Friday, March 21, 2014

Chef Wan Akur Sebarang Tindakan Anggap Pintu Jamban Rumah Cik Kiah Hanya Gurauan


Chef selebriti Datuk Chef Wan akur dengan sebarang tindakan terhadap beliau yang ‘mempersenda’ insiden kehilangan pesawat MH370 menerusi akaun Instagrammya di @chefwan58.

Katanya, ianya hanyalah satu gurauan kononnya untuk melihat reaksi orang ramai terhadap gambar yang dimuatnaik beliau yang kemudiannya dipadam.

Beliau yang berada di sebuah pantai pagi tadi memberitahu pihak krew untuk berjenaka dan lihat reaksi orang Malaysia yang suka "melatah dan mengutuk orang."

“Saya percaya bahawa ada yang pernah bergurau tentang isu ini dalam beberapa hari lepas namun saya sengaja meletakkan gambar itu di Instagram untuk melihat reaksi orang ramai.

“Tidak sampai 10 minit, saya dihubungi.

Benar bahawa orang Malaysia suka mencari sebab untuk memburukkan orang lain walaupun ia bertujuan untuk membuat orang ketawa dan ia merupakan satu jenaka,” kata beliau menerusi Instagram.

Beliau juga akur dengan sebarang tindakan terhadap beliau.

“Saya terima segala akibat susulan tindakan saya. Saya sengaja melakukannya dan saya berjaya.”

Dalam entri itu, Chef Wan bergambar bersama sekeping objek yang dikatakannya sebahagian daripada pintu pesawat MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu.

Dalam nada berjenaka, Chef Wan menyatakan objek tersebut merupakan sebahagian daripada pintu tandas di sebuah rumah di pantai Morib.

Sementara itu, satu undian telah dibuat oleh portal Astro Awani mendapati 80.68 peratus mahu Chef Wan meminta maaf kepada rakyat Malaysia dan Malaysia Airlines manakala 7.41 peratus bersikap neutral terhadap insiden berkenaan.

9 comments:

  1. Lepasni aku pon nak buat jenaka yg chef wan kena liwat dgn si aljuburi.....hahaha kelakar la lawak yg aku buat

    ReplyDelete
  2. Chef mulut lubang jubo ni..

    ReplyDelete
  3. Kalauaku buat lawak bontot chep wan dah luas 3 inci sebab selalu kena sontot....marah ker idak chepwan oiiii...suka2 ko jer buat lawak...

    ReplyDelete
  4. Bodoh sungguh Datuk Chef Selebriti niii... Niat dia nak lihat reaksi orang Malaysia yang suka melatah dan mengutuk orang. Tapi dia tak sedar yang dia tu tak berhati perut menyinggung perasan bukan saja keluarga MH370 tetapi juga rakyat Malaysia lain yang bersedih dan bersimpati dengan mereka.

    Aku memang suka sangat mwngutuk manusia2 yang bodah dan tak berhati perut macam Datuk Chef Selebriti ni. Bertaubat dan mohon maaflah secara terbuka wahai Datuk bahlol supaya anak cucu tak sakit jiwa menanggung malu tak pasal2.

    ReplyDelete
  5. Sebagai seorang selebriti dan berpangkat Datuk, CW sepatutnya tahu apa yang boleh/tidak boleh dijadikan gurauan. Gunakan "common sense". Gurauan tentang nasib malang yang menimpa penumpang/kru MH370 ini adalah dalam kategori "in bad taste". Come on CW, surely you can do better!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Datuk paling bodoh di malaysia,.datuk jual bontot kat bkt bintang..tak caya cuba gi cari kat sana

      Delete
  6. Aku tengok dia ni alahai. . .sotong.

    ReplyDelete
  7. Hmmm.....dapat sotong ni kat Nuar alamatnya NONGGENG ler...

    Dato tutoh Dato ? Memang dah Akhir Zaman dah !

    ReplyDelete
  8. ALAHAI AKU BUAT LAWAK ANAK JANTAN DAN BAPA DUA-DUA PANDAI COVER LINE. DADDY G RESPECT LA BOTH OF YOU !

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.