Thursday, January 16, 2014

Relakah Orang Melayu Bila Pemimpin Melayu Dihina Oleh Kafir Cina Dap


Penyokong Cina Dap Pulau Pinang mengambil kesempatan dalam isu kangkung dengan menghina pemimpin Melayu yang mreka anggap hanya layak jadi balaci sahaja.

Kita tahu cina Dap tidak pernah anggap pemimpin Melayu layak untuk memimpin mereka. Mereka mahu semua orang Melayu layak jadi pecacai sebagaimana mereka lakukan kepada pemimpin dan penyokong Pas.

Demonstrasi yang dilakukan oleh penyokong kafir cina Dap di pasaran malam di Jalan Alma, Bukit Mertajam dengan menbawa gambar besar kepala Najib dengan mulutnya ternganga yang disumbat dengan 10kg kangkung membuktikan mereka telah berjaya menghina pemimpin Melayu.

Turut sama berdemo jijik ini adalah ADUN PKR Machang Bubok, Lee Khai Loon.

Sebenarnya merekalah yang menaikkan harga bukannya kerajaan tetapi mereka mengambil peluang yang ada untuk menyalahkan kepimpinan Dato Sri Najib agar dapat mencetuskan kebencian dikalangan rakyat.

Orang Melayu sepatutnya sedar bagaimana cina Dap sudah berani menghina pemimpin Melayu sedangkan orang Melayu sanggup jadi pecacai yang sanggup berguling dijalan-jalan raya.

6 comments:

  1. Lagi tak rela kalau pemimpin melayu KangkonG.

    ReplyDelete
  2. biar lah pemimpin melayu tu kena hina pon, ade ape masalah. lainlah kalau pemimpin islam yg kena hina, Nik aziz org BN siber letak badan BABI, relak je. xde pon mengekabah beruk mcm macai BN

    ReplyDelete
  3. Isu ini kita salahkan Najib dan penasihat-penasihat dia, apa yang bodoh sangat kangkong yang di jadikan modal ucapan. Sekarang dah jadi bahan ejekan bukan saja oleh puak puak pembangkang, puak puak pro kerajaan sendiri pun jadikannya satu ejekan.

    Tak larat dah aku nak mempertahan kerajaan Najib ni...ramai sangat "inner cycle"nya yang bangang bangang.

    ReplyDelete
  4. Ye lah, dia sendiri yg menyebab diri dia dan Melayu dihina! Yg dilantik penasihatnya pun 2x5 bangang! Tapi aku tetap UMNO pasal PKR tu pulak dipimpin manusia manusia JIJIK!

    ReplyDelete
  5. Berbangsa Melayu tidak bermakna dia pemimpin orang2 Melayu.Majoriti rakyat Kelantan ada lh Melayu,tp lihat apa yg di laku kn oleh mereka2 yg konon ny pemimpin orang2 Melayu.Wang royalti di tukar kpd wang ehsan.Cuba buka kamus dan cari maksud ehsan!Sedekah dn belas kasihan je Bro!Rakyat kebanyakan berhempas pulas mencari wang utk menerus kn kehidupan,PM dn isteri dok berbelanja sakan mengguna kn dana negara.BR1M yg cuma RM500 konon ny mampu utk menampung kehidupan seharian.Apa yg dpt di beli dgn duit sbnyk RM1.36 sehari?Belanja sekolah ank aku pun RM2.50 sehari.Bila rakyat memperlekeh pemimpin negara ia ny bkn lh penghinaan tetapi bila pemimpin negara memperlekeh kn rakyat,itu baru betul satu PENGHINAAN!

    ReplyDelete
  6. Masaalah disini bila rakyat hina pemimpin umporno yg salah kalau hina pemimpin pembangkang x pulak salah, DSAI, TGNA n dll mcm2 mrk hina, tiada pulak ape2 tindakan diambil, begitulh double stnd nya PDRM n pihak berkuasa.... begitu jugak kalau pemuda PR tumbuk MP Ulu Selangor, mlm tu jugak tidor lokap tapi pemuda umporno PDRM buat dek aje w'pun MP dh buat repot.... begitulh umporno memperkosa undang2 di Malaysia ini..... cuma melayu bodoh, subsidi n tongkat aje masih sokong BN/Umporno........rakyat merdeka dh cerdik yub/yong bkn mcm kome semua.....

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.