nur Jazlan Mohamed yang juga Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) menjangkakan BN akan mengalami kekalahan lebih teruk di kawasan bandar dalam pilihan raya umum akan datang ekoran kenaikan harga barang dan kos sara hidup.

Laporan Sinar Harian hari ini memetik kenyataan Ahli Parlimen Pulai itu yang berkata, kerajaan terpaksa berdepan dengan kemarahan rakyat akibat kenaikan kos berkenaan.

“Akibat kenaikan itu orang marah dan tidak undi kerajaan. (Dalam) PRU13 kita sudah kalah di bandar dan PRU14 nanti, BN akan (kalah) lebih teruk (di bandar),” katanya.

Beliau turut mempertahankan tindakan kerajaan yang menurutnya mungkin terpaksa mengorbankan janji pilihan raya – untuk menurunkan kos sara hidup.

“Ada ketikanya, kerajaan tidak dapat elak demi kepentingan negara. Jadi perlu dikorbankan (manifesto itu),” katanya lagi.

Jika Ahli Parlimen Umno sendiri sudah tidak yakin dengan kerajaan yang dipimpin oleh Umno bagaimana rakyat marhein dibawah ini untuk menyokongnya.


Sebagai seorang ahli parlimen yang menang atas tiket Barisan Nasional/Umno Nur Jazlan sepatutnya memberi penerangan terhadap kenaikan harga barang bukannya membuat rakyat tidak yakin dengan kerajaan yang dipimpin oleh Umno.

Jika inilah standard pemimpin Umno, mungkin nyawa politik Umno sudah tidak panjang.

10 comments:

  1. manusia ni ibarat duri dalam daging..kasihan siapa yg mengundinya...

    ReplyDelete
  2. Dia kecewa tak dapat jadi MB Johor macam Husam lah

    ReplyDelete
  3. Belum beliau cakap, masa lancar manifesto BN kan main tak naik minya, tol ,letrik barang2 lani macam mana jangan sampai rakyat kata BN Lidah bercabang.. Biawak Nasional

    ReplyDelete
  4. Betul .. saya sokong BN memang lidah bercabang.. BIAWAK NASIONAL masa Pak Lah dan Ajib Gor lagi teruk...

    ReplyDelete
  5. si celaka ni tak tahu ke masa dia pegang UDA berapa banyak aset UDA dia gadai kat CINABENG ??

    ReplyDelete
  6. Bro..ni realiti yang BN akan kecundang pada PRU14 nanti. Kalau anda rasa yakin BN akan menang, teruskan cerita pasal BN tapi yang pasti BN tak akan memerintah pada masa akan datang. Rakyat dan juga pengundi tanpa parti pasti tak akan menyokong BN disebabkan tekanan kos hidup yang mana kerajaan hanya tahu masalah kerajaan je tetapi masalah rakyat, rakyat kena tanggung semua tu.

    ReplyDelete
  7. Kenyataan yg dibuat oleh Datuk Nur Jazlan Mohamed ada kebenaran nya. Suka atau tidak dengan melihat cara DS Najib menguruskan negara, BN pasti akan tumbang dalam PRU14 nanti melainkan satu keajaiban boleh dilakukan oleh DS Najib (mungkin dengan melantik PEMANDU untuk mentabir negara)

    ReplyDelete
  8. Sebagai MP Pulai beliau tahu kebykan yg mengundi beliau org2 melayu berpendapatan kecil/sederhana, mmg patut beliau bersuara demi kepentingan warga yg diwakili cuma macai diatas kurang tau berpolitik lagi ahli2 umporno diluar bandar maupn di Felda bkn nya org senang, mrk mmg mengharapkan bantuan kerajaan bagi kelansungan hidup kalau dh kerajaan menekan mrk mmg patutlh mrk tukar kerajaan PRU14 nnti......jaga lupa MP Pulai darah campur Tok Mat dgn cina tak hairanlh beliau pro kpd pedagang cina terutama Singaporean.......

    ReplyDelete
  9. Inilah hakikat org2 Umno sekarang...bila ada dikalangan mereka menyuarakan kebenaran sebagai peringatan mereka akan menbelasah cukup2...yang mereka sokong ialah kalau sesiapa yg kuat mengampu dan menperbodoh rakyat dgn alasan2 super bodoh mengapa sesautu kenaikan perlu dilakukan. Ini petanda Umno diakhir2 nyawanya bila semakin ramai yg sokong menbawa rebah.

    ReplyDelete
  10. bila tiada kuasa didalam agensi kerajaan atau MT nampak kesusahan rakyat...bila dia ada kuasa dulu adakah dia menolong rakyat yg susah... sebaliknya mengayakan golongan yg kaya demi poket sendiri..sbb tulah ramai yg tak sepatutnya jadi pemimpin berlumba2 nak jadi pemimpin kerana kuasa dan harta..serta menindas bangsa sendiri...pemimpin sekarang pandai bermulut manis tapi habukpun x de....!! balik2 kayakan sipendatang baik waktu senang ataupun negara ditimpa bencana....pekedai cina jugak yg buat duit..

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.