Friday, April 18, 2014

Ini Pidato Saya Yang Terakhir, Lepas Ni Tuan-Tuan Tak Akan Dengar Lagi Suara Saya


Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim berjaya memainkan sentimen belas kasihan untuk menarik simpati penyokongnya agar turun beramai-ramai pada 1 Mei 2014 nanti di Kuala Lumpur.

"Jika ditakdirkan saya dipenjara buat kali kedua selepas ini saya mengharapkan tuan-tuan jagalah kawasan yang dimenangi oleh pakatan rakyat supaya tidak dirampas oleh umno/BN," kata Anwar Ibrahim di Tapak Ekspo Seberang Jaya.

Anwar berucap di pentas Reformasi 2.0 di Tapak Ekspo Seberang Jaya, dekat sini, beliau tidak menolak kemungkinan akan dipenjarakan jika rayuannya dalam kes Liwat  ditolak Mahkamah Persekutuan.

Beliau mendapat maklumat bahawa BN sudah mempersiapkan jentera untuk berhadapan dengan PRK Permatang Pauh seandai dirinya didapati bersalah serta dipenjarakan.

"Andai kata Allah SWT uji kita dengan isu ini, saya mahu anda di Permatang Pauh bangun sebagai benteng mempertahankan amanah daripada penyangak Umno dan BN yang terlalu ghairah mahu merampas sekaligus meranapkan Pakatan Rakyat," tegasnya di hadapan ribuan hadirin.

Kepada Allah SWT kita berserah agar kerajaan yang zalim tidak dapat merampas kawasan Permatang Pauh, kata Anwar

Jelas Anwar lagi, keseluruhan konpirasi yang dilaluinya pasti terjawab suatu hari dan pasti terdedah satu persatu. Hanya orang bodoh sahaja percaya bahawa saya melakukan jenayah liwat. 

"Tuan-tuan lihatlah muka saya yang ada janggut sedikit ini, tak kan orang yang ada janggut sanggup lakukan perkara yang terkutuk itu", kata Anwar

Menurut Anwar, walaupun saya dikurung di penjara beberapa kali pun namun semangat saya terhadap perjuangan tidak akan lemah.

"Nak bagitau pada orang Umno Ini Anwar la, hangpa jangan ingat dengan memenjarakan Anwar, Anwar akan lemah semangat, Anwar malahan akan terus bangkit biarpun dipenjara, " katanya sambil melaungkan slogan "Lawan Tetap Lawan".

"Saya minta ramai-ramai turun ke Kuala Lumpur pada 1 Mei nanti untuk kita sama-sama memprotes kepada kerajaan terhadap cukai yang membebankan rakyat", kata Anwar

10 comments:

  1. Pidato last ke apa ke, sama je bagi aku..baik kau tk payah cakap la nuar sbb apa yg kuar dari mulut kau tuh semuanya bohong belaka...manusia MUNAFIK mcm kau nie elok lah pi "berehat" kt Sg Buluh tuh..5 tahun adalah masa yg sesuai utk kau cermin balik diri kau tuh serta bak kata mendiang Kapal Singh "anwar harus bertaubat"...selagi pintu taubat masih terbuka utk kau nuar, elok la kau muhasabah sikit...

    ReplyDelete
  2. ingatkan terakhir dah nak mati !

    ReplyDelete
  3. Allah tidak melihat penampilan luaran seperti janggut sejemput atau serban besar Allah melihat ketakwaan seseorang hambaNya kepadaNyadi muka buminya ini. Tidak perlu minta orang percaya kepada diri kita tidak bersalah. Tanya diri kita sendiri. Kita boleh membohongi manusia tetapi kita tidak boleh menipu diri kita sendiri. Bertaubatlah semasa masih ada masa, umur dah 67 tahun kubur dah kata mari-mari. Bertaubatlah..............................

    ReplyDelete
  4. Yg kat dagu hang tu bukan janggut tapi bulu butuh

    ReplyDelete
  5. Tau pulak nak kena penjara ye. Dah rasa2 lah tu. Mana tidaknya tukang bela dah takada.......Balasan Allah swt tidak dapat kita jangka. Bagi orang2 yang berniat jahat keatas orang2 Melayu Islam InsyaAllah, Allah akan melindungi kita apabila kita berdoa tanpa putus dan berharap akan membantu kita orang mukmin walauapacara sekalipun. Tak guna menegak benang basah. Akhirnya satu persatu balasan itu akan terjadi apabila doa yang penuh kejahatan diterbalikkan semula kepada mereka2 yang berdoa dengan niat jahat kerana dendam pada orang lain, ramai orang yang tidak sedar2 terheret sama. Walaubagaimanapun, Allah swt maha adil. Selagi nyawa masih dikandung badan, kita masih diberi peluang untuk bertaubat. Tapi kalau hati dah gelap asyik ingat orang aniaya dia, tapi lupa diri dia aniaya orang, dengan bermacam2 cara dengan menyerang tanpa sempadan, akhirnya dengan kehendak Allah swt, semua sudah jadi tunggang-langgang dan terbalik. Sampai satu2 yang membantu pun ditarik, masih tak sedardiri. Kalau kita ni dah tua umor pun semakin berkurangan, pepatah mengatakan rumah kata pergi kubor kata mari. sepatutnya dengan baki umor yang ada kita mengambil kesempatan bertaubat kan lebih baik. asyik2 bangun pagi hingga seharian ingat nak balas dendam. Kalau kita sendiri tak nak padam dendam dihati dan buatkan ia semakin menebal dihati, takut2 nyawa direntap oleh Allah swt tanpa sempat mengucap LAILLAHHAILLALLAH.....Semoga dosa2 kita seluruh kaum mukmin diampunkan oleh Allah swt... amen.....

    ReplyDelete
  6. baik ko pegi mampos gay tu tk sedar diri

    ReplyDelete
  7. Baca Talqin buat Mahathir Kutti, bab dah sure dia dah dekat sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. talkin utk awak sekali sbb belum tentu minggu yang akan dtg awak hidup lagi. ajal dan maut pasti dtg.

      Delete
  8. Nuar tu bukannya apa,kalau masuk penjara tkda lah lg merasa jubur si jijah mana nuar nk pancut air pening dia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. pening apa nya dlm penjara lagi banyak bekalan bontot...welcome to anwar

      Delete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.