Saturday, February 8, 2014

Muslimat Pas Kata NGO Islam Hina Teresa Tak Layak Gelar Diri Mereka Sebagai Pembela Islam


Dewan Muslimat PAS Pusat mengutuk sekeras-kerasnya tawaran terbuka RM500 yang dibuat oleh Majlis Jemaah NGO Islam Malaysia kepada sesiapa yang menampar Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok berikutan sebuah video sketsa ucapan Tahun Baru Cina yang dikatakan menghina pemimpin Melayu dan Islam.

Timbalan Ketuanya, Dr Siti Mariah Mahamud berkata, PAS tidak mahu tajaan tampar menampar seperti itu akan menjadi budaya di dalam masyarakat pada hari ini.

Siti Mariah turut menyelar tindakan Jemaah NGO Islam yang dilihat tidak matang dan bercanggah dengan akhlak Islam sendiri apabila melumur darah ayam ke atas kain rentang dengan gambar pimpinan DAP dan PKR.

"Dengan kelakuan seperti itu mereka tidak layak menggelarkan diri mereka sebagai pembela Islam, mereka telah dengan sengaja memalukan dan menghina Islam dengan bersikap demikian dalam menyatakan bantahan," katanya lagi

Walaubagaimana pun Muslimat Pas diam membisu apabila Lim Guan Eng mendesak kerajaan membenarkan penganut Agama Kristian mempergunakan kalimah Allah.


Muslimat Pas juga terpaksa membisu apabila Penasihat Dap Lim Kit Siang mempertikai, khutbah Jumaat di ibu negara pada 31 Januari lalu menyebut perpecahan dalam kalangan umat Islam bukan sahaja disebabkan oleh iman yang lemah tetapi juga kerana hasutan umat Kristian dan Yahudi adalah bercanggah dengan usaha perdamaian.

Meskipun teks ucapan khutbah Jumaat itu memetik Firman Allah S.W.T dalam surah Al Baqarah ayat 120 mengenai kaum Yahudi dan Nasrani, Kit Siang tetap menegaskan bahawa khutbah Jumaat perlu diubah.

Muslimat Pas perlu melihat isu ini secara keseluruhan kerana setelah 56 tahun Malaysia merdeka rakyat Malaysia pelbagai kaum hidup dengan penuh aman damai tanpa ada gangguan.

Bukan itu sahaja kaum Melayu tidak sedikit pun menunjukkan sikap perkauman mereka sehinggakan kaum cina membolot hampir separuh harta dalam negara Malaysia ini tanpa rasa was-was.

Apabila parti cauvinis cina iaitu Dap yang mula mendapat kuasa dan cuba untuk memperbodohkan dan menghina orang Melayu, maka orang Melayu mula bangun untuk bertindak itu pun hanya memberi amaran sahaja.

Agenda Dap sebenarnya lebih besar daripada agenda Anwar Ibrahim yang hanya mahu menjadi Perdana Menteri demi untuk membalas dendam ke atas rakan-rakan umnonya yang tidak menyokongnya.

Oleh itu muslimat Pas usah mengatakan NGO Islam yang mengecam tindakan Teresa Kok tidak layak menggelarkan diri mereka sebagai pembela Islam kerana Pas pun tidak mampu mempertahankan Islam.

Muslimat Pas perlu sedar Pas kini hanya menjadi tukang karut kepada parti cauvinis Dap sahaja demi untk berkuasa.

7 comments:

  1. Butoh lah siti,ini pun pelacur politik.pantat pelacur lg wangi dari pantat org politik begini yg berpaksikan islam tapi hanya untuk kuasa

    ReplyDelete
  2. Semasa demonstrasi2 dianjurkan oleh pihak PR macam mana pulak dgn kelakuan macai2 mereka? Ada yang terbalikkan kereta polis, raba artis di atas pentas kat dataran merdeka, hina pemimpin dan berbagai-bagai lagi. Bukankah pihak yg melakukan perbuatan itu semua adalah org2 Islam. Bagaimana????????? Tidakkah perbuatan2 ini juga bercanggah dgn akhlak Islam?????????? Tidakkah perbuatan yg sedemikian juga telah dgn sengaja memalukan serta menghina Islam??????????

    ReplyDelete
  3. tresa kock telah mhina pemimpin Melayu Tanah air, mpersendakn umat Melayu ( rujuk perlembagaan : Melayu adalah Islam ) dan PDRM. semalam t.kock ini pergi ke balai Polis ( PDRM ) Buat report kerana rasa terancam diringi oleh melayu ( haprak tak tau berapa ringgit dapat? ) lihat gambar semalam siap songkok tinggi dan bertudung apa perasaan anda. ini semua musuh Islam. Insaflah. semoga Tuhan melimpahkan taufik dan hidayahnya kepada bangsa ku Amin.

    ReplyDelete
  4. BODOH Piang......

    ReplyDelete
  5. Ketua Muslimat PAS ni bodoh...tak faham apa message yg nak disampaikan...

    Inilah manusia munafik....cina DAP dipertahan tapi dalam mempertahankan Kalimah allah, bisu membodoh. DAP pertikai kuthbah jumaat, diam membisu....



    ReplyDelete
  6. Sbnrnya....ramai yg masih berotak, tau bila dihina, tau maruah agama dan bangsa dihina. Tpi ada manusia x de otak, org hina mcm mane pun masih lgi boleh x berkata apa2. Langsung x berckp ape2 bile agama dan bangsa sendiri dihina. Alquran dipertikai pn x ckp ape2. Tpi bile org sendiri terbalik kereta, berperangai buruk semasa demo, x langsung bersuara utk tegur. PAS skrg ni beroperasi atas prinsip berpolitik shj. Nmpk dh purely atas politik. Sepatutnya ditegur sesiapa shj , x kira disebelah mana dia. Dulu aku berkecenderungan sgt dgn PAS, tpi kini, PAS skrg ni cukup berubah sgt2 berbanding dgn dulu. Makin teruk ade.

    ReplyDelete
  7. Gelarannya DR tapi ada pemikiran yang beku, lemah sangat minda DR ini,lemah sangat penglihatan mata hatinya.Kenapa salahkan orang yang memberi tindakbalas di atas sikap biadap DAPIG.....?Apakah Islam mengajar kita jadi dayus dan pengecut bila kita dihina dan dicerca?Bodo punya DR sama bodo dengan ketuannya ,harap perut boroi dan banyak bini aje.

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.