Saturday, February 15, 2014

Anwar Kutuk Syed Mokhtar Depan Pengundi Cina Di Kajang



Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim meneruskan "kempen haramnya" bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang dengan membuat serangan terhadap ahli perniagaan bumiputera Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary yang dikatakan memonopoli syarikat gula dan sebagai punca peningkatan kos sara hidup.

"Syed Mokhtar kekayaan puluh bilion ringgit. Saya bukan benci dia. Saya tidak suka monopoli gula dikuasai sorang, kita hidup dalam suasana pelbagai kaum sepatutnya monopoli tidak harus berlaku dan rakyat terpaksa bayar," katanya ketika berceramah di hadapan lebih 200 penyokong Cina di Taman Impian Murni di Kajang, malam tadi.


"Syed Mokhtar kaya raya sedangkan rakyat dipaksa membeli gula dengan harga yang amat mahal.

"Sebelum ini Robert Kuok juga menjadi tukeh gula tetapi diketepikan oleh pemimpin Melayu kerana sikap perkauman mereka,

"Harga gula naik sebab monopoli Syed Mokhtar. Saya lawan Umno, Barisan Nasional (BN) termasuk tokoh-tokoh besar,” katanya.

"Masalah kita di Kajang apa, masalah ekonomi, kehidupan.

"Saya akui, ada kerajaan mana-mana pun tidak boleh kawal. Harga minyak, gula contohnya, tidak boleh naik," katanya.

"Saya dalam PKR sedikit pun tidak berganjak untuk menyebarkan dakwah," katanya.

"Saya akan berdakwah selagi yang termampu saya lakukan demi untuk umat Islam juga sebab itu saya guna surau, masjid dan gereja hanya untuk berdakwah, kata Anwar lagi.

"Saya berjanji jika saya menang di Kajang saya akan pastikan rakyat Kajang hidup dalam keadaan selesa," kata Anwar

14 comments:

  1. Mana boleh hentam Tukang Kutip Duit UMNO Said Mokhtar, semacam haram bunyinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala hotak hang. masa jadi tpm dulu berapa banyak dia tutuh duit rakyat. bukan sakat tutuh pungkoq. budak bahlol pas & pkr ni bukan tau apa.

      Delete
  2. Mcmanalah penghianat seperti ini boleh mendapat sokongan dari penyokong2 Melayu PKR dan PAS??? Hairan..hairan..hairan......

    ReplyDelete
  3. Inilah sifat Anwar yang yang dikenali sebagai manusia berbagai wajah.. depan Cina kutuk melayu... depan Melayu kutuk Cina...Di malaysia cakap lain dan di luar negara cakap lain semuanya bertentang antara satu dengan yang lain...putar alamlah katakan...tapi yang peliknya bodoh sangatkah kita ini untuk mempercayainya ....Semoga rakyat malaysia tidak dilabel oleh orang luar sebagai bodoh...

    ReplyDelete
  4. butoh la lu aljubur...tokey2 cina yg lain manopoli baran2 tak disebut

    ReplyDelete
  5. untuk raih undi jangan kata Syed Mokhtar Al Bukhary ... kalo bapak dia Pak Brahim sokong BN ... dengan bapak sendiri pun dia sanggup kutuk

    ReplyDelete
  6. Billionaire China dan India ada buat universiti, sekolah, masjid untuk tolong orang islam ke?

    ReplyDelete
  7. kepala butuh bapak hang moyang hang la panglima jubur geng cina lahanat dok monopoli semua bisnee dalam malaysia hang tak nampak pulak lahanat punya panglima jubur bila laaa panglima jubur ni nak kena panahan petir haaa asik dok fitnah mengumpat mengeji macam sial yg lebai-lebai pas-pkr pun angguk bodolaaaa hangpa ni semua fuck the nation...

    ReplyDelete
  8. Aku benci sungguh dgn menatang sekoq ni

    ReplyDelete
  9. MEMANG DIA NI...PENGKHIANAT BANGSA..memang patut dihapuskan ...... Kenapalah sakat hati kat usahawan melayu yang sorang tu...Cina yg beratus-ratu monopoli barangan dan perusahan langsung tak di ganggu......

    ReplyDelete
  10. Sudahlh macai2 Umporno hangpa cakap je, bolehkah mulai saat ni hangpa boikot peniaga cina? kalau perkara sekecil ni pn hangpa x leh buat lebih baik ikut aje lh apa ckp pemimpin Umporno hangpa ckp, Barang2 naik ke hangpa jgn riuh rendah beli aje ... ye aje lh labu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vary ads sprang tokoh melayu yg tersenarai dalam 10 individu terkaya dlm mlaysia korang day dengki. Mcmna melayu nk many.

      Delete
  11. Apa punya mabok. Robert kouk lepaskan AP gula pasal kerajaan tak lagi beri subsidi gula 30 sen. Selama puluhan tahun kouk untung atas angin je. Bila syed mokhtar ambil-alih, harga gula daah jadi normal tanpa subsidi. Dah tentulah naik 30 sen. Siapa yang kaut untung selama ini, kalau bukan kouk si oppurtunis...

    ReplyDelete
  12. Syed Mokhtar tidak boleh dikecam sebab dia tu anak Tuhan kepada UMNO.

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.