Sunday, February 9, 2014

Mahfuz Pula Bimbang Keselamatan Teresa Kok Anggap NGO Islam Mahu Bunuh Teresa


Ketua Penerangan PAS Pusat Datuk Mahfuz Omar tampil dengan penuh bergaya seolah-olah seorang hero menyatakan kebimbangan terhadap tawaran tampar yang dibuat ke atas 
Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok. 

Mahfuz mahu tindakan tegas diambil keatas kesemua NGO Islam tersebut kerana cuba menganiaya Teresa Kok.

Secara bodoh Mahfuz menyatakan "kalau sekarang upah akan dapat bila ada individu boleh menampar seseorang dan selepas ini mungkin upah yang lebih lumayan bila dapat membunuh seseorang.

Mahfuz juga mempertikaikan kenyataan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bahawa tawaran tampar yang dibuat oleh NGo Islam bukanlah suatu ancaman. 

Menurut Mahfuz Teresa seorang pemimpin yang disegani bagaimana kata itu bukan ancaman

Ahli Parlimen Pokok Sena itu juga risau jika ada pihak yang bersungguh-sungguh mahu menampar Teresa Kok dan menyebabkan kematian, adakah 
Ahmad Zahid mahu menunggu kematian baru mengambil tindakan ke atas pihak tidak bertanggungjawab tersebut.

Mahfuz juga berkata beliau malu dengan pemimpin Dap kerana NGO Islam melakukan budaya yang tidak sepatutnya berlaku dan ini mencemarkan imej umat Islam.

Teresa Kok sebelum ini menerbitkan satu klip video yang menyebut perkataan Malay si, klip video yang berdurasi selama 11 minit 39 saat itu turut memuatkan sindiran kepada pemimpin negara serta fitnah berhubung krisis keselamatan di Sabah dan mengaitkannya dengan isu diplomatik yang berlaku antara Malaysia dan Filipina.

Keadaan ini telah membangkitkan kemarahan beberapa NGO Islam yang bersabar sudah sekian lama sejak Teresa mempertikaikan tulisan jawi pada papan tanda jalan, mempertikaikan azan di surau dan mempertikaikan wang zakat
.

Apabila merasakan dirinya menjadi bahan kecaman Teresa Kok bersama penyokongnya membuat laporan polis keesokkan hari kononnya bimbang keselamatan dirinya terancam.

Bagaimanapun, Pas mempertahankan perbuatan Teresa Kok yang membuat klip video menghina kepimpinan negara dengan mengerahkan unit amalnya menjaga keselamatan Teresa Kok 24 jam.

Ini bukan kali pertama Pas mempertahankan pemimpin Dap pada November 2009 iaitu sebelum berlangsungnya convention Dap di Ipoh Perak Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang memijak gambar beberapa pemimpin Melayu yang dikatakan belot daripada perjuangan dalam pakatan pembangkang sehinggakan Dap kehilangan kuasa di negeri Perak.

Pas menyokong penuh tindakan pemimpin Dap tersebut dan anggap tindakan pemimpin Dap adalah betul dan selaras dengan prinsip kemanusiaan.

11 comments:

  1. Mahfus kata Teresa cock pemimpin disegani....wakaka inilah pemimpin PAS yang bodah tak boleh diajar,pandai tak boleh diikut.Orang marah disalahkan tapi pesalah dipertahankan.

    ReplyDelete
  2. Puak2 pasfus ni cakap ttg agama berdegar2... tapi bela si kafir kutuk Islam, kutuk Melayu... gila kuasa punya pasal.... semuanya jadi halal...

    ReplyDelete
  3. Aku nak offer..
    Sapa dpt sekeh... maksudnya.. guna 2 jari dan luku kepala mahfus..
    Aku akan belanja.. dinner 3 mlm turut2..
    X payah gmbr pun x per..

    ReplyDelete
  4. nak bela sangat dengan betina tu pasai apa mr.bean???awat dia ada bagi tolong tebas HUTAN KA???sudah2lah mr.bean jangan nak jadi HERO pulak yang CINA BABI ni kata MALAY SI hang buat tak tau ja apa hang pun nak jadi macam cerita SARJAN HASSAN bila last sekali PENGKHIANAT TU KENA DENGAN T.S. P.RAMLEE????

    ReplyDelete
  5. Apa Takut...SEmbelih Ayam hanya satu SATIRA sahaja...Apa Takut ...Lempang TRESa Kok hanya lakonan je...?...Kalo kena lempang betul-betukl pun...cuma kena bayar RM50 je...LEMPANG rasanya tak mati pun...

    ReplyDelete
  6. ADA YG OFER LEBIH RM 1K UTK LEMPANG TRESA KOK.DENDA RM 50 JE BANYAK BAKI LAGI.

    ReplyDelete
  7. Inilah yang orang PAS belajar dari mahaguru sesat mereka...iaitu mati kerana mempertahankan kaum yang menghina Islam adalah syahid..menyokong orang menkristiankan orang Islam adalah Syahid...menghina rasul sama macam budak kampung kalau mati dibunuh adalah syahid...sebenarnya mereka ini telah jauh tersesat dari hukum Islam...sebenarnya mati mempertahankan Islam itu lah syahid ianya termasuk memerangi mereka yang bersekongkol dengannya... walaupun orang itu mengaku dirinya Islam...

    ReplyDelete
  8. hehe cian kat ko mahfuz...sudah sudah lah

    ReplyDelete
  9. Pieelh melayu umporno, Pekida n Perkasa hangpa ckp anti cina akhirnya hangpa berbelanja kt kedai cina yg rata2 penyokong tegar DAP, nk boikot peniaga cina hangpa tak mampu ! mcm mane nk hidup di tanah Melayu....... cuba hangpa fikio sendiri sanggupkah hangpa boikot peniaga cina?

    ReplyDelete
  10. Sapa suruh boikot peniaga cina.?..mereka adalah kawan...Yang jahat tu geng DAP...yg rasis yang meng lembukan dan memperkudakan PASngok, dan Parti Kelentong Rakyat ...tu. Di malaysia nih dah lebih 60 tahun Cina Melayu hidup aman damai.,..tetiba apabila ada parti Melayu yg dilembukan maka jadi kacau bilau negara...

    ReplyDelete
  11. Dalam budaya Melayu Penampar adalah untok mengajar yang chelupar. ..

    Bukan untok mencederakan. ..lebih kepada pendidikan...

    Ramai yang tak faham....

    Kalau Theresa tu melampau So justify la dia di ajar...that's all..

    alahai....sapa la yang nak bunuh amoi kematu tu yg tiada NILAI sekupang pon !

    Bodoh punya Mahfus dan munafik Pas...

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.