Thursday, February 6, 2014

Anwar Cabar BN Letak Calon Melayu Demi Untuk melancarkan Sentimen Anti Melayu Dikalangan Pengundi Cina


Setelah Anwar Ibrahim menyedari bahawa tindakannya mengarahkan ADUN Cina PKR Kajang meletak jawatan dan kemudian mengangkat dirinya untuk menjadi calon dan seterusnya menjadi menteri besar Selangor itu tidak disukai pengundi-pengundi DUN Kajang terutamanya Pengundi Cina. 

Maka Anwar Ibrahim pun merayulah kepada BN supaya meletak calon Melayu(umno) untuk bertanding di Dun Kajang dengan harapan pengundi-pengundi  Cina tidak 'lari'.

Tidak cukup merayu, mereka mencabar Dato Seri Mohd Najib dan Tun Mahathir untuk bertanding dengan si Peliwat dengan harapan mereka dapat memainkan sentimen anti-Melayu di kalangan Pengundi-pengundi Cina di Dun Kajang.

Anwar juga sedar bahawa pengundi Cina sudah mula muak dan benci dgn politik kotornya, maka mereka pun mula lah merayu, mencabar dan buat apa saja untuk mengaitkan UMNO dalam kemelut Politik PKR Selangor dengan harapan dapat menambat hati pengundi Cina yang sudah mula sedar akan penipuan, kelicikan dan ketamakannya.

Malah PAS dan DAP pun sudah mula muak dan benci dgn perangai buroknya yang menyokong Anwar Ibrahim tinggal beberapa pemimpin yang termakan budi dengan Anwar Ibrahim.

Pengundi DUN Kajang marah kerana Anwar berhasrat menyingkirkan Khalid Ibrahim dan menggantikannya dengan dirinya sendiri. Pengundi2 DUN Kajang lebih menyukai Khalid sebagai MB berbanding Anwar.

PAS dan PKR juga tidak bersetuju dengan tindakan Anwar kerana mereka lebih selesa dgn Khalid sebagai MB, malah Anwar tidak pun berbincang dengan DAP dan PAS mengenai rancangan nya itu. Anwar memerangkap DAP dan PAS supaya mereka terpaksa menyokong nya.

Kekalahan Anwar membuka peluang kepada PAS menuntut kerusi MB yang sememangnya menjadi hak PAS.

Pengundi-pengundi Cina tidak setuju dan tidak suka Anwar menggantikan ADUN Cina dengan dirinya. Mereka pasti akan mengundi calon Cina MCA berbanding dirinya.

Anwar takut menentang MCA kerana BN akan meletakkan calon Cina MCA memandangkan memang dari dulu lagi kerusi DUN Kajang ditandingi MCA mewakili BN.

Maka Penipu Besar Anwar dan bahalol-bahalol PAS dan PKR pun mencabar lah UMNO untuk bertanding di DUN Kajang dengan harapan untuk memancing undi-undi Cina yang sudah menunjukkan tanda-tanda menolaknya.

Oleh Ismet Ulam Raja

7 comments:

  1. Letak calon bangla lawan anwar

    ReplyDelete
  2. yup..sokong..letak calon Bangla bertaraf penduduk tetap...kalau la boleh diletakkan...utk lawan Anwar...

    -smh-

    ReplyDelete
  3. letak je la apa2 calon. pastu tak yah turun kempen. biar dia kempen sorang2. klau kempen pun bukan org selangor nak undi bn. letak je la calon tuk puaskan hati si penipu tu. kalau kalah mg dah ya lah tp klau menang selangor cam tu jugak. jgn habiskan duit. melayan anwar buat mengabiskan beras

    ReplyDelete
  4. mcm org hilang akal...dia yg kecoh buat PR kecil...siap suruh lawan letak calon melayu....suka hati Najib la nak letak sapa

    ReplyDelete
  5. Calon melayu yg layak Noh Udang Omar MP Tg Karang krn beliau pangenam Um porno Selangor berimej samseng baru sepadan dgn DSAI sama2 samseng ! Biar pengundi Kajang tentukan karier politik diantara mrk yg akab berkubur.... lagi 1 utk mengurangkan pembaziran spt yg diwar2kn Prof (K) Zainal Kling tak pyh lh kempin lama2, 4 hari sudahlh SPR... sebenonya Umporno yg nk lama berkempin krn boleh lh tabur n gula2kan pengundi terutama org melayu demi sokongan..... rakyat pn nk tunggu gak ape gula2/ole2 dr umporno........ biasalh beri amik undi ikut suka kamilh bro......

    ReplyDelete
  6. Calon melayu yg layak Noh Udang Omar MP Tg Karang krn beliau pangenam Um porno Selangor berimej samseng baru sepadan dgn DSAI sama2 samseng ! Biar pengundi Kajang tentukan karier politik diantara mrk yg akab berkubur.... lagi 1 utk mengurangkan pembaziran spt yg diwar2kn Prof (K) Zainal Kling tak pyh lh kempin lama2, 4 hari sudahlh SPR... sebenonya Umporno yg nk lama berkempin krn boleh lh tabur n gula2kan pengundi terutama org melayu demi sokongan..... rakyat pn nk tunggu gak ape gula2/ole2 dr umporno........ biasalh beri amik undi ikut suka kamilh bro......

    ReplyDelete
  7. Sebenarnya semua orang telah dapat meramalkan siapa yang akan kecundang...apa yang dapat kita lihat kepala lutut DAP/PAS tidak goyang pun...sekarang ini yang goyang adalah kepala lutut Anwar Ibrahim...kerana kaum china telah sedar... Anwar bukan saja sanggup membunuh orang melayu malah pada hari ini beliau telah membunuh karier politik kaum china di Kajang demi nafsu buas Anwar ...Jadi kita lihatlah nanti adakah kaum china masih lagi bertahan dengan kebodohan mereka atau....walaubagaimanapun kita percaya kaum china telah membuka mata mereka...

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.