Wednesday, April 9, 2014

16 Tahun Saya dan Suami Hidup Dalam Linangan Air Mata Kerana Difitnah


Sesi perbahasan Dewan Negeri Selangor (DNS) mencuri tumpuan hari ini apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kajang, Wan Azizah Wan Ismail buat pertama kali berucap bagi membahaskan titah Tuanku Sultan Selangor.

Beliau sekali lagi mempertahankan suaminya Anwar Ibrahim yang kononnya menjadi sasaran serangan pelbagai pihak termasuk melemparkan pelbagai fitnah termasuk Liwat, china Doll dan pesawat MH370.


Saya puji Anwar sebab beliau tidak mengambil sebarang bayaran demi menjaga rakyat sebagai penasihat Penasihat Ekonomi Selangor.

Saya rasa sebak sehingga menitis air mata apabila lebih 16 tahun saya dan suami saya menjadi mangsa fitnah teruk oleh kumpulan yang takutkan kemunculan Anwar Ibrahim di arena politik.

“Kalau tuan-tuan berada di tempat saya, apa perasaan anda? Saya ada anak dan keluarga,” kata Wan Azizah

Pada sesi perbahasan semalam, Wan Azizah turut mempertahankan suaminya bagi menepis dakwaan Ketua Pembangkang Selangor, Datuk Mohd Shamsuddin Lias yang mengatakan Anwar cuba memburukkan imej negara ketika ditemubual media antarabangsa berhubung insiden pesawat MH370.

5 comments:

  1. mahkamah tempat suatu kes dibicarakan dengan saksama lagi adil yangmana semua fakta2 menyokong kes dihujah/dibangkang hingga benar2 jelas hingga bolih disabitkan dengan kes.
    Nampak macam mahkamah tidak dipercayai . kalau gitu orang2 lain yang bersalah pun memang kena fitnah juga ka. lepas ni kalau siapa bersalah bolih mintak tolong kat depa mesti lepas punya. mengaku saja penyokong depa kira ok lah tu. malaaun sungguh.

    ReplyDelete
  2. Kepal hotak lu laha Azizah linangan air mata kerana Anwqar selalu 'main luar' itu yg betulnya. Anwar dah tak main kau punya pun,katanya.Kau perlu buktikan yg jam Omega ada dalam simpanan kau dulu.Semuga Allah menimpakan sesuatu yg setimpal atas segala dosa bohong dan bersubahat kau tu.Insyaallah.

    ReplyDelete
  3. apa kata kita buat satu lagi system dimana orang PKR semua boleh di adili dimahkamah untuk orang PKR aje..sekarang ada mahkamah Syariah, mahkamah sivil dan mahkamah khas untuk raja dan sultan. Satu lagi mahkamah untuk orang PKR dengan hanya menunjukkan kad keahliah sebaik2 nya keahlian seumor hidup. Ketua Hakim ialah Karpal Singh dan Mahkamah rayuam Lim Kit Siang..itu yang betul2 adil...

    ReplyDelete
  4. Kelakar juga jijah dengan kipas jepun. Kat toilet dia berkipas tak.

    ReplyDelete
  5. Kesian jijah kalau bang nuar tk nk lg kat dia bg je lah kat aku..ok lg org tua ni bolehlah setakat hilang pening kepala hehehe....

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.