Thursday, January 2, 2014

Exco Agama Selangor Kesal Dengan Tindakan JAIS Merampas Bible Berbahasa Melayu


Exco agama Selangor Sallehan Mukhyi rasa kesal terhadap serbuan oleh Jabatan Agama Islam negeri itu (JAIS) keatas Pejabat Bible Society Malaysia (BSM) di Petaling Jaya.

"Kami diberitahu baru saja tapi kami tak ada maklumat. JAIS tak memaklumkan kepada kerajaan negeri mengenai serbuan tersebut.

"Apa tindakan JAIS, mereka perlu mendapat arahan dari sama ada daripada kerajaan negeri atau MAIS (Majlis Agama Islam Selangor).

“Perkara  ini tak dibincangkan dengan kerajaan negeri," kata exco Agama islam itu lagi. 

Sementara itu Majlis Gereja Malaysia (CCM) menggesa Perdana Menteri Datuk Sri Najib Razak dan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim menghentikan serbuan pihak berkuasa agama Islam terhadap agama lain pada masa akan datang.

Setiausaha Agung CCM Hermen Shastri berkata pihaknya bimbang dengan apa yang berlaku terhadap Bibles Society of Malaysia (BSM), sejurus bermulanya tahun baru ini.

"CCM percaya pihak berkuasa agama Islam tidak mempunyai kuasa dalam undang-undang untuk memasuki premis sah penganut bukan Islam untuk tujuan pemeriksaan, penyelidikan atau serbuan

8 comments:

  1. Siapa ketua jais?......Banggang punya exco.....Inilah akibat terlalu banyak makan tahi palat .......

    ReplyDelete
  2. Exco agama Selangor Sallehan Mukhyi hanya membaca script yg disediakan oleh DAP tanpa terlabih dahulu mendapatkan maklumat sebenatnya.

    Hebat betul PAS.

    Jelas sungguh PAS dibawah cengkaman DAP.

    ReplyDelete
  3. dia nak salahkan najib la tu. eh! rupanya dia xco

    ReplyDelete
  4. tengok mata exco..muka mcm nak makan penyepak. bengap. Jais bwh sape dol. Belakon lebih,

    ReplyDelete
  5. Macam ni jenis manusia yg mengaku islam pun ada diMalaysia khususnya Selangor nampaknya tumpang semangkoklah kita yang mengundi dia.

    ReplyDelete
  6. Pas dah jadi sasau bila Dap jeling ke arah mereka

    ReplyDelete
  7. Pieelh melayu umporno n macai2 Perak lu org dgn lu org pya Tok Peti sama aje stnd, lu org tau tak?kalau dibandingkan dgn masjid2 di Perak dgn negeri PR, masjid disini lagi lebih meriah dgn ceramah n aktiviti2 agama, masjid lu org harap beso aje tanpa aktiviti2 lansung, bila ade pemimpin umporno pusat mai berjemaah time tu macai2 penuh smpi x cukup saf bkn ape nk tunjuk muka kt pemimpin, x caya? cuba Najib mai solat kt Sg Rapat, bagai nk pecah masjid lu org dtg, gua tau lh bro, tapi kalau kt Selangor hari2 masjid meriah dgn aktiviti2, sambutan dr anak kariah mmg bagus, rasanya Noh kena bersaralh lepas PRU14 nnti pasti melayu tolak Umporno skrg pn dh berosot sokong kalau dibandingkan dgn PRU12 lalu - jom pakat2 tolak umporno Malaysia.... ingat zaman kerajaan melayu Melaka dulu yg gemilang dulu mane ade Umporno... x caya lu org tanya Prof (K) Ramlah Adam yg tegar umporno tu.....jgn marah yob/yong Sg Rapat.....

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.