Saturday, January 25, 2014

Minta Maaf Semua Kes Dianggap Selesai Mudah Sungguh


Digantung loceng di leher hampir lima jam sebelum memberi rumput untuk dimakan. Itu hukuman dikenakan oleh seorang guru berbangsa cina terhadap dua pelajar Melayu tahun empat di sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Khai Meng, Sungkai, Perak. 

Ia gara-gara tidak menyiapkan kerja sekolah. Lebih dikesali, guru berkenaan dikatakan memberi rumput kepada pelajar berkenaan dan menggelarkan mereka lembu.

Sebelum ini, guru mualaf, Choi Yi Shan, 25, dipaksa membuka tudung oleh Pengerusi Lembaga Pengurusan SJKC Nan Ya, Pang Ah Nganng, 72, jika ingin terus mengajar di sana.

Peristiwa itu mendapat kecaman pelbagai pihak dan akhirnya mereka mohon maaf.


Dan yang paling hina sekali ialah kes saman fitnah yang difailkan Umno terhadap Naib Presiden PKR Tian Chua dan dua individu lagi berhubung penyiaran artikel pencerobohan di Lahad Datu adalah konspirasi Umno, selesai di luar mahkamah.

Umno dakwa Tian Chua telah menyesal dan memohon maaf diatas fitnahnya terhadap umno tetapi Tian Chua kata dia tak pernah minta maaf kepada sesiapa pun.

7 comments:

  1. ITU GURU KAFIR BANGSAT...
    CUBA BUAT MCM TU KAT DIA....

    ReplyDelete
  2. Cuba yg kena tu murid cina atau india. Mau riuh satu dunia. Kimak la. Maaf saja x cukup la sial.

    ReplyDelete
  3. Bangsat puak2 ni... Semakin biadap & kurang ajar.. Melayu sabar lagi

    ReplyDelete
  4. hmmmmmmmmmmmm

    yang PPD melayu senang je..ok kami terima kemaafan kamu...
    bo layan la korang umno ke perkasa ke pas ke...sama je smua
    takde plak kamalanathan nak sibuk bising bila orang melayu kena.
    kalau kes sekolah kat pristina tu dia la paling laju

    sial je sapa jd menteri melayu

    ReplyDelete
  5. bnyk mkn kangkung

    ReplyDelete
  6. NAPER KAMALANATHAN TAK BERKOKOK NYARING LAGI.

    ReplyDelete
  7. Salah mak/bapak dia gak, yg kome hantor anak kome sekolah cina ngape? hantor le sek agama, dunia dpt akhirat pn dpt.... nk belajor mandarin hantor lh tuisyen...... bodohnya melayu umporno Sungkai ni.....

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.