Wednesday, April 2, 2014

Exco Dap Selangor Zalim Tidak Bayar Duit Lukisan Saya - A Samad Said


Saya mencari nafkah hanya dengan menjual lukisan dan novel-novel dan bagaimana saya bisa hidup apabila semua itu tidak dibayar oleh mereka.

Saya terlalu kesal dengan sikap seorang exco cina Dap Selangor kerana enggan membayar harga dua buah lukisan yang dibeli daripada saya, kata Sasterawan Negara, Datuk A.Samad Said.

Sebelum ini mereka sering mendakwa orang lain zalim tetapi pada hakikatnya merekalh yang sebenar-benarnya zalim terhadap saya

Dua buah lukisan itu dikatakan dibeli untuk dihadiahkan kepada pemimpin kesayangan Pak Samad Anwar Ibrahim dan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

"Saya katakan kepada exco cina Dap itu kalau mahu lukisan saya ini, anda perlulah membayar kerana itu sumber rezeki saya.saya tiada elaun sebagai exco,

"Jadi dia tanya saya berapa harga lukisan itu? Saya katakan harga sekeping lukisan saya biarpun tidak cantik RM8 ribu," kata Pak Samad semasa menyampaikan ucapan ringkas di majlis pelancaran novel Sungai Mengalir Lesu dibelakang.

11 comments:

  1. Pak Samad sendiri kan penyokong pembangkang, so kira sedekah je la lukisan tu... takkan la sesama puak pembangkang pon nak kepoh-kepoh bergaduh macam anwar dengan isterinya berebutkan kerusi Presiden PKR padahal suami interi sendiri.??

    ReplyDelete
  2. Pak Samad...Demi Perjuangan Derma Ajer lah... Hang Pie Makan Pasiaq ke Minum Ayaq Longkang ker..

    Apa apa pun Padan Muka Hang Tua Nak Mampos Tak Sedar Diri...

    ReplyDelete
  3. BETUL TU PAK SAMAD, KALAU PAK SAMAD DAH SATU GENG DENGAN DIAORANG KIRA SEDEKAH JE LA LUKISAN TU. LAGI PUN KALAU PAKATAN RAKYAT BERJAYA MEMERINTAH MALAYSIA NANTI..PAK SAMAD AKAN DAPAT IMBUHAN YANG LEBIH BESAR. ENTAH..ENTAH AKAN DILANTIK SEBAGAI MENTERI KESENIAN ( AKAN TERCIPTALAH SATU SEJARAH BARU IAITU SEORANG MENTERI YANG SENTIASA MEMAKAI SELIPAR).

    ReplyDelete
  4. Apa nak buat Pak Samad! Depa semua geng2 dan sejenis dgn Pak Samad. So ingatlah apa 3 Ustazah kata...PASANGAN MU...DARIPADA JENIS MU..Nasib le ye.

    ReplyDelete
  5. Akhirnya PAK Samad kena liwat juga. Itulah balasannya kerana menyokong PR.

    ReplyDelete
  6. Tak apa Pak Samad, nanti depa perintah Malaya, depa bagi Muzium Negara kat Pak Samad. Pak Samad pun memang layak duduk dlm Muzium tu dari dok sibuk melalak tepi jalan dgn puak puak bebal kesayangan pak samad tu.

    ReplyDelete
  7. selalu ko kata umno bn je yg zalim puak2 ko baik blaka la ni ko pndai plak ko mrungut..harap je tua la ko ni

    ReplyDelete
  8. Ko dah dapat jilat bontot cina semua mestilah kene bayar, ko ingat jilat bontot cina tu free ke Tok Samad oii .. . Macamtulah cina celaka di Malaysia ni, bila ambik, takkan diberi balik!

    ReplyDelete
  9. Rupanya, tua bukan bererti apatu..apatu matang ye....

    ReplyDelete
  10. Kah kah kah Pak samad akhirnya sungai kau mengalir lesu juga

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.