Wednesday, March 19, 2014

Penemuan Terbaru MH370 Dikatakan Tersadai DiLautan Tapi Tidak Disahkan


Kehilangan pesawat MH370 sudah memasuki hari ke 12 dan sudah lebih 275 jam berlalu masih lagi menjadi misteri.Sehingga kini tidak ada tanda-tanda pesawat tersebut dijumpai kerana lokasi pencarian semakin luas.


Satu penemuan terbaru iaitu sebuah pesawat dikatakan kelihatan tersadai di lautan juga telah dikaitkan dengan misteri kehilangan pesawat milik Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS), MH370.

Akhbar di Taiwan dan portal berita antarabangsa melaporkan gambar tersebut dimuat naik oleh seorang mahasiswa sebuah universiti di Taiwan.

Imej yang jelas menunjukkan sebuah pesawat itu didakwa dirakam menerusi aplikasi Tomnod iaitu sebuah aplikasi peta carian yang digunakan ratusan ribu pengguna internet di seluruh dunia.

Bagaimanapun sehingga kini tiada pihak yang dapat mengesahkan mengenai ketulenan gambar tersebut memandangkan keseluruhan pesawat kelihatan berwarna putih.

Lokasi pesawat tersebut dikesan dikaitkan dengan kawasan ianya dilaporkan hilang dari radar iaitu di perairan Kelantan hingga Vietnam.

Media antarabangsa mengukuhkan dakwaan mengenai imej pesawat itu mungkin benar-benar berada di lokasi tersebut dengan mengaitkan laporan polis yang dibuat oleh sembilan nelayan di Kelantan yang mendakwa terdengar bunyi enjin kapal terbang selain ternampak cahaya lampu pada pagi 8 Mac.

Marilah kita terus berdoa agar Allah memberi petunjuk dan hidayah sehingga bertemunya pesawat yang hilang MH 370.
undefined Malaysia

7 comments:

  1. K'jaan kita JANGANlah nak PERCAYA lagi sgt. si KAPIR DAJAL Intelligence CIA/Pentagon-MI6-NATO (Barat) (yg. sebenaqnya sudah dikuasai Mossad-Israel/ZIONIS)! CIA dan ejen tempatannya dr. PENGGANAS Red Bean serta PELIWATPEMBANGKANGSONGSANG, tak habis-habis nak mengalih perhatian dari DIEGO GARCIA di tengah Lautan Hindi!

    Ini berita terbaru kenapa sebenarnya kenyataan saksi-saksi di MALDIVES penting – yg. mesti disiasat oleh K’jan kita dgn. teliti dan segera sendiri!

    Lihat di http://beforeitsnews.com/international/2014/03/mh370-pilots-simulator-had-diego-garcia-landing-programmed-in-2479048.html:

    MH370 Pilot’s Simulator Had Diego Garcia Landing Programmed In!

    Tuesday, March 18, 2014

    (Before It's News)

    I’ve believed the US/UK military has been involved in this all along, and that the plane was flown to Diego Garcia. Now, it seems all evidence is pointing that way…..If one connects the dots, it seems obvious this was a military operation using US/UK assets to hide the aircraft.

    I’ve been glued to CNN, as this story is fascinating. Not once has that propaganda news channel mentioned that Diego Garcia is within the range of the flight the plane took. Yet it’s all over the internet. Hmm.

    Dan komen seorg. Pembaca di blog itu:

    stompk

    “Hey Jim, thanks for that. I also noticed that residents of the Maldives are reporting seeing a large commercial airliner flying low by their islands headed towards the South. South of the Maldives is of course, Diego Garcia.

    Dan di http://www.haveeru.com.mv/news/54062:

    Maldives island residents report sighting of 'low flying jet'

    Farah Ahmed and Ahmed Naif, Haveeru Online

    Mar 18, 2014

    Residents of the remote Maldives island of Kuda Huvadhoo in Dhaal Atoll have reported seeing a "low flying jumbo jet" on the morning of the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370….Eyewitnesses from the Kuda Huvadhoo concurred that the aeroplane was travelling North to South-East, towards the Southern tip of the Maldives – Addu….

    Satellite data suggests that the last "ping" was recieved from the flight somwhere close to the Maldives and the US naval base on Diego Garcia…..

    Dan lihat lokasi Diego Garcia – di http://en.wikipedia.org/wiki/Diego_Garcia:

    Diego Garcia

    …Diego Garcia lies in the Chagos Archipelago at the southernmost tip of the Chagos-Laccadive Ridge — a vast submarine range in the Indian Ocean,[2] topped by a long chain of coral reefs, atolls, and islands comprising Lakshadweep, Maldives, and the Chagos Archipelago. ….

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
  2. Jom kita sama-sama berdoa agar Allah permudahkan pencarian MH370

    ReplyDelete
  3. Semakin lama semakin menghampiri garis penamat. Ayuh semua kita semua teruskan solat hajat/doa kepada yang Allah S.W.T dan mohon dipercepatkan penemuan pesawat MH370. Amin3x

    ReplyDelete
  4. Mungkin juga pesawat telah dilanding dalam laut dan tenggelam. Aku ingat ada filem macam ni dulu. Kemudiannya perampas dikeluarkan oleh rakan mereka.

    ReplyDelete
  5. Suruh kerajaan China pergi cari dan minta Vietnam/ Philipina atau mana2 kapal yang ada diperairan itu pergi siasat. Jangan buang masa. Sekarang ni Malaysia kene terus hantar penyiasat ke Kuda Huvadhoo.Minta kedutaan dan kerajaan Maldives beri kerjasama penuh. Jangan sampai kita dituduh penipu dan lembab lagi oleh puaka2 haram pemakan b*** ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ....yang buat tuduhan penipu dan lembab tu media dari luar negara dimana Malaysia meminta bantuan.....

      Delete
  6. Kelmarin aku dah check, kapalterbang tu atas darat, tak jauh dari tempat tu ada rumah2. Bagi aku memang tak masuk akal. Pengendali pesawat boleh mendarat cantik sangat sampai ekor pesawat pun tak bengkok.

    Tapi yang aku heran sekarang ni pasai apa kita dok fokus sangat dekat laut. Dah yakin sangat ka pesawat menjunam ke situ? Tak mau pi tengok Deigo Garcia yang Makcik Busuk cakap tu? Tak mau pi cari di 600+ landasan yang ada di sekeliling kawasan terakhir pesawat dikesan? Dah give up yang 239 insan tu dah tak bernyawa? Yang lebih mustahak ialah black box?

    Aku tengok orang puji saja Kapten Zaharie, tapi tak tau nak menilai pengetahuan dan pengalaman dia dalam mengendali Boeing 777. Jika benar dia juga yang mengendali MH370 di masa kehilangannya, pasti dia lakukan dengan sempurna sekali, hingga satu dunia tercari2 pesawat yang panjang 200kaki atau 63 meter tu. Walaupun kita tak tau apa tujuan 'pengendali', tapi kita semua tau bahawa segala tindakan yang diambil adalah untuk mengelak dari dikesan. Selama 12 hari dia dah berjaya dengan tugas itu. Dan aku tak percaya salah satu alternatif mengelak dari dikesan itu ialah menyorok di dalam lautan.

    Jika benar pihak bertanggungjawab sedang memeriksa 600+ landasan2 itu, jangan senang2 nak cakap itu dalam tindakan kami, manusia lain tak perlu tahu.

    Oi Makcik Belacan, tak main la setakat copy paste komen. Menyemakkan suasana saja...

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.