Tuesday, March 11, 2014

Ada Sesuatu 'Tak Kena': Bekas Juruterbang 777-200 Cadang Panggil Orang Soleh


"Apabila sains sudah berakhir, kuasa Allah yang ambil alih," itulah antara kata-kata bekas juruterbang MAS, Kapten Noruden Abdul Majid dalam temubual beliau dengan TV3 pagi tadi berkaitan kehilangan pesawat MH370.

Daripada cadangan beliau seolah-olah ada sesuatu yang tidak kena dengan misteri kehilangan MH370 yang berlarutan lebih 90jam.

Beliau merupakan salah seorang kapten yang bertanggungjawab membawa balik pesawat boeing 777-200 ke Malaysia. Beliau tahu kemampuan dan kebolehan pesawat jenis ini.

Menarik untuk mendengar rumusan beliau yang tidak terlepas dan selalu dengan ulasan tentang "kuasa Allah".

Menurutnya, apabila sains sudah berakhir, kuasa Allah yang ambil alih kerana sains dicipta oleh Allah.

“Panggil mereka supaya mereka berdoa kepada Allah. Allah yang dapat mengembalikan kapal terbang yang hilang itu kerana teknologi yang secanggih mana pun tidak dapat mengatasi kuasa Allah,” kata beliau.

Beliau cadang orang yang solleh wajar dipanggil untuk membantu mencari kapalterbang yang hilang ini.

“Mereka ini rapat dengan Allah. Allah sudah tentu akan memakbulkan doa mereka,” katanya dalam temubual dengan TV3.

Sebelum ini juga Kapten Noruden pernah menyebut untuk mendapatkan semula MH370, pertama, doa orang yang soleh dan kedua, doa dari ahli keluarga penumpang.

12 comments:

  1. Betullah tu apa kapten tu cakap.Setiap masalah yg kita hadapi kita pulangkan balik pada Allah,pencipta masalah itu sendiri.Tak ada yg tak kena.

    ReplyDelete
  2. umno kangkong panggil bomoh gila. apa punya kangkong umno. masih percaya benda karut. umno masih bodoh. pandai fitnah saja.

    ini lah umno bodoh dulu kini dan selamanya bodoh.

    ReplyDelete
  3. KAH KAH KAH KAH KAH KAH... kekononnya nak boikot TV3, tapi ni ape cerita??? Yang TV3 siarkan mereka ambil dan letak dalam blog bangang mereka...

    KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH


    http://greenboc.blogspot.com/2014/03/video-terbaik-mh370-hiangkembalikan.html

    http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2014/03/mh370-pandangan-terbaik-dari-bekas.html

    ReplyDelete
  4. bila pulak umno panggil bomoh? ada bukti mengesahkan umno yang panggil? asyik nak fitnah je

    ReplyDelete
  5. Sila rujuk kes helikopter terhempas di hutan Bario..bila semua peralatan moden gagal mengesan
    akhinya mereka mengunakan keadah alternatif dan heli dijumpai sedangkan sudah beberapa kali pesawat pengesan melalui lokasi yg sama tapi tidak bertemu

    ReplyDelete
  6. Betul tu...

    Boleh rujuk lama ni:

    http://mynewshub.my/2014/03/11/khidmat-bomoh-bukan-pertama-dalam-nahas-udara-di-malaysia/

    ReplyDelete
  7. Bomoh nak berikan khidmat bantuan dia, ape masalahnya??? Tiada siapa pun yang mengundang... lain la macam ketua peliwat, undang mangsa, pujuk rayu sikit-sikit, terus beraksi ganas... itu lagi teruk..

    ReplyDelete
  8. Yg terbang kuasa Allah yg jatuh pun kuasa Allah.
    Hidup pun kuasa Allah. Yg mencari pun kuasa Allah.

    ReplyDelete
  9. Khabarnya drebar mh370 tu penyokong kuat Nuar Berahim. Fb dia penuh dengan kutukan kepada kerajaan. Agaknya kapal terbang tupun dah tak redho lagi orang macam dia bawak ke sana sini. Tu yang jadi macam tu

    ReplyDelete
  10. Kita kena professional setiap masa. ..ideologi politik masing2 perlu diketepikan ...politik bukan professional. ...dan professional bukan politik. ..

    Barulah Gentleman. ..

    ReplyDelete
  11. Tapi ada juga ahli politik yang tak profesional.. tunding jari pada pihak lawan walaupun terang-terangan pihaknya yang melakukan kesalahan dan kesilapan. Langsung tak profesional, apatah lagi langsung tak gentleman, sebab kerjanya hanya gentel lubang burit...

    ReplyDelete
  12. Kalau dah jadi penganut Anwar Ibrahim memang payah nak jadi baik

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.