Friday, April 25, 2014

Anwar Ibrahim Memang Berbudi Bahasa






Anwar selalu kutuk pemimpin umno kononnya tidak berbudi bahasa, tidak sopan bila berceramah.
"Mereka sering memaki hamun saya, macam tu ke pemimpin umno", kata Anwar.

Wajarkah seorang pemimpin yg bercita2 menjadi PM menggunakan kata2 kesat?

Bagaimana pemimpin seperti ini boleh menjadi contoh kepada rakyat?

Adakah budaya maki hamun ini yg akan kita wariskan kepada anak cucu kita?Tepuk dada tanyalah selera.

6 comments:

  1. Bila le kerajaan nak belajor dan faham........ kenapa asyik nak sebut pasal Anwar........dia dah nyawa2 ikan dlm politik........kita dok bagi headline lagi kenapa?

    ReplyDelete
  2. inilah lulusan BA Sastera dari UM, pandai bercakap guna bahasa 1st class, masa belajar dulu dok sibuk kat speaker corners, nak jadi macam hitler la, nak jadi macam sukarno lah, Gandhi lah, Churchill lah, sebab tu dia tak ambil kursus yang heavy dalam science, engineering, atau medic, atau memang dia tak layak, kalau ambil sciences, dah tentu repeat berapa kali dan final year bungkus,
    kita pun biasa dengar cakap, ceramah orang umno, takda pun maki hamun dia, tapi dalam ceramah mamat ni tak habis habis fitnah, memburukkan orang umno, dia lupa dia pun orang umno satu masa dulu, tapi kena reject sebab perangai dia tak melayu, Islamic, cakap tak serupa bikin, siapa biasa guna kata kata, haramjadah, bodoh, kepala otak, tak guna dan lain lain kata keji,,,bukan kah anwar, siapa yang suka menghina orang lain kalau bukan anwar,
    sampai masa rakyat sedar dan perhatikan kata kata dia, adakan benar kata kata dia, banyak menfitnah, elemen benci, busuk hati dan memburukkan orang terutama kerajaan, kehakiman, dan tokoh tokoh melayu yang Berjaya... jadi fikirlah siapa anwar ini, dan sampai masa kita tolak dia bukan sebab nama dia anwar, tetapi sikap dia yang merosakkan diri kita, bangsa kita, Negara kita...banyak bukti dah ada..

    ReplyDelete
  3. betul anwar yang banyak menyebabkan anak muda hilang jati diri sebagai manusia yang bermoral tinggi, sebelum dia pusing 180 darjah, anak bangsa Malaysia semua mulia, tapi setelah diapikan dengan demonstrasi, melawan cara laluan tak sah, ramai anak muda Malaysia hilang pegangan nilai mulia, patut ke kita biarkan nilai mulia Malaysia jahanam sebab seorang bernama anwar, dengar ceramah dia, dia mengajar kita menghasut, berbohong, menipu, menfitnah, dan menjatuhkan pemimpin yang ingin membawa kita hidup aman selesa, kenapa anwar berperangai begitu, sebab dia gila kuasa, ..contoh jelas... pilihan raya kecil kajang sebab berpunca dari anwar, berebut kerusi presiden PKR...laki lawan bini, untuk pasti kerusi dalam tangan, akhirnya tarik diri,..fikirkan lah wahai rakyat yang mulia..

    ReplyDelete
  4. Anon 9.21, harus diingat fitnah yang dibuat oleh Anwar akan menyebabkab kerajaan yang ada kini tumbang dan jika dibiarkan Anwar bermaharaja lela memfitnah kerajaan umno juga akan tumbang

    ReplyDelete
  5. Apa nak d hakran kan, raja liwat ni apa pun boleh

    ReplyDelete
  6. Jual agama boleh jual bangsa boleh, kongkek bini orang boleh, kongkek jalang boleh, kongkek jubo boleh, RAAAJAAA LIIWATTTT, bodoh sangat sapa y ikut dia.

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.