Sunday, March 30, 2014

Tahniah! Hanya Kebodohan Orang Melayu Pulau Pinang Menjadikan Mereka Merempat


Penduduk melayu Kampung Mutiara, Batu Ferringhi yang telah mengundi DAP Parlimen Bukit Bendera telah menerima notis bahawa rumah mereka akan dirobohkan dan kampung mereka Mutiara akan lenyap daripada peta dan jaminan yang kerajaan cina Dap bagi adalah tiada sebarang pampasan akan diberikan kepada mereka. 

Mereka (Penduduk melayu Kampung Mutiara, Bukit Ferringhi) dikatakan telah tinggal dan duduk sejak dikanpung tersebut lebih 60 tahun dulu tetapi cina Dap baru masuk tak sampai dua penggal memerintah kampung mereka sudah lenyap.

Pada PRU yang lalu cina Dap dan Pas bersepakat demi meraih undi orang Melayu beberapa slogan perlu dibuat supaya orang Melayu kelihatan lebih semangat membenci umno
Slogan yang selalu menjadi buah bulut melayu Batu Ferringhi laungkan adalah:

"Ini kalilah!"
"kita Tukar!"
"kita Ubah!"
"Biar Cina pula perintah"
"Daripada Melayu lebih baik cina"
"cina Dap lebih adil"
"Lim Guan Eng Nak peluk Islam selepas menang"

Malangnya slogan itu telah makan diri mereka dan telah bertukar sebaliknya diluar jangkaan mereka. Sehingga ramai penduduk melayu Kampung Mutiara, Batu Ferringhi yang telah mengundi DAP berasa makan hati, menangis dan terkejut atas notis yang diarahkan oleh exco-exco DAP Pulau Pinang. 

Begitulah keadaannya  penduduk Melayu Batu Ferringhi yang telah memilih DAP sebagai wakil rakyat mereka akhirnya memakan diri.

Antara Exco DAP Penang yang telah memberi arahan untuk merobohkan perkampungan Melayu, Kg. Mutiara adalah:

1.Chow Kon Yeow hasil pilihan Melayu Padang Kota
2.Lim Hock Seng hasil pilihan Melayu Bagan Jerman
3.Phee Boon Poh hasil pilihan Melayu Sg Puyu
4.Jagdeep Singh Deo hasil pilihan Melayu Datok Keramat
5.Law Heng Kiang hasil pilihan Melayu Batu Lancang
6.Chong Eng hasil pilihan Melayu Padang Lalang

Mereka semua ada kepentingan dalam projek ini, mereka mampu kaut juta-juta tiap seorang tak kan tak boleh halau melayu yang haprak dalam kampung Mutiara.

Penduduk melayu Batu Ferringhi sering memberitahu kepada orang ramai pada tahun 2012 iaitu "kita harus bagi peluang kepada cina DAP memerintah, setakat ini kami orang Batu Ferringhi sudah dihadiahkan tapak badminton oleh DAP. Jika nanti kita tidak suka, kita ubah kembali, 5 tahun tidak lama pun" itulah kata-kata orang Melayu Batu Ferringhi sewaktu kempen PRU13 yang lepas. 

Sebenarnya ini sudah kali kelapan tempat berniaga Melayu dan kampung Melayu diroboh oleh cina Dap Pulau Pinang selepas PRU13 demi untuk projek penuhkan kocek mereka, melayu apa ada halau keluar pulau cari tempat lain.

Baru-baru ini kira-kira 90 keluarga Melayu di Kampung Mutiara dilema kerana diarah keluar oleh kerajaan negeri Pulau Pinang. Penduduk Melayu, Rojahan Ahmad, 62 berkata, tidur malamnya tidak lena hingga ke hari ini berikutan memikirkan diri dan keluarga terpaksa keluar dari kampung yang diduduki sejak 60 tahun dulu. Menurutnya, dia dan enam lagi ahli keluarganya hanya membayangkan akan memasang khemah di perkampungan lain dan merempat dalam masa terdekat luahan Melayu Batu Ferringhi yang mengundi DAP pada PRU13 yang lalu.

“Saya susah hati sampai sekarang. Saya juga buntu apa tindakan yang perlu diambil kerana rumah yang sudah 60 tahun saya duduk sekarang akan diambil oleh orang cina hasil kerajaan negeri Pulau Pinang jual kepada pemaju cina. Tetapi ini kah balasan cina DAP terhadap kami? 

Kami memberi sokongan penuh bagai nak rak kerana pada tahun 2012 mereka bersikap baik dengan menghadiahkan kami tapak badminton" kata Rojahan Ahmad yang mengundi DAP pada PRU13 lalu.

Bagi Abdul Rahim Hamid, 51 berkata, dia mahu kerajaan negeri sediakan rumah untuknya, tetapi sebaliknya kerajaan negeri Pulau Pinang hanya mengatakan "Sila pindah ke negeri Kedah jika mahu rumah ganti". Abdul Rahim Hamid selaku pengundi Melayu yang menyumbang kepada kemenangan DAP di Bukit Bendera telah berkata "mana kami mampu beli rumah disini, harganya semua dalam RM1.5 juta, dulu DAP kata akan tolong nasib kami. Gerakan walau parti cina pun, tak la sekejam macam ni. Saya rasa tertipu dengan slogan ini kalilah!" katanya sambil teresak esak menangis

Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Komuniti (JKKK) Batu Ferringhi, Jamaludin Hashim berkata "tidak sangka kerajaan negeri Pulau Pinang akan berbuat begini, kerana pada tahun 2012 kami semua telah dihadiahkan tapak badminton oleh DAP".

Jamaludin Hashim merupakan individu yang paling kuat memujuk semua orang Melayu di Batu Ferringhi untuk mengundi DAP. Apabila kami semua sudah sebulat suara mengundi DAP, rupanya ini balasan mereka dengan merobohkan kampung kami. Parti Gerakan yang memerintah pun tidak sekejam ini katanya

“Saya selaku JKKK Batu Ferringhi yang mengundi DAP sendiri tidak tahu apa jenis pembangunan yang akan dijalankan sekiranya tanah di kampung ini akan dijual kepada pemaju cina kerana DAP hanya berkata jangan risau kerana wakil DAP akan membina satu lagi tapak badminton selepas selesai merobohkan Kampung Mutiara. Bagi saya tapak badminton sudah tidak bermakna lagi"

Batu Ferringhi terletak dibawah Parlimen DAP Bukit Bendera dimana 4 kampung Melayu antara penyokong kuat DAP kerana diberikan tapak badminton setiap satu kampung iaitu di Kampung Din Bambo, Kampung Sungai Satu, Kampung Rasa Sayang dan Kampung Mutiara. Sekarang Kampung Mutiara adalah kampung Melayu pertama dalam kawasan Batu Ferringhi dibawah Bukit Bendera yang akan dirobohkan oleh kerajaan Negeri hasil persetujuan wakil rakyat DAP Bukit Bendera.

PAS selaku Pengerusi Lajnah Pembangunan Tanah Negeri Pulau Pinang, Iszuree Ibrahim mendesak DAP Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk campur tangan dalam isu penduduk kampung di sini. Tetapi kerajaan negeri DAP berkata "PAS diberi amaran keras supaya jangan campur tangan dan ikut sahaja keputusan kerajaan negeri kerana PAS dulu sudah setuju dengan dasar dan cara kerajaan negeri Pulau Pinang uruskan jika DAP menang, jadi jangan cuba melawan kami selaku kerajaan disini"

“Kita orang PAS bukan membantah untuk dirobohkan Kampung Mutiara itu kami mahu penduduk Melayu dapat pampasan yang sewajarnya, jika ada rumah ganti rumah perlu mempunyai keluasan dari 500 hingga 600 kaki persegi. Tetapi ini tidak ada langsung! Apa guna kami perjanjian tahaluf siyasi kami?" kata PAS selaku Pengerusi Lajnah Pembangunan Tanah Negeri Pulau Pinang, Iszuree Ibrahim yang kecewa.

Akhirnya Mat sabu memberi jaminan kepada cina Dap Pulau Pinang Pas tidak akan mengganggu sebarang urusan kerajaan negeri dibawah pemerintahan cina Dap. Dengan kata lain apa hangpa nak buat hangpa buatlah janji aku dapat elaun Lembaga Air setiap bulan...hei kalau sanggup makan babi dengan Lim Guan Eng setakat roboh rumah Melayu apa ke halnya.

Semoga informasi ini dapat disebarkan di selurun Malaysia bagi membuka mata orang Melayu terhadap cina DAP yang cukup laknat!

Bukti Kampung Mutiara, Batu Ferringhi akan dirobohkan tanpa pampasan:

8 comments:

  1. Rasa lah permainan DAP celaka tu...Baru ok ..

    Kan semua nak undi DAPigs tu....

    Sama2 rasa la......Kata ubah la kali ini la....

    ReplyDelete
  2. ni kampong "imam trompet" anak beranak ke ... takpun kampong yang lain
    apa2 pun bersabar lah ... semua ini dugaan
    ........ lot kosong bawah jambatan pulau pinang yang baru tu tak boleh buat umah ke ... bumbung dah ada cuma tambah dinding .. pintu .. tingkap .. ok la tu
    cepat2 ... sebelum kehabisan

    ReplyDelete
  3. Hahaha padan muka....al quran dah bgtau jgn sesekali bersekongkol dgn kafir,tk nk ikut sgt perintah allah swt skrg dah kena bala.Komunis tetap komunis.

    ReplyDelete
  4. Pakcu Rantau Panjang.March 30, 2014 at 11:05 PM

    Ingatkan cerita ni omongan saja. Rupa-rupanya betul-betul bukan cubaan. Kesihan Pakcu baca cerita Melayu dihalau oleh Parti Dap dan PAS pula selaku sekutu diam membisu. Susahlah nak cakap bila PAS pun ikut sama halau Melayu secara diam-diam badak.

    Kalau dulu tahun 1948 Komunis Cina cuba untuk memerintah negara, semua sanggup tentang bermati-matian sampai ada yang mati. Sekarang orang Melayu sokong Cina hambat bangsa sendiri tiada siapa yang sedih ,malah gembira dapat "KOk BADMINTON" sampai sanggup panggil Khalifah ,tapi bila "kena smash " kat hidung baru tau Cina tu bukannya Khalifah tapi kaki lapah Melayu.

    Budaya PAS pun sama asyik jual tanah kat pemaju..untuk dapat pitis .Cara senang dari pungut derma masa ceramah .Apa peduli. 5 tahun lagi kalu orang lain naik ,YB lama dah cangkul pun..inilah nasib politik Melayu yang tak pernah ada wawasan untuk anak cucu yang mendatang.Jadi hati-hatilah untuk pilih YB pada PRU yang akan datang kerana masa depan tanah air ditangan anda dan kita semua...walahualam.

    ReplyDelete
  5. Kalau dah namanya cina Dap mana ada yang baik, bangang punya Melayu

    ReplyDelete
  6. Sebagai Lembaga Pengarah, berapa Mat Sabun dapat sebulan? Sure banyak punyalah

    ReplyDelete
  7. Melayu p.pinang mmg bangsat dr dulu..zaman gerakan pun kena halau.zaman dap pun kena halau..jenis melayu p.pinang ni kerja nak enjoy ja..tp kerja malas..anak2 muda suka berfoya2 sedangkan bapak dia miskin hina duk tanah haram..habis sekolah cita2 nak kerja kilang..pastu takut berhijrah ke luar...mmg patut melayu p.pinang diajar begitu..jenis melayu bangsat..mamak jgk yg maju di p.pinang..

    ReplyDelete
  8. melayu bangang dah mula panas bontot dulu umno tak tau syukur skrg ambik bagian kao

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.