Saturday, January 11, 2014

"Jika Minum HolyWater Sekalipun Kita tetap Islam" - Mujahid Yusof


Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusof Rawa terus mempertahankan sipeminum holywater apabila berkata "tidak wujud langsung pergi ke gereja tiba-tiba jadi Kristian hanya kerana minum holy water. Ini adalah kepercayaan karut tak boleh pakai.

"Kita mungkin ketawa, tetapi cuba fikir kembali berapa ramai di luar sana mempercayai bahawa minum holy water hilang Islam kita?" 

"Ada yang kata kalau orang Kristian bagi 'holy water' - sekali minum, 'habis'.

Mujahid yang merupakan ketua biro perpaduan nasional PAS berkata kerisauan yang sama turut wujud di kalangan orang Islam terhadap penggunaan kalimah 'Allah' oleh penganut Kristian.

"Ini adalah mainan politik pihak tertentu yang cuba menakutkan umat Islam supaya tidak pergi ke gereja takut terminum Holywater," kata Mujahid lagi lapor portal rasmi pakatan haram.

Beliau membuat kenyataan ekoran terdapat remaja yang menerima air itu secara percuma di sekitar Gombak dan kemudiannya tidak mampu mengucap kalimah syahadah atau beristighfar sekali pun.


Difahamkan orang yang meminumnya seakan terpukau dan menurut saja apa yang diperkatakan oleh pendakwah Kristian tersebut seolah-olah terkena sihir.

Samada ada percaya atau tidak itu terpulanglah ada mufti dipanggil untuk memulihkan mangsa yang telah minum holy water ini.

13 comments:

  1. Jabatan Media Sosial Malaysia (Di Bawah PEMANDU)

    Pengarah Jabatan Media Sosial Malaysia - Amhari Nazaruddin
    Timbalan Pengarah Jabatan Media Sosial Malaysia - Akmar Hisham Mokhles

    Jabatan Media Sosial Malaysia telah di tubuhkan pada Mac 2013 bagi menghadapi Pilihanraya umum ke 13 Selepas PRU13 JMSM diteruskan dan melaksanakan tugas di setiap Zon. Beberapa negeri sudah siap dengan pejabat dan kelengkapan serta pasukan media sendiri.

    Pejabat Zon JMSM
    Pulau Pinang (Che Wan MPP) - mewakili zon utara iaitu Kedah, P.Pinang dan Perlis

    Selangor (MYKMU) - mewakili zon tengah perak,selangor,wilayah, N.9

    Johor - mewaki zon Selatan Johor, Melaka

    Terengganu (AAKJ) - mewakili zon pantai timur Kelantan, Terengganu dan Pahang.

    Konsultant dar Singapura di lantik oleh JMSM bagi menyediakan segala kemudahan dan juga sebagai penasihat kepada Jabatan Media Sosial Malaysia.

    ReplyDelete
  2. Aku tak pernah dengar pun perancangan bangang ini

    ReplyDelete
  3. Si tak guna ni lebih banyak berada di gereja dari berada di masjid.... Sekarang sibuk mempromosi gereja pulak... Orang pas a.k.a anwarinas tegar si setan ni!!!

    ReplyDelete
  4. Isu Holy Water adalah satu contoh kelemahan orang UMNO dalam menghadapi isu semasa. Para blogger UMNO perlu matang dalam menangani isu dan jangan memberikan peluang untuk pembangkang mendedahkan kelemahan pemikiran serta pemahaman agama mereka.

    Umum tahu bahawa yang memberi petunjuk itu Allah S.W.T. Tidak mungkin satu air itu boleh memurtadkan manusia. Jika benar air holy water itu boleh memurtadkan manusia, tak perlu pihak kristian bersusah payah berdakyah ke merata dunia. Export aje air holy water, tabur aje kat empangan selangor, esok semua jadi kristian.

    Apabila penyokong UMNO terikut-ikut main isu holy water, maka terbukti mereka ini lemah pemikiran dengan itu isu nama Allah juga adalah lantaran kelemahan pemikiran mereka, sedangkan isu nama Allah ini berbeza dengan isu holy water.

    Jangan kita ni beri bola tanggung pada mereka. Kita lah yang sepatutnya memperjelaskan isu holy water. Kalau betul holy water itu boleh menyesatkan, tak payahlah pihak kristian nak guna nama Allah untuk berdakyah. Tabur aje kat empangan selangor, selesai cerita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kau makan nasi kangkang bini kau mungkin tak jadi apa apa kut

      Delete
  5. Elok lah anak-anak tuan-tuan pergi greja dan minumlah air tersebut...memang tak ada apa-apa...sebab itu greja buatkan....Elok orang-orang PAS pergi kegereja ...cuba mdan minta bawa balik air Holly Water tu...Aku pun x percaya kekuatan holly water...tetapi mana tau diaorang taruk bahan asing...eg. arak ke...

    ReplyDelete
  6. Dunia akhir zaman. Yang lebai asyik promosi gereja. Mat rempit disalahkan UMNO. Tak taulah apa jadi ooii

    ReplyDelete
  7. Makan minum yang ada tanda halal. Kurangkan makan yang tercatat tulisan cina ataupun dibuat oleh syarikat nama cina kafirsebab tak tahu halal atau haram

    ReplyDelete
  8. Holy water ni minuman keagamaan, minuman utk upacara keagamaan, walau pun tak jadi kristian, jika dilakukan dgn sengaja bersama sama mrk, apa jadinya aqidah seorg yg mengaku muslim.

    ReplyDelete
  9. Ada macai Dapig ketagih nasi kangkang disini. Ataupun lebai malang promosi gereja.

    ReplyDelete
  10. Orang PAS ini setelah menjual kalimah Allah AWT kepada Kristian demi kepentingan politik, Hari ini giat pula promosi Holywater kepada orang Islam di Malaysia. Adakah ini sebenarnya perjuangan PAS?. Sungguh malang ramai pula orang Islam yang menyokongya?. Mungkin Kiamat sudah hampir agaknya...

    ReplyDelete
  11. Tentu Ustaz PAS ini dah banyak minum holywater... sebab itu cakapnya banyak condong kepada Kristian... tapi tak apa sebab ramai orang PAS yang akan berimamkan dia untuk memasuki Syurga citaan PAS....

    ReplyDelete
  12. Orang PAS ini setelah menjual kalimah Allah SWT kepada Kristian demi kepentingan politik, Hari ini giat pula promosi Holywater kepada orang Islam di Malaysia. Adakah ini sebenarnya perjuangan PAS?. Sungguh malang ramai pula orang Islam yang menyokongya?. Mungkin Kiamat sudah hampir agaknya...

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.