Thursday, January 2, 2014

DBKL Perlu Saman Fitnah Terhadap Wardina Demi membersihkan Nama


Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) perlu menyaman seorang pelakon yang juga merupakan ahli Majlis Konsultansi Negara, Wardina Safiyah dimana mendakwa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) memperuntukan RM 15 juta sambutan Tahun Baru 2014.

Saman itu adalah untuk membersihkan imej DBKL daripada dipandang jijik oleh masyarakat ekoran fitnah yang dilontarkan oleh Wardina itu.

Dengan fitnah itu juga sambutan ambang 2014 yang dianjurkan oleh DBKL di Dataran Merdeka telah dicemar dengan rusuhan oleh peserta perhimpunan haram.

Sebagai agensi kerajaan yang tulus ikhlas DBKL tidak boleh hanya berdiam diri sahaja kerana masyarakat akan fikir fitnah yang dilontarkan oleh Wardina adalah benar.

Sebelum itu kecoh dipihak perhimpunan haram yang agak marah apabila Wardina yang dipetik oleh Harakahdaily.net dari facebook beliau berkata,

“Ini gila dan menghina. Saban tahun ia acara lagha yg langsung tiada faedah kepada rakyat. Kecuali jika sibuk benar mahu mempertahankan alasan pelancongan,”

Beliau menyatakan demikian sebagai respons kepada tindakan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang memperuntukkan RM15 juta untuk sambutan tahun baru 2014.

Wardina menambah: 

“Ini gila dan menghina, di saat rakyat disuruh berjimat cermat, hidup dengan berkat dan halal, positif dengan segala kenaikan, 15 juta dihabiskan untuk detik 2014”

Jika betul fakta dan kenyataan ini tidak benar dan menipu DBKL perlu mengambil tindakan drastik terhadap Warnida demi untuk membersihkan nama DBKL sendiri.

Jika DBKL terus menerus diam membisu dalam isu ini rakyat akan percaya bahawa memang RM 15 juta diperuntukan DBKL untuk sambutan ambang 2014.

8 comments:

  1. Zaman Ah Jib Gor jadi PM adalah era Liberal. Perusuh BERSIH tak pernah di saman dan dakwa. Peliwat Anwar minum teh tarik bersama dia. Musuh UMNO iaitu Guan Eng DAP,AH Jib duduk semeja. Cina yang Alvin yang hina islam pun masih bebas. Jadi setakat Wardina ini punya hal Bro,siapa pun TAK PEDULI. Lagi pun status dia nak sama macam dengan Pemandu. Hormat lah sikit!!!

    Alfie

    ReplyDelete
  2. Jika DBKL tidak saman wardina pundek ni rakyat akan kata memang DBKL tukang perabis duit rakyat

    ReplyDelete
  3. Saman je budak perempuan bodoh ni. Dia bukan pandai pun..lebihnya nak tunjuk pandai. Dia bukan ada apa-apa ilmu yang specific pun..apa yang dia cakap lebih kepada "common sense" dan bacaan semata-mata. Aku tak respect pun minah ini.

    ReplyDelete
  4. saman budak ni, bukan bijak manapun, masa remaja pernah melawan dan lari dari rumah apa.. bodoh kalau DBKL tak saman dia..

    ReplyDelete
  5. Bodoh tuh sememang lah bodoh minah nie..saman je supaya lps nie jgn sesuka hati mak bapak dia je nk keluar kn statement fitnah...biar jd pengajaran pada artis atau manusia lain...ptuiiiiii...artis tahap sampah minah nie..

    ReplyDelete
  6. Agaknya nak kena lawan dengan kerajaan dulu kot baru dipilih oleh Najib jadi ahli majlis, jom kita lawan kerajaan nanti kita dilantik jadi ahli Majlis Konsultansi Negara macam Wardina Safiyah

    ReplyDelete
  7. Aku nak jilat kelentit Wardina.....umur rupa !

    ReplyDelete
  8. Zaman Najib PM kalau nak dpt tempat kenalh jadi mcm budak pompuan ni kutuk kerajaan, agensi kerajaan n umporno pastu akan dpt perhatian dr PM cth mcm Ezam Kotak, Zahrin Duta, Zul Kolom n Hassan Beras Jati cuma macai2 umporno n ahli x pandai nk hidup..... ikutlah cara mrk....

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.