Thursday, January 2, 2014

Mujahid Tiba-Tiba Jadi Hero Mempertahankan Persatuan Bible Malaysia




Ahli Jawatankuasa PAS Pusat Datuk Mujahid Yusof tiba-tiba hadir dan menjadi hero bagi pihak Pas apabila mengecam tidakan  yang diambil Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) merampas bible berbahasa Melayu daripada pejabat Persatuan Bible Malaysia.

Mujahid, yang juga Ahli Parlimen Parit Buntar, meminta pihak kerajaan persekutuan mengambil tindakan ke atas Jais dari melakukan serbuan atau percubaan menguatkuasakan undang-undang negeri ke atas penganut Kristian.


Tindakan Mujahid yang dilihat bermotifkan politik yang mengambil kesempatan untuk menarik sokongan daripada penganut Agama Kristian di Malaysia.

Mujahid merupakan pemimpin Pas yang memperjuangkan Islam liberal di Malaysia seperti Anwar Ibrahim mempersoalkan serbuan dan rampasan itu.

Mujahid berkata, kerajaan perlu memberhentikan semua tindakan dan tidak membenarkan Jais bertindak tanpa terlebih dahulu memahami sensitiviti yang menyelubungi perkara itu.



Ini adalah kenyataan yang dikeluarkan oleh Setiausaha Agung CCM Hermen Shastri

11 comments:

  1. Simujahid ni nak rebut gelaran dari khalid samad gereja... Skrg dia nak pakai gelaran mujahid gereja ..... Baru glamer sket...!!!!

    ReplyDelete
  2. sensitiviti orang Islam melayu macam mana?
    tau kira sensitiviti orang kristian jer
    pundek ... mujahid konon

    ReplyDelete
  3. Di Indonesia pada suatu masa dahulu...ada yang menyamar sebagai Ulamak Islam...tetapi sebenarnya merekalah benteng Kristian...dan penganut kristian. Adakan di malaysia ini berlaku...Mereka yang berjubah dan berketayap sebenarnya Kristian?...

    ReplyDelete
  4. Bismillahirrahmanirrahim

    Aku ada solat kat Masjid Jamek Sungai Gelugor, Pulau Pinang baru2 ni...Rupanya si Malaun Mujahid ni yang jadi Khatib hari tu....

    Pukimak haram jadah punya bangsa Rawa ni...siap bagi khutbah support Shiah. .siap kata perbezaan Shiah dengan Sunni adalah Kechil !

    Dah tu siap bagi tau jemaah yang pandangan dia bukan untuk memecahbelahkan umat cuma minta jemaah berfikir... ..punya la pandai guna cara Iblis..jarum sudah MASOK!

    NI LA ROPA HARAMI jenis Rawa !

    Satu lagi ada juga satu ostad Wan Salim bagi khutbah...pon ambil bahagian support PKR dalam Khutbah Jumaat. Dia kata ada MP Wanita tu cuba jelaskan semasa ucapan dalam Gereja tentang hak seseorang Melayu bebas menganut apa2 ugama !

    Wan Salim HARAMI ni kata MP Wanita tu (bacha :Nurul Izzah) tak cukup time nak explain! The bell was ringing KONON!

    SAJA NAK TANYA...Ada kah Wan Salim sama2 berada di dalam Gereja waktu itu? Jika tidak, maknanya Wan Salim ambil pendekatan ambil HEARSAY only! Dan cuba menyesatkan jemaah masjid ke arah politik liberal...

    Kalau pon terhutang budi dengan al Jubori dalam Abim dulu jangan lah pula sampai nak menyesatkan Jemaah solat!

    Ini lah dua Harami yang cuba menyesatkan Ummah...

    MASJID Jamek Sungai Gellugor nampaknya dah beralih menjadi Masjid SHIAH....! Ya Allah...pelihara lah KAMI..tolong lah lindungkan kami!

    ReplyDelete
  5. Mana pergi nya ulamak jampi tersohor pas haron din....dan ulamak yang kain dalam pas....ternyata dalam pas sendiri berpecah belah....bahana berkawan dengan yahudi malaysia sokong pluralisma.....apa yang nampak mereka kuat disebabkan dana yahudi yang sudah masyuk dalam poket mereka....sah hadis nabi dah beritahu " akan muncul suatu hari nanti seburuk buruk manusia di akhir zaman iaitu mereka yang mengaku ulamak".....ramai yang mengaku pejuang...tetapi mereka petualang bangsa dan ugama.....pas syiah dan pluralisme musuh islam yang nyata....

    ReplyDelete
  6. Bila pas dikuasai oleh syiah dan libral islamic menjelang pru nanti akan lebih mudah untuk kalahkan puak pas kali ini...anak anak muda dah mula celik mata...pas bukan pejuang islam....syukur hikmah yang cukup besar kenapa takdir tuhan tiada pengabungan antara pas dan umno.....hanya untuk manusia yang mahu berfikir.....perancangan musuh berbagai bagai..cara nak musnahkan islam di malaysia.....perancangan allah juga yang terbaik......

    ReplyDelete
  7. yg betul2 kita kena ingat skrg ni ialah:

    1. dah masuk era 'akhir zaman'
    2. umat Islam akan terbahagi kpd 73 (kalau tak silap) golongan/kumpulan diakhir zaman.
    3. kesemua 73 golongan ini mengaku mrk lah penganut Islam sejati, dilandasan yg benar.
    4. semua mrk yakin Islam mrk 'lebih betul' dari Islam golongan lain.
    5. Tuhan 'tengah' mengkelas-kelaskan org2 yg mengaku Islam ini kedlm golongan yg sesuai utk mrk.
    6. HANYA SATU golongan saja yg diterima sbg mrk yg berpegang kpd Al-Quran dan As-Sunnah.

    kalau yg dah nampak dimata tu menyalahi hukum syarie, maknanya SALAH lah,

    biarkanlah 'siluncai terjun dgn labu2'nya, sekalipun mrk mendakwa mrklah 'pilihan' Tuhan.

    yg perlu kita ingat : adakah diri kita masih atau sentiasa dilandasan yg betul?
    kalau kita rasa jawapannya YA, alhamdulillah.
    yg lain2 tu Allah Yg Maha Mengetahui.

    ReplyDelete
  8. Shiah ni product Yahudi ! Diasaskan oleh si Yahudi yang masuk Islam..

    Nothing special in Shiah...full of Mutaah Fuckings

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shiah Pas lebih afdal makan BABI dengan pemimpin Harbi dari makan Ayam dengan pemimpin Muslim...

      Ayotula Mat Shabu. ...

      Delete
    2. Mat Shabu sure boleh rekemen Mutaah dgn young Iranian ladies....

      Anybody Interested ?

      Plse take NOTE...

      Delete
  9. Melayu Qardiani n Kristian x siape berani ganggu krn kami penyokong tegar BN/Umporno.... begitulah cara kami nk hidup...... kami berjaya bodohkan pemimpin Umporno demi kelansungan kuasa mereka n aktiviti kami......

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.