Tuesday, April 22, 2014

Anwar Cipta Hadis Sendiri Untuk Pertahan Tindakannya Tunduk Depan Mayat Karpal Singh




Tindakan Anwar Ibrahim dan Mat Sabu tunduk sembah mayat di upacara beri penghormatan mendiang Karpal Singh mendapat kecaman hebat daripada umat Islam seluruh Malaysia.

Perbuatan Anwar dan Mat Sabu adalah haram dan berdosa namun Anwar Ibrahim tidak dapat menerima teguran tersebut. Beliau mencipta hadis palsu secara terang-terangan yang diceduk daripada hadis sahih serta ditukar agar menampakkan dirinya pernah dilakukan oleh Rasulullah SAW.

Anwar Ibrahim semakin berani menempah bilik neraka jika dizaman Rasulullah dulu sesiapa yang membuat hadis palsu akan dihukum seberat-beratnya. Dibawah ini hadis yang telah dipalsukan mengikkut kehendakan Anwar Ibrahim.


Jika dilihat hadis yang dicipta oleh Anwar Ibrahim adalah Baginda(Rasullullah SAW) bangun dan tunduk ketika jenazah lalu dihadapannya.

Tetapi mari kita lihat hadis sahih yang sebenarnya dibawah:


Ternyata Anwar menokok tambah hadis tersebut dengan menyebut Rasulullah juga tunduk sepermana yang beliau lakukan. Anwar Ibrahim menjelaskan hadis palsu ciptaannya dihadapan penyokongnya semasa himpunan refomasi 2.0 di kawasan Lembah Pantai.

Sebagai umat Islam kita mesti sensitif apabila seseorang yang mengaku Islam tetapi berdusta ke atas Nabi sebegini. Mohon pihak Jakim ambil tindakan dengan mewartakan undang-undang berkenaan hadis ini.

Tidak perlu berasa malu jika tidak tunduk melakukan ritual tersebut. Jika kita mempraktikkan tuntutan Agama Islam dengan tidak tunduk kepada mayat seorang kafir tidak bermakna kita tidak menghormati Agama mereka.




 Hanya orang yang terdesak sahaja sanggup memalsukan hadis demi pertahankan perbuatan yang haram dan berdosa.

Sumber

3 comments:

  1. Setahu saya, tidak disebut pun perangai si yahudi mati tu. Bukan semua yahudi berperangai sepertimana di sebut Anwar. Ini adalah fitnah tambahan dari Anwar yang inikali terhadap orang yahudi pula.

    Jika benar apa yang di tulis Keadilan Daily, maka si Anwar ni lebih jahat dari yahudi tu.

    ReplyDelete
  2. Harap Nik Aziz dapat menegur Anwar dan menyuruhnya tarik balik apa yang dikata dan juga bertaubat sebelum terlambat.

    Anwar kawan tersayang Nik Aziz, tegurlah segera. Nik Aziz pun dah uzur. Segeralah.

    ReplyDelete
  3. satu wakil pas
    satu lagi wakil pkr
    satu lagi wakil dap
    sepadan dan segaya

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.