Thursday, April 10, 2014

Adun Cina DAP Terharu Dan Hampir Menangis Apabila Ada Adun PAS Desak Serah Balik Bible


Keikhlasan Adun Pas dalam memperjuangkan dan mempertahankan bible berbahasa Melayu kepunyaan Persatuan Bible Malaysia menyebabkan Adun Cina DAP Terharu dan hampir menitis air mata.


Adun cina Dap dari Kampung Tunku Lau Weng San dikatakan cukup terharu dengan ucapan beberapa Adun PAS dalam sidang Dewan negeri Selangor semalam yang dilihat begitu bersemangat apabila mendesak kerajaan memulangkan semula bible berbahasa Melayu kepada penganut Kristian.

Mereka juga turut menyeru agar AlKitab yang dirampas oleh penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dari pejabat Persatuan Bible Malaysia (PBM) diserahkan balik dengan kadar segera.

Adun Taman Templer daripada PAS, Zaidy Abdul Talib semalam, yang menyeru kerajaan untuk mengkaji semula peraturan dan undang-undang yang digubal semasa zaman Barisan Nasional (BN) dan tidak sesuai lagi untuk memelihara perpaduan kaum dan keharmonian agama.

Perkara yang sama juga dihujahkan oleh Adun PAS bagi kawasan Bangi, Shafie Ngah dalam perbahasannya dua hari yang lalu.

Malahan dalam perbahasan hari ini, Adun Seri Serdang, Noor Hanim Ismail, beliau bangun dan berhujah dengan lantang meminta Jais memulangkan kesemua AlKitab kepada PBM demi menghormati Agama lain.


"Saya menyokong baik usaha-usaha murni daripada rakan-rakan seperjuangan di PAS Selangor, ini membuktikan pemimpin Pas sudah jadi rakan baik kami" kat Lau dalam satu kenyataannya hari ini.

Marilah kita saksikan sikap hipokrit DAP yang disorokkan oleh pemimpin Pas kepada penyokongnya


2 comments:

  1. BANGSAT betul si PASPENJILATKAPIRDAPBANGKAI ni - Bible tu dirampas sebab menyebut Kalimah ALLAH! Aku syak habis ulama-ulama TULEN dlm PAS diBUNUH seorg. demi seorg (disyaki diracun)- maka jadi lah si PASBANGSAT mcm. ni!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
  2. ramai berangapan bahawa orang melayu akan marah dan bertindak sekiranya bible dalam versi melayu diterbitkan di Negara ini khususnya di semenanjung. tidak ada kewajaran bible tersebut di cetak. bukankah penganut kristian terdiri dari rakyat keturunan cina atau india dan sebilangan kecil kaum minority lain. apa tujuan bible melayu dicetak? kenapa tidak dicetak dalam bahasa inggeris ,tamil dan cina sahaja kerana merekalah pembacanya. ?
    adakah kdn meluluskan bible versi melayu ini dicetak dan diedarkan ? seandainya masih ada orang melayu yang menyokong bible versi bahasa melayu ini dicetak maka nyatalah mereka tidak peka dengan kehendak majority orang melayu islam yang cukup tercabar dengan kewujudan bible bahasa melayu ini.
    Nampak sangat ada orang melayu lemah akal dan rendah budi mereka sehingga memandang remeh sahaja gejala2 mendatang yang bakal merosakkan kekuatan islam dinegara ini. tidakkah mereka terfikir sekiranya tindakan awal tidak diambil maka berkemungkinan suatu hari nanti bible versi melayu ini akan bebas pula dibawa masuk kedalam masjid olih orang2 melayu yang murtad islam. api dipadam semasa kecilnya, tetapi bila besar menggunung kalau dipadam pun hanya arang yang tinggal . sudah tahu kesilapan tetapi masih tidak dihiraukan maka kemusnahanlah yang bakal diterima.
    persoalannya - apa maknanya perjuangan sekiranya sanggup menghina agama sendiri (islam) ? adakah islam yang dilaung2kan perjuangan itu semata2 topeng sahaja? atau adakah islam itu sanggup dijual walaupun dengan harga sedikit daki dunia? ada orang berkata politik itu kotor maka inilah contohnya .....malahan lebih busuk lagi dari nanah pekung membusung....

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.