Sunday, January 19, 2014

Pecacai Cina DAP Lari Lintang Pukang Apabila Orang Melayu Mengamuk




Perlakuan biadap seorang penyokong parti cina Dap Pulau Pinang(gambar di atas) cuba membuat provokasi terhadap perserta perhimpunan membela mengecam tindakan Adun cina PKR Machang Bubuk Lee Khai Lon yang menghina Perdana Menteri Dato Sri Mohd Najib.

Penyokong cina Dap ini telah manaiki motorsikal sambil berteriak "Melayu bodoh dan Islam bodoh" "Melayu bangang".

Akibat perlakuan ini beberapa pemuda Perkasa telah mengejarnya dan menangkap seterusnya menyerahkan kepada pihak polis.

Tahap kesabaran orang Melayu khususnya umat Islam di negara ini ada hadnya. Walaupun orang Melayu boleh berkompromi dengan mana-mana bangsa dalam apa jua situasi tidak bermakna kepala mereka juga boleh dipijak sesuka hati.

Jika tahap kesabaran orang Melayu sudah hilang maka sesuatu yang lebih buruk akan berlaku. Kejadian ini hanyalah 5% sahaja orang Melayu yang hadir bayangkanlah jika 100% orang Melayu hadir?
 
Mungkinkah 13 Mei akan berulang jika berpolitik tanpa sempadan?

8 comments:

  1. Piee lh samseng umporno ckp aje, nk boikot peniaga cina pn ko org tak mampu, kalau betul2 anti-cina mulai saat ni boikotlh biar tutup peniagaan mrk, hangpa tau pemimpin hangpa lh yg beri muka kpd kopereat cina mcm Berjaya Group, YTL. Goh Genting n dll, hangpa aje anti -cina mrk kamcing habis kaut dana rakyat bagi kroni cina mrk... bodoh pya ahli umporno.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan semua kaut...ada yang baik tak kaut..

      Dap, PKR dan Dap tak kaut..

      Mak hang berzina dan dapat Hang..itu yang hang marah sangat kat umno pasai Hang anak haram..

      Be fair la..semua borong tak boleh..

      Delete
  2. orang melayu terlalu banyak bersabar. ini baru sedikit, inilah kalau tidak memahami budaya hidup orang melayu.tidak tahu sejarah malaysia dan dunia jika dia tahu tidak jadi begini.bersatulah orang melayu demi agama islam.cukuplah di hina sebegitu rupa.pihak kerajaan ambil tindakan tegas.jangan banyak bercakap..

    ReplyDelete
  3. Pelik tengok video ini bila melayu dengan melayu bergaduh sesama sendiri agar orang cina tidak di pukul. Nampak nya visi Ah Jib Kangkong agar bangsa cina di beri sama hak dengan orang melayu di terima oleh banyak orang melayu Penang!!

    alfie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alfie..tu bukan gaduh Melayu dgn Melayu. .

      Tu cuma nak bagi tau tak nak buat kekerasan pada waktu itu.

      Kalau Melayu tu datang nak gaduh depa dah bawa kayu , parang, dsb...dah siap tetak China kasi Mampos la...

      Aku pon boleh chuba support supply parang panjang...nak berapa ribu bilah ?

      Jangan takut kat pelanggaran Penal Code negara...ini bab Mempertahan Maruah Islam dan Melayu...kalau Mati pon boleh Shahid. ..

      Walau bagaimana pon jangan lupa ajaran Islam bahawa kita hanya mempertahankan..jika diserang baru la lawan..jangan lupa tau..

      ...selamat bertojai dengan China lahanat...

      ......abu ahmad....

      Delete
  4. APA PASAI HANGPA TAK BELASAH DIA HABIS-HABIS..LEPAS TU BARU SERAH KAT POLIS. BILA ADA PELUANG HANGPA TAK GUNA SEBAIK MUNGKIN. OK LAIN KALI JANGAN KASI CHANCE...

    ReplyDelete
  5. aku baca posting ni menggigil menyirap ....

    rasa2nya dgn 'kelembutan' penguatkuasaan undang2 spt skrg ni aku pasti satu hari nanti akan berulang tragedi berdarah 13 mei '69, atau mungkin lebih besar lagi. mungkin hanya tunggu masa aje nak meletup ....

    bukan aku sorang aje yg rasa begini, aku pasti, dan aku BUKAN KAKI GADUH, kekadang tanpa disedari ianya boleh terjadi bila KEHORMATAN DAN HARGA DIRI DAN BANGSA dicabar dicerca dan dipersendakan setiap hari.

    kpd kerajaan pusat, nak jaga sokongan undi jagalah, tapi jadi biarkan bangsa pukimak 'tongsan mali' tu membuat sesuka hati solah-olah negara tidak ada undang2 utk mengambil tindakan keatas kebiadapan mrk. atau cina2 bangsat ni dah tidak lut undang2?

    kpd pemimpin Melayu kerajaan negeri dibawah PR terutama di Selangor sedar2lah, tak salah nak berkuasa, tapi jgn bangsa sendiri dibiarkan diperbodoh2kan oleh bangsa cinabeng dan pariah.

    kalau cinabeng ni baik dari dap gerakan atau mca boleh sama2 bermati2an menjaga kepentingan kaum mrk (SJKC) mengapa pemimpin Melayu nya boleh korbankan kepentingan utk bangsa sendiri? cth: Pusat Giat Mara. apa nak jadi ni?

    bukan nak menolong bangsa, memunahkan bangsa pulak jadinya ....

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.